Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
hier wat foto's van RUPI
 

Bijlagen

  • IMG_20220302_180118.jpg
    IMG_20220302_180118.jpg
    187,3 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20220302_180127.jpg
    IMG_20220302_180127.jpg
    190,6 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20220302_180136.jpg
    IMG_20220302_180136.jpg
    166 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20220302_180148.jpg
    IMG_20220302_180148.jpg
    253,9 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20220302_180152.jpg
    IMG_20220302_180152.jpg
    189 KB · Weergaven: 22
Enne, hoe werkt dat nu. Ik kan er me niet echt een voorstelling van maken. Zet je de rubber tip tegen de band en gebruik je de arm als hefboom of zo ?
 
Carb cleaner is fijn om te gebruiken, voor een reiniging als ik de ultrasoon niet wil gebruiken. De carburateur van mijn CZ is simpel en vrij grof dit prima gaat. Wel handmatig mee reinigen.
Met flush middelen al diverse malen bij auto’s meegemaakt dat de oliezeef in het carter dicht ging zitten door het losgeweekte vuil.
Resultaat was een kapot blok.

Toen ik vroeger vakantiewerk deed op een autosloperij ging er in een lekkende radiateur van een verkoop auto een paar rauwe eieren. Dat werkte even. Een cardanklok met lawaai werd afgevuld met dikke olie en soms wat zaagsel.
Misschien waren dit de voorlopers van de moderne producten.

Ik dwaal nu wel erg af, dus on topic maar weer.
 
Enne, hoe werkt dat nu. Ik kan er me niet echt een voorstelling van maken. Zet je de rubber tip tegen de band en gebruik je de arm als hefboom of zo ?
Het is een Italiaans stukje gereedschap maar ik kan mij er nog geen voorstelling van maken. De hetboom werking maar hoe verder?
 
Vandaag heb ik de middagpauze ook maar eens gebruikt om een toeristisch rondje te maken door de omgeving. Op zoek naar nieuwe paadjes is af en toe best leuk en je komt nog eens wat tegen. Het was natuurlijk prachtig weer om een rondje te maken en mevrouw doet het prima.

Voor de liefhebbers van bomen dit weggetje:

y4m7WuCVBFsKt2HtzZTPilpax7VucSyH57pthERgrCIbiYf5cl7Zq1x0stjFY4qjT_tihKP1TGNON0-472dbVX65NHUsCR60eUObH-pu-BfWZm-E8oAwb-YQ2l7eWWLp8S9mFcxATU_Cka0z9m_UOxfYboi6jrFIm6zemV-LvoOTI75WtNalbQSQZPOnz01xT4a


Voor de liefhebbers van treintjes is dit wel een leuk plekje, een van de onbewaakte overgangen in de omgeving
y4mutusKTag2RS8ZqtmLuLdRP2OCPbIT6VPbeI75_IX_hhzbeamHUF0N7q0ZyBxb3lhz2sT5ARhBkjrVYE53vJdIE4dzNLpc5SzgQhhGMUgQT9C102z9UnVJoYzOG1uCPQpulB0Fuulj3OYgEWDkNoMMZfmLxM2mQOoFzWcQjyvWrBw9Ai9D7U2cotUVL0pNNxP


en voor hellracer zijn brandhout voorraad kwam ik op een onverhard paadje nog een beetje tegen
y4mx9Hc2jnyruHC0oq31_gtORWEE8PBe3beTQ68K8UxGzZxeyq_T_f7sSr6au3AkNEPPxiId7TNcHswCQ7JO_cMNALIk5bW1OQDQChHP8daPu3uI19Gwl_ihLhYo2bz9Euow3jd5LMwRC-ZCJ8mgquSnGSAQGjbt1Y5rC0LjFqPEIrp9lRuyawD5HLe_iqVYREU


Blijkbaar hebben hier in het buitengebied wat boompjes het begeven, zijn toch wel flinke jongens zoals je kunt zien. Net te groot om mee te sjouwen voor mij in ieder geval.
 
Zo te zien heb je er een echt rondje van gemaakt. Leuk!
Ik kwam niet verder dan het dorp met het span in een poging om de lokale AH te ontvangen van wat ontbijt voor morgenochtend. Ook niet vervelend overigens. Hooguit wat veel Oude Rijn in beeld:
20220302_131144.jpg
20220302_132143.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Grmbl... Wat een gekl**'t.... 1 kant lukte mij om de band los te trappen, voor de andere kant was ik te licht.

Nou ja, hij is er af... Gelukkig hoefde ik niet zo op de lak van de velg te letten zullen we maar zeggen.

Ik had nog een potje hammerite, maar die is "niet meer vloeibaar" 😄 😄

DSC_4596.JPG
DSC_4597.JPG
 
Hij lijkt redelijk rond.
Het is een beetje lastig te zien, maar vlak is hij zeker niet.
Beetje lastig te vangen op foto

DSC_4599.JPG
 

*O**O**O*

Hij laad op .
Heb een elektronische regelaar gemonteerd. Hij laad zelfs iets teveel , maar zit een potmetertje op de regelaar
IMG20220302205436.jpg
alleen nog nog kijken hoe ik mijn benzinekraan kan veranderen , de rechter cilinder benzineslang wordt geknikt door de dynamo , moet 45 graden draaien ( de benzinekraan) , misschien met koperen ringen ertussen doen ?
 
alleen nog nog kijken hoe ik mijn benzinekraan kan veranderen , de rechter cilinder benzineslang wordt geknikt door de dynamo , moet 45 graden draaien ( de benzinekraan) , misschien met koperen ringen ertussen doen ?
Koperen ring kan, maar werkt - voor mijn ervaring - niet heel lekker, tenzij het koper heel zacht is. Ik gebruik van die groene of rode ringen die ze voor koppelingen in waterleidingen verkopen. Die zijn vrij dik, maar laten zich lekker platknijpen als je de kraan doordraait naar de gewenste stand en dichten goed af.

Ik hoop dat die potmeter werkt, want richting de 8 volt is veel te veel. Je wilt laden met 7,1-7,2 volt. Maar... Mooi dat de dynamo het in ieder geval doet :t
 
Ik denk ook dat ik hem voorlopig maar weer achter op de bak gooi, met een nieuw binnenbandje er in.
Eerst maar eens on the road raken met het spul, dan kijk ik op het gemak nog wel eens naar een naaf, bokje maken en het spaakavontuur eens aan gaan.

Alle spaken klinken in ieder geval hetzelfde. (Pasgeleden benno zijn werkwijze nog zitten lezen om opnieuw te spaken)
 
Vandaag trouwens nog een reserve sleutel op de kop getikt. Er zat ook nog een contactslot bij :+
 
Aan de andere kant. Ik heb slechtere onderhanden gehad en die rijden nog steeds
Ik ook.. Op mijn solo K750 zitten er twee van. Ik was ooit van plan er een paar nettere wielen voor te maken, maar bij gebrek aan probleem staan de nieuwe velgen al minstens zeven jaar stof te vangen in de hoek.
Ik zou die velg van binnen opschuren,. in de hammerite (of gronden en lakken) zetten, één à twee weken uit laten harden en dan een velglint, band etc er op. misschien even checken op slingeren met een bokje. Voor een motor die toch onder de 100 km/uur blijft heb je er dan nog een prima wiel aan.
 
Ik ook.. Op mijn solo K750 zitten er twee van. Ik was ooit van plan er een paar nettere wielen voor te maken, maar bij gebrek aan probleem staan de nieuwe velgen al minstens zeven jaar stof te vangen in de hoek.
Ik zou die velg van binnen opschuren,. in de hammerite (of gronden en lakken) zetten, één à twee weken uit laten harden en dan een velglint, band etc er op. misschien even checken op slingeren met een bokje. Voor een motor die toch onder de 100 km/uur blijft heb je er dan nog een prima wiel aan.
Ik heb hem al flink afgeborsteld met zo'n koperborstel en goed schoon gemaakt met hammerite ontvetter spul.
Kan dat mooi even nachtje goed drogen en sop ik hem morgen in de hammerite

Nieuwe binnenband en velglint zaten gisteren in de doos die Rolpa heeft gestuurd

Vanavond ook nieuwe accu afgeleverd, het is een 6v 11A geworden
 
Laatst bewerkt:
Enne, hoe werkt dat nu. Ik kan er me niet echt een voorstelling van maken. Zet je de rubber tip tegen de band en gebruik je de arm als hefboom of zo ?
Gesloten met het scharmierend gedeelte onder de band steken daar waar hij nog niet over de velg is geraakt. Het uithollingtje tegen de velg aan net over de rand. Als je massel heb heeft de velg daar een opstaand randje waar je gereedschap nu achter haakt. Poot op de andere kant zetten, zo dat dat je dat gedeelte waar bij aankoop nog het rubbertje op zit met je klauw nog vast kunt pakken. Dat til je op de rest hou je met je grote schuit tegen. Dan blijk dat het nog draaibaar deel de band over velgrant duwd. Enz enz. Zorg wel dat aan de tegenovergestelde deel van de band goed diep in de hiel van het wiel ligt. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan