Waarom een zijspan?

Welnee, de doorsnee motorrijder pretendeert zo ruimdenkend te zijn, maar hebben net zo veel last van vooroordelen als de rest van Nederland.
Kijk naar de TS, heeft nog nooit span gereden en pent een lijstje neer met elk "argument" dat elke spanrijder al eens heeft gehoord. Maar ondertussen heeft TS nog nooit 1 meter op een zijspan gereden :') :')

Ik vind het overigens niet erg dat spanrijden nog een beetje exclusief is. Dat houd het gezellig.


Misschien is het wel eens leuk om een topic; "Argumenten om vooral niet zijspan te rijden" aan te maken, hier in het zijspannen-subtopic. :9 :P


Hieronder mijn lijst:
 
Als je de vraag stelt snap je het al niet.
Waarom zou je gaan fietsen? je wordt nat, komt te laat en je wordt nog moe ook.
Voordelen van een fiets t.o.v. motor:
- Geen kosten aan brandstof
- Geen kosten aan wegenbelasting/verzekering
- Goedkoper in aanschaf en onderhoud
- Geen rijbewijs voor nodig
- Gezond
- Rijden zonder helm
- Door straten rijden die verboden zijn voor auto's/motoren
- Geen snelheidsboetes

Voordelen van een zijspan t.o.v. normale motor:
- Je valt minder snel om
- Niemand wil zo'n ding stelen
- ???

*D
 
Misschien is het wel eens leuk om een topic; "Argumenten om vooral niet zijspan te rijden" aan te maken, hier in het zijspannen-subtopic. :9 :P
Daar weet ik wel enkele gegronde redenen voor te geven:
1 - is niet praktisch voor woon/werk, dat moge duidelijk wezen.
2 - ik kan het mij momenteel niet permitteren* '(

* als ik het mij wel zou kunnen permitteren zou het een schwencker moeten worden, een afneembare.
Zo kan ik naar het werk op een "normale" motor, maar in mijn vrije tijd al eens met zijspan rijden.

Tja, waarom dan geen tweede motor met vast zijspan als je het je kan permitteren?
Omdat ik graag met maar 1 motor rijdt, ik ben gehecht aan mijn motor, en wil die dan ook ten allen tijde gebruiken

... of ik moest echt heel rijk zijn ... dan ligt het anders.
... ik bedoel dan ook zodanig rijk, dat ik geen woon/werk km's meer doe ...
 
Je kan er niet mee door de file.
En je mag er niet mee op de speciale motorplaatsen op mijn werk. Ja idd, zijspannen en trikes moeten de autoparking op. Is op drie km van het werk. De bus naar het werk is wel gratis, maar je hebt ruim 15min extra nodig.
 
Voordelen van een zijspan t.o.v. normale motor:
- Je valt minder snel om

Waarmee je laat zien dat ook jij 0,0 ervaring hebt met zijspannen. Waarom wel een oordeel vellen over iets waar je zelf absoluut geen verstand of ervaring mee hebt ?
 
Omdat dat heel normaal is in Nederland. Daar kom je zelfs hoog mee in de politiek. Als je maar heel hard roept wat het merendeel wil horen hoef je verder geen steekhoudende argumenten meer aan te dragen.
 
Omdat dat heel normaal is in Nederland. Daar kom je zelfs hoog mee in de politiek. Als je maar heel hard roept wat het merendeel wil horen hoef je verder geen steekhoudende argumenten meer aan te dragen.
_O- _O- _O-
Keigrappig gewoon! ... maar o zo waar ... en ja, ook in België, en wellicht zowat overal denk ik ...
 
Je kan er niet mee door de file.
En je mag er niet mee op de speciale motorplaatsen op mijn werk. Ja idd, zijspannen en trikes moeten de autoparking op. Is op drie km van het werk. De bus naar het werk is wel gratis, maar je hebt ruim 15min extra nodig.

in jouw situatie misschien.

Maar het meerdendeel van de mensen rijd met de auto naar het werk. En ten opzichte daarvan scoort een zijspan niet slechter
 
Heel af en toe zie ik er weer een een motor met zijspan de ene nog lelijker dan de ander.

Nu vraag ik me af waarom rijden er mensen zijspan?

-het is lelijk
-je zit niet droog
-meestal onwijs krap
-niet tussen de file door/vooraan stoplicht
-niet het echte motorgevoel (bochten ed)
-etc etc.
een domme kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden....
 
Heel af en toe zie ik er weer een een motor met zijspan de ene nog lelijker dan de ander.

Nu vraag ik me af waarom rijden er mensen zijspan?

-het is lelijk jij ook
-je zit niet droog jij ook niet
-meestal onwijs krap jij ook
-niet tussen de file door/vooraan stoplicht jij ook niet
-niet het echte motorgevoel (bochten ed) jij ook
-etc etc.
Gewoon. Omdat het kan *O*
 
Ik zie dit topic nu pas

Ik zou zeggen
Stap bij mij in de bak en ik laat het je wel even zien :] 8-)


Ik zeg deal ! Sta voor alles open en dit topic is niet om mensen belachelijk te maken maar om serieus antwoord op mijn vragen te krijgen.
 
Geld voor de 'passagier' in het bakje ook een helmplicht? of is het als een quad zo dat als je een gordel draagt het niet verplicht is ( het gene wat natuurlijk een debiele regel is)
 
Ik zeg deal ! Sta voor alles open en dit topic is niet om mensen belachelijk te maken maar om serieus antwoord op mijn vragen te krijgen.

Dan moeten we dat maar eens waar gaan maken.
In je profiel zie ik dat je in Velserbroek woont. Dat is een heel eind weg en volgens mij is het daar in de buurt helemaal niet leuk om zijspan te rijden.

Als jij de moeite neemt om naar Brabant te komen dan kunnen we wel een flink eind in het zijspan gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan