Waarom heb jij een R6 ipv R1 of andersom?

Dude wat is er nou vetter dan ze gewoon allebei te gaan rijden..... ik zou het wel weten hoor.

en misschien is de zithouding bij een van de 2 wel beter dan de ander.
Het motorkarakter beschrijft iedereen een beetje hetzelfde, maar daar komt voor jouw natuurlijk het daadwerkelijke gevoel niet uit naar voren.

testen..testen...testen
 
Op maandag 04 november 2002 12:19 schreef Mark TT het volgende:Ik denk overigens persoonlijk wel dat de ultieme RACEFIETS een 750 is (Suzuki, nieuw model) en straks die nieuwe schatjes van Honda en Kawa (600cc).


:} :} Thanxxx Mark :)

Verder, I agree met Mark en Porky, maar laten we wel wezen, een R1 is nog steeds niet echt een beginnersmotor. Je rijd ook zo snel zo hard he?!!.....

Grtzz HagaSan, 750 fan.
 
Ik had een R1, na proefrijden op de R6 de 1 uiteindelijk ingeruild voor de 6.

Waarom? Ik reed met de R6 meteen een stuk sneller de bochten door dan met de R1. Hij stuurt lichter, remt beter en je kan eerder op het gas bocht uit doordat je een minder laag koppel hebt. Resultaat? meer vertrouwen, resultaat? Meer fun, harder rijden :)
 
:} :} Thanxxx Mark :)

Verder, I agree met Mark en Porky, maar laten we wel wezen, een R1 is nog steeds niet echt een beginnersmotor. Je rijd ook zo snel zo hard he?!!.....

Grtzz HagaSan, 750 fan.
Zie je het al voor je een R1te koop voor de beginnende motorrijder.......doeiiiiiiiiiiiii :Z

Hard rechuit rijden kunnen de veel...maar hard remmen niet zoveel ;( is toch wel eens nodig),en daar zit het nu in...
 
Hard rechuit rijden kunnen de veel...maar hard remmen niet zoveel ;( is toch wel eens nodig),en daar zit het nu in...
Op een 400 of 600 moet je ook hard kunnen remmen bij een noodstop, of rijden deze motoren maar max 80 km/u? :9
 
Ik heb de R1 gekocht omdat ie veel mooier is. Ook het koppel is geweldig, alleen het topvermogen mag van mij een 15 pk meer bedragen :)
 
Nee joh,die nieuwe Honda ziet er mooi uit,maar is technisch geen topper.
Motorisch en rijwielgedeelte van de R6 staat op eenzame hoogte.
Maar we wachten even de testen af.
Ik denk dat de Kawa ook nog iets in petto heeft.
Die Honda is pas wat als de Gerrit ermee heeft gerommeld,maar dan is het heel wat anders dan uit de winkel.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden,zowel in de knip als in de bocht.(Honda)
Standaard uit de fabriek heeft de R6 de beste papieren als snelle stuurfiets.
 
Mijn vriendin heeft een R6 en ik rijd er regelmatig op en ik heb zelf een ZX9R, maar de R6 rijdt super! Ik zit alleen wat knel met de knietjes.
 
ik heb voor de r6 gekozen omdat het een lekkere gooi en smijt fiets is. hoogtoerig rijden en hij is dan lekker aggressief. je moet dan wel een beetje werken maar daar hou ik van. en mijn theorie: beter een r6 max gebruiken dan een r1 maar half.Je ziet nogal eens van die mensen op een r1 die hem eigenlijk niet eens onder controle hebben. en hard rijden op de rechte stukken is geen kunst dus het verschil in topsnelheid is niet interssant
 
Ik ben 1,90 dus ik pas beter op een R1, gewoon praktisch, en ik weet ook dat ik op de meeste circuits trager ben dan een R6.
 
Ik rijd met veel plezier nu een half jaar op mijn R6 en ik moet zeggen: leuk, leuk, leuk!!
Maar ach... de R1 is wel mooier.

Ik heb meerdere malen op een ThunderAce (YZF1000R) gereden, dus ik weet wat een aantal pk's doen als je je gas open trekt. Dat voelt wel super hoor. Ik heb nooit op een R1 gereden. Als ik jou was zou ik eens op beide motoren gaan proefrijden.

Veel plezier!


CAT
 
Ik heb gekozen voor "mijn" Ersesje omdat ze de mooiste fiets is in die klasse....wat zeg ik, is gewoon de mooiste fiets ooit. :9~

En daarnaast is de R1 nog duurder in aanschaf en verzekering...en als ik zeg dat ik de R6 als eerste motor heb gekocht word ik al voor gek versleten.... :]
 
Ik ben 1,90 dus ik pas beter op een R1, gewoon praktisch, en ik weet ook dat ik op de meeste circuits trager ben dan een R6.
Hmm, ik ben zelf 1.97 en pas zonder moeite op een R6, verschilt niet veel qua ruimte met de R1, maar iedereen heeft een andere lichaamsbouw dus je weet alleen of het lekker zit na langdurig passen en :] (en ja, ik heb lange benen, zit trouwens beter als mijn blade deed)
 
Dag mensen,

ik zit ben opzoek naar een nieuwe motor, maar ik zit echt heel hard te twijfelen of ik nou een R6 of een R1 moet gaan halen, dat het een Yamaha wordt is zeker ;) Vandaar dit topic, een vraagje aan alle R6 en R1 rijders, waarom heb je besloten om een R1 of juist R6 te halen?

Groeten, Stephan.


neem gewoon een R1 is mooier om te zien en veel sneller.
 
Toen ik na mijn 400tje naar iets heftigers wilde wilde ik echt iets heftigers. Heb toen de R6 geprobeerd (ook een YZF750R, een T-cat en een CBR6) en vond het eigenlijk niet echt veel woester dan de 400. OK het gaat harder, maar niet woest (vond ik).
De TLS die ik daarna kocht was daarentegen wel woest, net als de R1 van nu. Het verschil vind ik zitten in het feit dat als je gewoon normaal met toertempo rijdt (dus geen 80 in z'n twee) en je geeft gas bij dat er dan ook direct wat gebeurt. En er gebeurt dan ook meteen genoeg }) .... Of nouja... het is natuurlijk nooit genoeg, maar je moet ergens mee tevreden zijn ;) .

Als laatste vind ik de R1 ook mooier (heel persoonlijk) en de zit is extremer :} .
 
Ga eens een stukkie proefrijden op die apparaatjes!
Heb voor een R6 gekozen omdat hij meer handelbaar is, gas erop houden in de bochten enzo, maar misschien heb jij wel iets meer lef dan ik en kies je voor een R1?!
Anyway, het zijn allebei te gekke motoren en persoonlijk vind ik de R6 al snel zat. Het is zeker geen "zeshondertje" hoor! Goed vasthouden en knallen maar!!!
 
Ik heb gekozen voor "mijn" Ersesje omdat ze de mooiste fiets is in die klasse....wat zeg ik, is gewoon de mooiste fiets ooit. :9~

En daarnaast is de R1 nog duurder in aanschaf en verzekering...en als ik zeg dat ik de R6 als eerste motor heb gekocht word ik al voor gek versleten.... :]

Mwoah, ik heb ook zitten rondvragen of een 600cc teveel is om mee te beginnen, maar het ligt echt meer aan je rechterhand stylings, op een 250cc kan je je immers ook kapotrijden.
Ga zelf voor een 2ehands ZX-6R omdat deze wat beter te betalen zijn (die ZX-6R kan ook nog maar nét denk ik).
Die heeft trouwens evenveel pk alleen issie 80 kilo zwaarder, wheelies zijn dus iets veiliger te maken (gezien de reactie: "R6 Wheelie = linke soep" van daarnet).
 
hhmm....nooit geweten dat mijn zx6r 80 kilo zwaarder was dan een r6... :?

maar ook die 8 kilo die jij hopelijk bedoelt zal niks uitmaken qua wheely eigenschappen.. |(

en wheelyen doet ie niet vanaf zijn 2e versnelling hoor... (niet zonder koppeling iig).
Altijd leuk die spookverhalen van niet-motorrijders...
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het gevaarlijke van een wheelie op een R6 niet zo.

Wheelies kunnen op iedere motor gevaarlijk zijn maar waarom zou dat op een R6 gevaarlijker zijn?
 
Ik heb gekozen voor een r1, meer koppel, meer snelheid, maakt niet uit in wat voor versnelling je zit en met hoeveel toeren, kraan open en gaaaaaaaaaaaaaaaan.
PS. Is geen motor voor beginners, maar dat lijkt me duidelijk
 
Op een 400 of 600 moet je ook hard kunnen remmen bij een noodstop, of rijden deze motoren maar max 80 km/u? :9
Zie jet het al voor je bij een motorrijschool een aantal R1's met een l plaatje...nee toch.
Het is de uitdaging....van veel pk's........ben jij begonnen met een R1 :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan