Walid Khan doet een Fenati tje...wat een idioot...

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.691
1.961
Ik zou zeggen; permanent uit elk kampioenschap zodra je aan een andere rijder gaat zitten.
Dat ie deze rijder er later afkegelde maakt het nog slechter voor hem.
Je bent gewoon een asociale hufter als je dit ook maar probeert
Fenati had ook nooit terug moeten komen trouwens...

 
Tja aan de schandpaal nagelen is natuurlijk makkelijk,
Laten we vooropstellen dat je ten alle tijde je handen thuis moet houden maar op het moment dat hij z'n rem had aangetikt dan was dit duidelijk zichtbaar geweest door vaart vermindering en een flinke beweging van de motor.
Als je daarbij de beelden bekijkt, de mening van de IDM organisatie en beide coureurs hoort dan denk ik dat het verhaal van Walid plausibel is.
Khan daarentegen is een heel andere mening toegedaan. De Nederlander geeft eerlijk toe dat hij een soort van slaande beweging heeft gemaakt richting Svoboda maar nooit met de bedoeling zoals deze door de Tsjech wordt omschreven. Volgens Khan werd hij door Svoboda richting de pitmuur gedrukt en raakte men elkaar bijna met het stuur. In een reflex zou Khan vervolgens de zogenaamde slaande beweging hebben gemaakt, dit om erger te voorkomen. Een misschien niet heel erg slimme actie, maar van het bewust in gevaar brengen van zijn collega coureur is nooit sprake geweest is te horen vanuit Team Freudenberg KTM.

Ik vind dat het terecht zou zijn om een straf uit te delen voor de slaande beweging maar dat daarmee het incident los gelaten zou moeten worden.
 
Het is een rare snoeshaan, maar je ziet wat je wilt zien. Ik zie niet eenduidig dat hij de remhendel knijpt.
Het kan net zo goed een tikje of duwtje zijn.
Zal wel zo zijn,maar handjes thuis bij dit soort snelheden lijkt me heel duidelijk.
Als t fout gaat valt de hele wereld weer over die aso motorsporters heen
 
Vind het nogal tendentieus van Everything Moto Racing om allerlei dingen te gaan roeptoeteren die niet kloppen.
Ook dat Svoboda later door toedoen van Khan zou zijn gecrashed. Lees daar verder niets over?
 
Overigens zit nr 58 een stuk dichter bij de witte lijn dan Khan zie je hier; als hij de beweging niet had gemaakt was er niks aan de hand geweest, gewoon even je ellenboog wat meer naar buiten steken was slimmer geweest...
Incident Walid Khan & Petr Svoboda zorgt voor ware rel op social media
De andere rijder en zijn teambaas zijn na afloop bij de wedstrijdleiding langs gegaan om de crash in bocht 2 ook te melden. Blijkbaar is daar weer contact geweest tussen deze 2. Beelden kan ik er niet van vinden...zou een hoop speculeren kunnen voorkomen als die beschikbaar zijn...
 
Laatst bewerkt:
Ja.

En in dat licht heb ik nogal moeite met de door jou gekozen topic-titel. Het zit heel anders in elkaar dan iedereen dacht.
Dan vraag je of de admins de titel aanpassen; doe jij een goed voorstel?
Blijkbaar verandert het nieuws hierover elke dag.
Als Khan ,m er in bocht 2 ook nog echt heeft afgereden zou ik daar wel een vervolg van willen zien.
Het stoppen van beide rijders en 1 team is de volgende bizarre ontwikkeling
Tot dat we dit duidelijk hebben kan elke dag de titel aangepast worden vrees ik
 
Ja.

En in dat licht heb ik nogal moeite met de door jou gekozen topic-titel. Het zit heel anders in elkaar dan iedereen dacht.
Overigens, hij had ook even de ellenboog naar buiten kunnen doen, dan kraait er geen haan naar. Maar goed, hij lijkt niet altijd de slimste in t veld te zijn
 
Overigens zit nr 58 een stuk dichter bij de witte lijn dan Khan zie je hier; als hij de beweging niet had gemaakt was er niks aan de hand geweest, gewoon even je ellenboog wat meer naar buiten steken was slimmer geweest...
Incident Walid Khan & Petr Svoboda zorgt voor ware rel op social media
De andere rijder en zijn teambaas zijn na afloop bij de wedstrijdleiding langs gegaan om de crash in bocht 2 ook te melden. Blijkbaar is daar weer contact geweest tussen deze 2. Beelden kan ik er niet van vinden...zou een hoop speculeren kunnen voorkomen als die beschikbaar zijn...
Het was ook slimmer geweest om niet zo maar mee te gaan met de sensatie berichten van een of ander social media kanaal dat er alles aan doet om meer bezoekers te krijgen en er kennelijk geen moeite mee heeft om rijders te beschuldigen.

Maar alles voor aandacht/kliks/likes op EveryThingMotoracing:'), dat er hiermee mensen ernstig gedupeerd worden is zeer zorgelijk, Khan stond er goed voor in het kampioensachap
 
en laten we dan ook stoppen met al het gis- en gokwerk!
niemand was erbij, we zien alleen een klein stukje van het gehele gebeuren(!) op twitter of social media en we hangen daar onze eigen zelf-in-elkaar-geknutselde conclusies en meningen aan als een stelletje zelfbenoemde deskundigen!
Zolang je dat hier plaatst met je eigen mening lijkt me dat geen enkel probleem.
Dat je vervolgens idioten hebt die iemand gaan bedreigen, is bizar.
Maar dat social media verschijnsel dat zich dagelijks voor doet, dat probleem is niet aan deze bijdrage te wijten.
Als de feiten besproken worden en inzichten veranderen, lijkt me dit een prima topic daarvoor. Het blijft stom om naar andere rijders uit te reiken met je handen. Maar ik val in herhaling. Ik ben beneiud hoe dit af gaat lopen. Dat teams er nu compleet uit stappen vind ik dan weer bizar. Dat geeft mij een gevoel alsof het hen goed uit komt en ze alleen een excuus zochten. maar dat zal ook wel weer speculaas zijn. anyway, gekkigheid 8)7
 
Zolang je dat hier plaatst met je eigen mening lijkt me dat geen enkel probleem.
Dat je vervolgens idioten hebt die iemand gaan bedreigen, is bizar.
Maar dat social media verschijnsel dat zich dagelijks voor doet, dat probleem is niet aan deze bijdrage te wijten.
Als de feiten besproken worden en inzichten veranderen, lijkt me dit een prima topic daarvoor. Het blijft stom om naar andere rijders uit te reiken met je handen. Maar ik val in herhaling. Ik ben beneiud hoe dit af gaat lopen. Dat teams er nu compleet uit stappen vind ik dan weer bizar. Dat geeft mij een gevoel alsof het hen goed uit komt en ze alleen een excuus zochten. maar dat zal ook wel weer speculaas zijn. anyway, gekkigheid 8)7
en ook een forum valt onder social media, niet allen facebook of instragram (en weet ik veel hoe de rest allemaal heet).
dus ja, amokmakerij en gok/giswerk op deze forum kan een effect hebben op andere forums of vormen van social media (ik heb gelezen op het MF-forum dat..... of de post wordt doorgelinkt).
en dan gaat jouw eigen gok/giswerk en stemmingmakerij een eigen leven leiden op andere forums/social media's.

dus ben het niet met jouw stelling eens
 
Ik weet inderdaad niet hoe het de vorige rondes er aan toe ging.
En de muur lijkt nog ver weg.
Dus die reden zie ik niet zo.
Dus het lijkt mij wel een aparte eerste reactie om je hand uit te steken.
Maar in het moment. :?
Zaten elkaar over de hele baan vast al in de weg.

Ondanks de redelijk en gelukkig goede afloop op de baan wel jammer dat beide rijders en een team uit de competitie stappen.
Geen idee wat daar allemaal speelt. -O-
 
en ook een forum valt onder social media, niet allen facebook of instragram (en weet ik veel hoe de rest allemaal heet).
dus ja, amokmakerij en gok/giswerk op deze forum kan een effect hebben op andere forums of vormen van social media (ik heb gelezen op het MF-forum dat..... of de post wordt doorgelinkt).
en dan gaat jouw eigen gok/giswerk en stemmingmakerij een eigen leven leiden op andere forums/social media's.

dus ben het niet met jouw stelling eens
Let,s agree to disagree.

Ik zit noch op feestboek noch op stamelgraat
Wat anderen doen op allerlei egocentrische platforms is voor hen.
 
In onderstaande link is alles terug te zien. Het incident rond 3:20 en de val van Svoboda op 3:29.

Svoboda komt idd ten val na contact met Khan maar van een bewuste torpedering is echt geen sprake.

IDM Livestream Red Bull Ring 2023 - Sonntag
De sportverslaggevers merken het incident niet op rond 3.20
Dan moet het team dit aangekaart hebben en ook aangejaagd op social media wellicht?
Iets met wind zaaien en storm oogsten
 
Goed om dit interview nog eens te lezen, als kind en puber heeft ie t niet makkelijk gehad en moest echt flink aan de bak om in IDM uberhaupt aan de start te komen.
Een start die geen enkel kind verdient maar helaas schering en inslag is.....
Interview Walid Kahn - MotoPlus
 
Laatst bewerkt:
Ik weet inderdaad niet hoe het de vorige rondes er aan toe ging.
En de muur lijkt nog ver weg.
Dus die reden zie ik niet zo.
Dus het lijkt mij wel een aparte eerste reactie om je hand uit te steken.
Maar in het moment. :?
Zaten elkaar over de hele baan vast al in de weg.

Ondanks de redelijk en gelukkig goede afloop op de baan wel jammer dat beide rijders en een team uit de competitie stappen.
Geen idee wat daar allemaal speelt. -O-
Füsport - RT Motorsports by SKM - Kawasaki verlaat het IDM

Was dus al spelende
 
Terug
Bovenaan Onderaan