Wat gaan we de winter doen met de motoren?

hmmm moet ook eens een flinke beurt krijgen die motor van mij...

- nieuwe balhoofdlagers
- nieuwe nokkenasketting
- nieuwe kentekenplaat
- grote beurt

daar gaat weer 800 euro of zo... snik
 
Motorisch is het een en ander al gedaan. Heb nu 151,2 awpk's en dat is voor nu ff genoeg. Ben al bezig het uiterlijk aan te passen en overtollig gewicht weg te halen. Verder nog ff de velgen coaten. Ben de winter dus wel druk. Maar gelukkig heb ik de GSX-R400RR nog staan... *D *D *D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
- Stalen remleiding (hoeft alleen voor, heb trommel achter)
- Kapjes rem- en koppelingsresevoir glimmend zien te krijgen
- Vorkpoten glimmend zien te krijgen
- Kleppen stellen
- Rijden met mooie winterdagen

Misschien de sissybar verwijderen en andere achterknipperlichten erop.
 
die van mij krijgt binnenkort een grote poetsbeurt inclusief alles invetten/smeren
en dan moet ie de hele winter door weer en wind :]
 
Verkopen?

[me]Skoezie zit eraan te denken om zijn brommer deze winter van de hand te doen...
[/me]


En dan zien we volgend jaar wel weer. :)
 
ja wat ga ik nog doen ?

de meeste plannen zijn al uitgevoerd :
blok redelijk heftig getuned }) :
krukas lichter gemaakt en gebalanceert
zuigers bewerkt , zodat ze allemaal even zwaar zijn .
en matchen met de lichtere krukas .
cilinderkop bewerkt en compressie verhoogd .
Dynojet stage 3 kit met K&N filter en filterhuis bewerkt
blok volledig opnieuw opgebouwd met de juiste spec's .
een grotere olie koeler om de nodige hitte kwijt te raken
een high mount Carbon Oval van Laser zit er ook al op
de GSXR langs weightwatchers gestuurt , met als eindresultaat
14 kg bespaart aan overtollige kilo's


RESULTAAT : een 1989 GSXR 750 met 124,7 ahw pk's :] :} :}

de plannen die ik nog heb , en waar ik mee bezig ben :
Alcohol / water injectie
speedshifter en shiftlight

m'n reserve blok echt heftig tunen
zo ongeveer tot het randje van wat mogelijk is
met een oliegekoeld GSXR blok

ach ik ben gewoon prettig motorisch gestoord *D

groeten MarcGSXR750


Gaat lekker mr. Suzuki :} :} Dadelijk tover je er meer vermogen uit als bij Spike zijn 1100cc })
 
Zeker:
[*] Undertray
[*] Achterspatbord

Misschien:
[*] Vering

Met ledjes? En wat is er mis met je vering?

Ik rij ook in de winter door en ga:
- speling uit soloseat halen
- radiateur scherm
- camerasteun maken voor op de tank
- undertail opnieuw laten spuiten
- knipperlichten en nummerbord voor eens en altijd goed monteren
nummerbord schuin zetten, en misschien een klik systeem waarbij ik het beugeltje met nummerbord en knippers er in 1x af kan halen ivm circuitdagen! Van die stekkertjes gebruiken voor de bedrading van de knippers
- zwaardere lampjes in de knippers achter
- Valtermoto remschakel set (kan ik zondag halen :) )
 
Beiden (ook van het vrouwtje) worden in de garage gezet op een druppellader (een week wel en een week niet). Van de Black Birdie worden de vorkpoten gedemonteerd daar deze onder de laklaag verroest zijn. Dus lekker schuren, polijsten en alles wat daarbij komt. Kuipdelen verwijderen, blok reinigen, bedrading controleren. En wat er nog meer voor mijn tengels komt. RSV van het vrouwtje hoeft denk ik niets aan te gebeuren daar deze net 5 weken oud is.
 
Doorrijden zover mogelijk, maar mijn verlanglijstje is als volgt:

- Andere knipperlichten
- Vervanging beschadigd kuipdeel
- Een uitlaat die geluid maakt :+
- Een onderkuip (<- deze wil ik heel graag, maar het bovenstaande heeft prio)
- Een nieuwe tank

Gr,

Mark

ps: bananeman, kunnen wij ook van die opsommingstekens maken?
 
die van mij krijgt binnenkort een grote poetsbeurt inclusief alles invetten/smeren
en dan moet ie de hele winter door weer en wind :]

Dit geldt dus ook voor die van mij.

15 december gaat de 25kw kit eruit ( niet omdat het winter is maar omdat ik dan eindelijk mijn rijbewijs 2 jaar heb :} )
En als ie dan niet veel zuiniger loopt gaat ie de dynojet testbank op en laat ik aan de hand van die uitkomsten opnieuw afstellen en evt verwennen met K&N Luchtfilter of wat er nog meer aan gedaan moet worden volgens de testbank.
en dan als dat allemaal niet te duur wordt
mischien :
-Stalen remleidingen
-normaal/Flip up ruitje in het pikzwart ( ligt eraan hoe debiel de flip up eruit ziet of het de flip up wordt )
-Nummerplaat hoger bevestigen + verwijderen stomme achterspatbord.
-Nog meer zoeken naar een undertray want die krijg ik nog steeds niet gevonden -mischien dat ik zelf maar aan de slag ga met polyesther.
-Neon rim striping
-en HEEEEL michien toch rode neon verlichting eronder hangen.
 
Oh ja, verder wil ik hem achter nog wat ophogen voor meer grondspeling en wil daarmee ook bereiken dat hij iets meer de bocht invalt.

Oh ja, wil ik ook nog doen, verder experimenteren met de veerinstellingen.

En er komt een topkoffer bij, maar alleen voor noodgevallen (wandelen...moet dan mijn motorkleding kwijt kunnen (anders loopt het niet lekker), en bij VEEL boodschappen.

Verder zal wel ergens in de winter de 20.000-beurt moeten plaatsvinden.
 
De straatfiets: alleen schoonmaken, poetsen en een beurtje
De racer: - kuipwerk spuiten in nieuw design
- inlaatkanalen beter passend maken
- ontsteking vervroegen
- nieuwe olie, filters en bougies
- crashpads monteren
 
Ketting invetten, bandenspanning controleren, olie peilen en tanken.

Jaha, dat krijg je als je Honda rijdt, dan houdt het hierbij wel op, dit noem ik groot winteronderhoud. *D
 
Op dinsdag 15 oktober 2002 14:34 schreef Kawaroen het volgende:nummerbord schuin zetten, en misschien een klik systeem waarbij ik het beugeltje met nummerbord en knippers er in 1x af kan halen ivm circuitdagen! Van die stekkertjes gebruiken voor de bedrading van de knippers

o noemen ze dat tegenwoordig zo :P

o agent sorry kom net van een circuit dag terug kijk maat klik hem er zo weer op

})
 
Terug
Bovenaan Onderaan