Altijd het zelfde met die Westerse aftermarket-brol... de kwaliteit hòlt achteruit
Versie 1.0 van de Russen zag er zo uit:
Als ik moest kiezen zou ik het wel weten..
Ik vind hem juist niet al te allegarig. K68-carburateurs zijn beter dan die K63-lekbakjes die er officieel op horen (voor jouw idee: Bij de MT16 waar je op hebt gereden heeft @Benno123 de zelfde wisseltruc uitgehaald en de K63's die oorspronkelijk op mijn Ural zaten liggen nu ook in een donker hoekje weg te vegeteren... dat is niet voor nietsEen beetje een allegaartje dus... (wat niet perse een probleem hoeft te zijn natuurlijk)
Dank je! Dit is het voormalige wrak waar ik het over had vorige week bij het proefrijden (en de reden waarom ik me ooit in Russische motorfietsen ben gaan verdiepen.. Tot nu toe laat ik hem hier alleen een beetje weg uit de Russendiscussie vanwege de afwezigheid van een zijspan...)Mooie hoor!
Zijn dit die "winterkoppen"?
Hoog is relatief... een M72 heeft - op papier - een compressieverhouding van 1:5,5, een K750 of MT12 1:6. Dat is een hogere compressieverhouding (maar niet wereldschokkend). Meer krijg je ook niet echt voor elkaar in een zijklepperblok omdat die kleppen naast de cylinder nu eenmaal volume in de verbrandingskamer opeisen. (en dat is de voornaamste reden waarom het zijklepper-principe verlaten is door de motor-fabrikanten).Hoge compressie, zou dat echt erg veel doen bij deze blokken?
Heb het idee dat het toch ook niet heel veel uit zal maken bij blokken die toch ookniet echt heel veel vermogen hebben?
te koop dnepr k750
N.o.t.k.
≥ te koop dnepr k750 - Motoren | Zijspanmotoren - Marktplaats.nl
Uw adres voor revisie reparatie van uw m72 of k750 ook gebruikte en nieuwe onderdelen ook te koop k750 met verhoogde compressie voor meer vermogenlink.marktplaats.nl
Om over na te denken:Best een kunst om een zijklepper van meer compressie te voorzien. Ze draaien vnlk op koppel, zou er geen wonderen van verwachten.
Gaat waarschijnlijk wel sneller stuk.
Ik dank dat je die extra slijtage door een half atmosfeer extra compressiedruk wel kunt vergeten bij een verder kloppende loop. Eea is behoorlijk overgedimensioneerd tov het vermogen/koppel dat door die krukas moet worden overgebracht.Ik bedoelde ALS hogere C.V., grotere belasting op krukas, snellere slijtage..
Enne, je vergeet de Gome & Rhone boxert?
Een half bar verschil maakt idd amper wat uit..
Zijn er nog geen electronische vonkenkitjes met vervroeging voor deze dingen?
wel een mooi ding zo. Zo'n type zou ik mijn m72 nog wel op willen inruilen alhoewel die een stuk ouder is.
benno
Mijn K750 rijdt met een SOVEK type 2 in 6V uitvoering. Kost een tientje of 8.
Grote kunst is om er bobine bij te vinden met een dubbele uitgang(de verdeler komt te vervallen) en een voldoende laag-ohmige primaire spoel (ca 2 Ohm) om een voldoende stevige vonk op 6V te produceren en voldoende dikke bedrading te gebruiken om de spanningsval (op 6V heb je al snel het dubbele aan stroom nodig) binnen de perken te houden. Dan werkt het heel betrouwbaar.
Kleine kanttekening is alleen wel dat deze oplossing niet on-omstreden is. Volgens mij ben ik de enige die er mee rond rijdt(maar dan wel weer heel veel). Vaker wordt eea omgebouwd naar een 12V boordnet icm een 12V Sovek type 2 of 3 ontsteking omdat die algemener verkrijgbaar zijn en minder kritisch op de bobine keuze. en ook de keuze qua verlichting en accu wat meer in de "standaard componentenhoek" komt.
Ik had een subaru mini jumbo bobine op een dnepr, een andere reed met een 2CV bobine..Helaas alleen in 12 V. uitvoering. Maar zou 't wat wezen voor Russen? BOBINE
Dat zeg ik: vroeger
Tegenwoordig hebben de eend-bezitters zelf moeite met het vinden van betrouwbare bobines....
Filmpje als indirect antwoord op je vraag:hoe is het met de UDCN? Leeft het nog een beetje?