Gewoon leuke koopjes zoeken, motoren hoeven niet duur te zijn. Dealers vragen wel vaak erg veel geld voor motoren. Ik heb 1x mazzel gehad met mijn XR250R enduro motor, die ging van de hand voor een erg laag bedrag en de motor was in perfecte staat.
Of koop particulier een motor, scheelt je inderdaad wel veel geld. Heeft mij in elk geval al meer dan 1000 euro gescheelt. 1000 euro klinkt weinig maar is nog aardig wat geld.
Ik zit me toch telkens weer te verbazen over de prijzen die voor motoren gevraagd worden. Een fireblade uit 92 vragen ze nog makkelijk 4500 eurootjes voor, en een 750 srad van 96 kost nog zo gemiddeld 6000 bij een particulier terwijl de nieuwprijs van een srad 25000 gulden was. Maar als je je motor in een motorzaak koopt ben je zo 1000 a 2000 euro meer kwijt. En het lijstje met dagwaardes geld alleen als je je motor inruilt. Misschien is een motor wel zo duur omdat ik niet kan onderhandelen, laatst wat vragen gesteld over een srad die uit duitsland kwam. Toen zei ik meteen ja daar zijn ze goedkoper, maar toen kreeg ik als antwoord dat het daar niet om ging maar in duitsland zijn ze makkelijker te krijgen.(natuurlijk geloof ik dat meteen) Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel een motorzaak aan een motor verdient. Hebben jullie wel eens een motor ingeruild en later weer in de showroom zien staan. Hoeveel heb je ervoor gekregen en voor hoeveel stond ie in de winkel.
Je betaalt bij een dealer niet alleen voor de motor, maar ook voor een stukje service eromheen, zoals garantie. Tevens word de prijs omhooggedrukt zodat ze de prijs bij de onderhandelingen ook weer kunnen verlagen.
Je betaalt bij een dealer niet alleen voor de motor, maar ook voor een stukje service eromheen, zoals garantie. Tevens word de prijs omhooggedrukt zodat ze de prijs bij de onderhandelingen ook weer kunnen verlagen.
Behalve als je met die 3 maanden net je vakantie dekt net als ik, waarin ik waarschijnlijk zo'n 4000 tot 5000 km ga rijdenOp dinsdag 25 juni 2002 21:40 schreef JK het volgende:Verder is de garantie vaak maar 3 maanden en in die tijd kom je de meeste problemen toch niet tegen.. is voor hun weer winst...
Behalve als je met die 3 maanden net je vakantie dekt net als ik, waarin ik waarschijnlijk zo'n 4000 tot 5000 km ga rijdenIn die 3 maanden dus een totaal van zo'n 10000 km, ik denk dat ik dan toch de meeste problemen wel heb ontdekt niet
Het aantal motorrijders neemt nog steeds sterk toe dus daarom zal er ook wel veel vraag zijn naar motoren. Net als de huizenmarkt stijgen dus de prijzen.
Proberen wat weg te onderhandelen. Opvallend is dat je zonder inruil motor al heel snel een BEHOORLIJKE korting kan afdingen!
Ik heb niet op geld lopen afdingen, maar heb ingezet op een bepaald bedrag aan kleding. En dan wordt je, zelfs bij een occasie, met een beetje mazzel voorzien van kwaliteitskleding, helm enz. en het kost je niets of weinig !
Voordeel ... je bent geneigd om te bezuinigen op kleding als je eenmaal bij die dealer staat. Met zo'n kleding waardebon in je zak weet je zeker dat je jezelf niet tekort doet !
Ikke in elk geval niet, kzou wel eens willen weten wie die belasting (BPM) heeft verzonnen.
En bedenk dat in de vraagprijs ook weer een goede inruilprijs voor je eigen brommer is ingecalculeerd. Hoe hoger de vraagprijs, des te hoger de ruimte op een fatsoenlijke prijs voor je inruiler te bieden. Je moet dus eigelijk kijken naar het bedrag wat je bij moet leggen. En als je niets inruilt is er vaak een forse korting te bedingen.
CU
DooV