wanneer komen de eerste 800 cc supersports ????

Damn ik had niet gedacht dat ze er al zo ver mee waren. Dit vind ik dus helemaal niets hè, die achterkant lijkt wel een streetfighter! Moet natuurlijk nog wel wat kentekenplaatboel bij.. Denk niet dat hij zo op de markt gaat komen, dan verkopen ze nooit weer zo'n motor _O-

dit is ook nog geen echt model dit is alleen een voorbeeld van het motorblad wat ik gelezen heb. O-)
 
heb hier de afbeelding van de R6
(Afbeelding)
is wel een soort R1 als je het mij vraagt, voorkant in iedergeval

Hele slechte soep die echt nergens op slaat.

ik vraag mij ook af of er 2006 wel een nieuwe 600 komt. miscchien een nieuwe gixxer, maar van kawa/honda en yamaha verwacht ik niets.

Nieuwe 1000tjes waarschijnlijk wel :)
 
Dit jaar is het tijd voor een update van de 1000's eigenlijk hè, maar ik verwacht nog niets eigenlijk.

Dit jaar is de show in milaan toch?
 
Damn ik had niet gedacht dat ze er al zo ver mee waren. Dit vind ik dus helemaal niets hè, die achterkant lijkt wel een streetfighter! Moet natuurlijk nog wel wat kentekenplaatboel bij.. Denk niet dat hij zo op de markt gaat komen, dan verkopen ze nooit weer zo'n motor _O-

en yamaha is nou niet erg gedurft qua design... Denk niet dat er ooit zoiets van yamaha zal komen...
 
dacht dat honda, yamaha en kawa al hun "600/636" ss'ers in 2005 grondig vernieuwd hebben en dit gebruikelijk iedere 2 jaar doen, dus pas weer modeljaar 2007. Suzuki loopt steeds 1 jaar voor / achter :)

Maar als er voor 2006 een vernieuwde soes 600 komt die wederom krachtiger en lichter is met uitlaat "a la buell" , dan denk ik al wel wat mijn nieuwe motor wordt.

(krijg nu de 600/636 ssérs niet in mijn schuur ivm uitlaat zijkant OF gewoon te klein voor me, de soes is vaak wel de ruimste van het stel)
 
De 1000cc van dit moment zijn meer gerelateerd aan de Superbikes dan aan de moto GP mach.,dus 800cc SS kost teveel ontwikkelingswerk,lees mach.worden onbetaalbaar,al hoewel er een nieuwe BMW 800cc 3 cilinder in samenwerking met Rotax op stapel staat,het betreft hier een supersportief model,waarschijnlijk gaat hij gebouwd worden in Ital.bij Aprilia. :} :} :}
 
Nee zo is dat niet gezegd. Bij het uitkomen van de nieuwe gix 1000 (k5 dus) zat iedereen te zeuren om die pijp. Toen men hem vroeg wat hij er van vond, zei hij dat het hem niet uitmaakte, binnen korte tijd zouden die dingen er toch niet meer op zitten.

Dus wat je daar zelf van maakt... sja wanneer dat is weet je niet, kan dit jaar al zijn maar dat verwacht ik eigenlijk nog niet. Tis algemeen bekend dat meerdere fabrikanten werken aan een buell-uitlaat.
 
ik vraag mij ook af of er 2006 wel een nieuwe 600 komt. miscchien een nieuwe gixxer, maar van kawa/honda en yamaha verwacht ik niets.

Nieuwe 1000tjes waarschijnlijk wel :)
:^

De 1000cc van dit moment zijn meer gerelateerd aan de Superbikes dan aan de moto GP mach.
Met straatfietsen worden Superbike races gereden en ik denk niet dat er ook maar één fabrikant is die 800cc motoren in wil gaan zetten in het superbike kampioenschap.
 
en hoe weet jij of suzuki er mee bezig is en er is nog niks bekend over nieuwe gsxr600/750 model 2006

2006 modellen? In de USA staan van Suzuki al enkele 2006 modellen op de site. (bijv. gsxr 1000)

Verder vind ik 800 cc niet echt klinken '( . "Zeven en een half" of een "duizend" spreekt wat meer..
 
Niemand zal een 800 nemen als er een 1000 is met meer vermogen, al kunnen maar heeeeel weinig die vermogens ook echt benutten. (ook al van die eventuele 800)
 
zal er volgens mij niet komen, men maakt nu eenmaal motoren die men kan verkopen want ze handelen in winstoogmerk, waarom wordt er geen nieuwe 400 uitgebracht (kunnen ze met de techniek van vandaag tochwel op 80pk/130 kg krijgen) staat niet stoer aan de bar :Z
 
zal er volgens mij niet komen, men maakt nu eenmaal motoren die men kan verkopen want ze handelen in winstoogmerk, waarom wordt er geen nieuwe 400 uitgebracht (kunnen ze met de techniek van vandaag tochwel op 80pk/130 kg krijgen) staat niet stoer aan de bar :Z
800 is altijd nog stoerder dan 600 :+

maar het zal helaas idd wel een niche-product worden, welke alleen de duurdere merken zulen uitbrengen of een duurdere prijs zal hebben. Denk ook dat de 800 te dicht bij zowel de 600 als 1000 zal liggen, zolanf deze blijven wordt het lastig, maar niet onmogelijk, als je naar de gsx-r 750 kijkt (of bijv. ducati's met 750 cc).

Kan ook zijn dat de supersport 1000's te sterk worden en er uit een soort van "gentlemen's agreement" wordt overgegaan op de 800's . De ontwikkeling vindt toch wel plaats via de motoGP.
 
zal er volgens mij niet komen, men maakt nu eenmaal motoren die men kan verkopen want ze handelen in winstoogmerk, waarom wordt er geen nieuwe 400 uitgebracht (kunnen ze met de techniek van vandaag tochwel op 80pk/130 kg krijgen) staat niet stoer aan de bar :Z
onder andere..
Maar destijds bestond er nog een 400SS klasse..
De ZXR werd dus uit race oogpunt gemaakt, en dat ie zolang is door gemaakt??
Vraag en ontwikkeling kostte niks meer aangezien ie sinds 91 ongewijzigd verkocht is totaan 99
 
yamaha R1 2006
full
 
800 is altijd nog stoerder dan 600 :+

maar het zal helaas idd wel een niche-product worden, welke alleen de duurdere merken zulen uitbrengen of een duurdere prijs zal hebben. Denk ook dat de 800 te dicht bij zowel de 600 als 1000 zal liggen, zolanf deze blijven wordt het lastig, maar niet onmogelijk, als je naar de gsx-r 750 kijkt (of bijv. ducati's met 750 cc).

Kan ook zijn dat de supersport 1000's te sterk worden en er uit een soort van "gentlemen's agreement" wordt overgegaan op de 800's . De ontwikkeling vindt toch wel plaats via de motoGP.
600cc Heb je nodig voor homologatie aangezien de meeste raceklassen ingedeeld zijn in 600cc. Ze zullen dus echt niet zo snel ineens overstappen op 800cc, aangezien ze dan allemaal aparte raceuitvoeringen met een ander blok uit moeten brengen. En met je 800cc kom je dan automatisch in de klasse met de literbikes terect waar je dan dus 200cc in het nadeel bent.

De meeste merken (behalve Suzuki) hebben de 750cc SS eruit gedaan omdat ze van mening waren dat die overbodig geworden zijn tussen 600's die net zoveel vermogen hebben als een 750 van een paar jaar terug en 1000's die amper meer wegen dan een 600. Lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk dat ze nu dan 800's uit gaan brengen.

En MotoGP wordt dan wel gebruikt voor het testen van nieuwe technieken, maar de motorblokken op zich hebben niks met straatmotoren te maken. Dus om op grond daarvan 800cc straat blokken te gaan maken is onzin. 1000CC (sport)motoren waren er toch ook al lang voordat ze ermee in de MotoGP gingen rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan