Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Hier ook een olievraag.
Ik heb alle oliën er uit laten lopen en in een oud vaatje gedaan van 5 liter.
Nu zit dat vaatje maar krap half vol.
(uit de versnellingsbak kwam eerst wat water... 😬)

Maar dat zou toch helemaal niet moeten kloppen?
Blok 2,2 en versnellingsbak zou 1,5 liter moeten zijn. (cardan 0,1, maar die klopt denk ik wel)

In de versnellingsbak ging terug geschat ongeveer 1,1 a 1,2 liter. In het blok een 1,5 ongeveer (gemeten met peilstokken)

Het enige wat ik kan bedenken is dat je de peilstokken niet in moet draaien om te meten?
Idd niet indraaien en het hangt ook een beetje van je carterpan af. Met het. Plaatje stalen pannetje heb je. Bijna een liter minder dan met de iets diepere standaard Ural alupan. Meer is niet nodig een nog diepere pan levert niet heel veel voordelen op. Een ural oude versnellingsbak zit ook minder olie in dan een moderne
 
Hier ook een olievraag.
Ik heb alle oliën er uit laten lopen en in een oud vaatje gedaan van 5 liter.
Nu zit dat vaatje maar krap half vol.
(uit de versnellingsbak kwam eerst wat water... 😬)

Maar dat zou toch helemaal niet moeten kloppen?
Blok 2,2 en versnellingsbak zou 1,5 liter moeten zijn. (cardan 0,1, maar die klopt denk ik wel)

In de versnellingsbak ging terug geschat ongeveer 1,1 a 1,2 liter. In het blok een 1,5 ongeveer (gemeten met peilstokken)

Het enige wat ik kan bedenken is dat je de peilstokken niet in moet draaien om te meten?
Voor een versnellingsbak met achteruit is 1,1 liter vrij normaal. 1,5 krijg ik er bij mij ook niet in. wat is de bron van je aantallen??
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar in mijn zijklepper en in de Ural-kopklepper zit ik met net iets over de 1,5 liter ook al op max. Ik weet niet wat het cartervolume is van een Dneperblok, maar ik kan me niet voorstellen dat het heel sterk af zal wijken.

Als ik 1,1 liter optel bij 1,5 dan is je vaatje halfvol. Als het blok niet op max heeft gestaan zit het er onder. er zit ongeveer een halve liter tussen max en min op de peilstok van een Russisch boxerblok...
 
@Nejra @Benno123

Ik heb de hoeveelheid zowel van de mt16 omschrijving die ik van @jaapvanthoff heb gekregen als van de rolpa site.
(rolpa schrijft wel duidelijk, altijd checken met peilstok)

Maar ik heb gemeten met geheel ingedraaid peilstokken, en dat is dus niet goed, zal verder bij vullen en meten op de goede manier.

Misschien over een tijdje eens @IndianScout zijn wijze uit voeren, spoelen van het blok.
 
Voor een versnellingsbak met achteruit is 1,1 liter vrij normaal. 1,5 krijg ik er bij mij ook niet in. wat is de bron van je aantallen??
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar in mijn zijklepper en in de Ural-kopklepper zit ik met net iets over de 1,5 liter ook al op max. Ik weet niet wat het cartervolume is van een Dneperblok, maar ik kan me niet voorstellen dat het heel sterk af zal wijken.

Als ik 1,1 liter optel bij 1,5 dan is je vaatje halfvol. Als het blok niet op max heeft gestaan zit het er onder. er zit ongeveer een halve liter tussen max en min op de peilstok van een Russisch boxerblok...
Misschien had het ook slim geweest om te peilen voordat ik de oude olie af liet lopen, maar dat heb ik verzuimd
 
Ik peil altijd met de peilstok los op blok,bak, cardan.

als het een dnepr blok en bak is zitten op alle peilstokken maatstreepjes. Bij oude uralbakken en cardans is het afvullen tot net in d eschroefdraad van de bak of cardan maar doe dat niet met Dnepr...
 
Ook leuk blokje om geweest . Heb de russische vlag er tijdelijk maar ff af :P
Ook al is dnepr oekraine .


IMG20220306165044.jpg


Heb de k750 bijna zover dat hij rijdt.
De in-directe bak is waardeloos .
En mijn nieuwe carburateur rechts wil geen benzine aanzuigen . Denk kraantje ff doorspoelen nog of vlotter nakijken . Hij loopt alleen vol als ik het knopje bedien .
 
IMG20220308203535.jpg


Dit schakelt geweldig , die indirecte bak is klote met voet versnelling . Maar deze directe connectie is perfect . De eerste km's zijn gemaakt en hij rijdt erg goed . Voorwiel maakt wel wat vreemde geluiden net alof een lager vast zit . Hij piept/schraapt af en toe .
 
Bekijk bijlage 1735592

Dit schakelt geweldig , die indirecte bak is klote met voet versnelling . Maar deze directe connectie is perfect . De eerste km's zijn gemaakt en hij rijdt erg goed . Voorwiel maakt wel wat vreemde geluiden net alof een lager vast zit . Hij piept/schraapt af en toe .
Ziet er ook cool uit altijd.

Het hak gebeuren bij het schakelen is ook wel effe wennen.
Volgens mij las ik ergens dat sommigen de hak er af slijpen en alles met teen doen

Edit ik zie het nu pas eigenlijk goed, je schakel armpje zit rechts, is dit een soort conversie ofzo? Hoe moet ik dit zien?
 
Ik vind hak-teen juist super, vooral in combinatie met treeplanken

Geeft net wat meer bewegingsvrijheid voor de voeten.
Heb het al zeker 20 jaar op mijn GL1000.
 
Ik vind hak-teen juist super, vooral in combinatie met treeplanken

Geeft net wat meer bewegingsvrijheid voor de voeten.
Heb het al zeker 20 jaar op mijn GL1000.
Misschien moet ik er nog wat meer aan wennen.
 
mijn hak/teen bij de mijn dnepr K650 schakeld heel mooi , maar deze K750 heeft oude type bak 'in-direct' die heeft nog een extra heveltje wat heel ver moet schakelen , dus ik hem inderdaad 'geconvert' naar handschakelen .
1646773292554.png


Deze heb ik erop zitten .
Mijn K650 is dit :
1646773341583.png
 
mijn hak/teen bij de mijn dnepr K650 schakeld heel mooi , maar deze K750 heeft oude type bak 'in-direct' die heeft nog een extra heveltje wat heel ver moet schakelen , dus ik hem inderdaad 'geconvert' naar handschakelen .
Bekijk bijlage 1735631

Deze heb ik erop zitten .
Mijn K650 is dit :
Bekijk bijlage 1735632
Ja die onderste heb ik ook op de MT9 (volgens mij zijn die twee modellen ook aardig identiek aan elkaar)
 
Bekijk bijlage 1735889
Voorwiel heeft andere lagers en is nu goed . Ritje tankstation overleeft , alles werkt op kleine lekkage van de bak bij kickstart na . Hij remt zelfs goed :}
Dan zou ik hem maar weggooien, wie verwacht nu een remmende rus. Levensgevaarlijk voor achteroprijders.

De aanpassing om rechts te schakelen helpt omdat je dan meer gevoel hebt wat je doet maar ik vind het altijd een beetje lastig om hand los, koppeling in, schakelen etc. te doen. Alleen voor de achteruit gebruik ik mijn hendeltje naast de tank.

De bak van een k650 en mt9 is volgens mij hetzelfde, is grofweg dezelfde motor.
 
€2,53 voor E5 benzine .
Maar gelukkig maakt het mij niet uit , ik zal toch nooit elektrisch rijden . ze mogen het gerust 5 euro maken _O-
Dan plan ik mijn ritjes gewoon wat beter in :P
 
Zeg mensen, ik heb op 't dieseltreffen ook wel Russen gezien met een mono, of V-twin diesel.. Moeilijke is de schetsplaat tussen blok en bak. Is het een idee voor iemand hier?
Je hebt dan een Rus nodig met een defect blok, dat moet te vinden zijn?:Y
 
Je kunt alles vinden, maar ooit waren Russen populair voor dit doel omdat ze economisch niks waard waren. Dat is voorbij tegenwoordig. blokken zijn er ook genoeg, dus gezien het "meccanodoos-karakter" word doorgaans het blok gefikst of gewisseld voor de verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan