Mijn motor heeft helemaal geen cilders. Is dat een probleem?Mijn plof heeft ook 1 carb en tweecilders
Mijn motor heeft helemaal geen cilders. Is dat een probleem?
xt is gewoon een verkapte 2 cil, met een 1 gezamenlijke zuiger. 2 inlaat en 2 uitlaat trajecten.
daarvoor moet je de historie of Honda in de wegracerij gaan lezen, helaas alleen in Engels en Japans
Bij een auto wil je koppel hebben. Een hoge stroomsnelheid bij lage toerentallen. Bovendien zuigt er maar één cilinder tegelijk. Bij een viercilinder heb je dus een mooie constante gasstroom.Ik vraag me nu al geruime tijd af waarom motoren meer dan één carburateur hebben.
Mn auto heeft 4 cilinders en maar één carburateur.
Kan iemand me verlichten?
Hoi,
Aad.
een 1cylinder met 1 ronde zuiger is gewoon een 1cylinder.
1 ovale cylinder met 1 ovale zuiger is ook gewoon 1 cylinder.
2 apparte cylinders met gemeenschapelijke verbrandingskamer, daar valt nog over te discussieren
Bij een auto wil je koppel hebben. Een hoge stroomsnelheid bij lage toerentallen. Bovendien zuigt er maar één cilinder tegelijk. Bij een viercilinder heb je dus een mooie constante gasstroom.
Bij een motor is koppel minder gevraagd, het ding is veel lichter. Maar de gebruikers willen wel veel topvermogen. . Daarom per cilinder een verhoudingsgewijs grote carburateur. Door het toerental heb je al een constantere gasstroom.
Er zijn overigens ook motoren met éé carburateur per cilinderpaar.
Bij eencilinders werkt een hele grote carburateur ruk. Daarom wordt er een kleinere naast gezet die eerder opengaat en de lagere toerentallen voor zijn rekening neemt.
Dubbelzuiger is ook een categorie in bepaalde filmpjes voor volwassenen op internet