Toets op Google eens in: KAWASAKI ZXR750(H)89-90 ketting
De eerste drie hits...................................................................530
Stel je voor dat de vorige eigenaar er toch een 525 opgezet heeft....
Zorg dan iig voor een passende ketting voor de tandwielen, als je die per se wilt laten zitten.Hallo,
Ik ben in het bezit van een ZXR 750 H2 uit 1990.
Daar heeft de vorige eigenaar een te korte ketting op gezet.
Nu wil ik daar een andere ketting op hebben maar hoe zie je nu of het een 520 525 of 530 ketting is? Ik heb namelijk nog een ZXR staan voor donor en wil die (ook niet meer originele) ketting over zetten.
Origineel zit er een 530 op maar het kan natuurlijk dat ze dat hebben aangepast aangezien ze hem nu hebben vervangen.
Ik zie het nergens staan namelijk.
Let me know!
Jarno
Daar heb je geen Google voor nodig, dat stond namelijk al in de OPToets op Google eens in: KAWASAKI ZXR750(H)89-90 ketting
De eerste drie hits...................................................................530
precies!, TS vroeg niet welke maat ketting er standaard op hoort maar hoe hij het verschil kan zien...
Dikte van je tandwiel meten. 6mm>520, 7,5mm>525, 9mm>530
......zegt natuurlijk nix over je ketting......
Gr. Bjorn
Heb je geen schuifmaat? Bij 9 van de 10 staat er ook een inch schaal opIk wist het vd breuken maar dat was zo lastig meten ghehe...
Ik bedoel, als de vorige eigenaar er een te korte ketting op heeft weten te krijgen, dan lukt het hem misschien ook wel om een 530 ketting op een 525 of 520 tandwiel te zetten.
En je vroeg om welke ketting het gaat. Dat kan ik vanaf hier niet zien, maar je kan dus wel bepalen welke ketting bij die tandwielen hoort.
Mocht je het 1 (waarschijnlijk de ketting) gaan vervangen, dan zou ik persoonlijk ook het ander gaan vervangen.
Tip van flip, ga voor een 520 setje met een aluminium achter tandwiel. Dat is een verschil van dag en nacht vergeleken met een originele set.
Heb je geen schuifmaat? Bij 9 van de 10 staat er ook een inch schaal op
Je moet niet je eigen graf graven met een schuifmaat, daar is ander gereedschap voor.
Yep die heb ik.
Normaal en digitaal....
Ben ik nu mijn eigen graf aan het graven?
Je moet de ketting meten. Dan weet je de maat van de ketting.Kijk hier kan ik wat mee!
Super onderbouwing!
Het verhaal erachter is dat ik 3 ZXRen heb staan. Een H1 uit 89 en 2 H2 uit 1990. 1 ben ik bijna mee klaar om circuit klaar te maken. Na het monteren van nieuwe banden kom ik erachter dat ik de ketting niet losser ken zetten. Op mijn donor ZXR zit een zgan set met de juiste hoeveelheid schakels. Maar om die om te zetten heb je weer een nieuwe klinkschakel nodig. Oftewel, hoe weet ik welke schakel ik nodig heb. Dat was mijn eigenlijke vraag.
Bij beide motoren meet ik 9mm op het a'tandwiel, dus op beide zal een 530 zitten. Kan natuurlijk beide schakels opmeten om te kijken of die bij beide gelijk zijn.
Als ik weer wat geld en tijd heb gaat alles weer helemaal uit elkaar en zal er zeker een 520 op komen. Met mogelijk een tal verschillende tandwielen.
Motorketting MAAT BEPALEN (indien niet bekend)
Ziehier het antwoord op de vraag.....
Is duidelijken er staat ook 50 op mijn ketting (en) dus 530.
Doe er je voordeel mee met de info
Motorketting MAAT BEPALEN (indien niet bekend)
Ziehier het antwoord op de vraag.....
Is duidelijken er staat ook 50 op mijn ketting (en) dus 530.
Doe er je voordeel mee met de info
Of een voortandwiel met een tandje minder. Als je circuit gaat rijden is het toch mooi dat je op de rechte stukken in 6 net de begrenzer niet haalt? Of doe je dat met de originele overbrenging al?