wat heb ik getankt,kan dit

gerlossertje

MF'er
11 mrt 2009
200
1
nu het stomste wat je kan doen tanken in jerrycan en vervolgens vergeten wat je getankt hebt als je thuis komt ikd us,heb ik nou euro of super getankt.
mijn vraag nu kan super ook in ktm 380 uit 98 of krijg ik dan problemen zit er al in maar nog niet gestart en weet dus niet wat er in zit.
 
Super is waarschijnlijk euro 98, en dat is alleen maar beter voor je motor vanwege een groter octaangetal. (Klopvastheid)
Vergeet er geen mengolie door te mengen hè! ;)
 
Als je al eerder euro hebt getankt in je ktm, kan er altijd super in. Bij sommige motoren wil het wel problemen geven als altijd met super hebt gereden en je gaat er euro in gooien. De motor kan dan gaan pingelen.
 
wat er daarvoor in ging weet ik niet overgekocht echter krijg hem ook niet aan de praat dacht zal tochniet
 
filterkapje erraf,, filter eruit. busje remreiniger beetje in de carb spuiten dan keer kicken :) als die niet loopt heb je geen vonk!. (bougie eruit halen en tegen het blok aanhouden . dan keer kicken en kijken of die mooi blauw vonkt.
 
Die loopt op allebei, als het maar geen diesel is :P
Tweetaktmotoren hebben veels te weinig compressie om voordeel te hebben aan hoog octaan gehalte.
 
Die loopt op allebei, als het maar geen diesel is :P
Tweetaktmotoren hebben veels te weinig compressie om voordeel te hebben aan hoog octaan gehalte.
de compressieverhouding van een 2takt crosser is volgensmij best hoog hoor
 
Die loopt op allebei, als het maar geen diesel is :P
Tweetaktmotoren hebben veels te weinig compressie om voordeel te hebben aan hoog octaan gehalte.

Tweetaktcrossmotoren hebben een hoge compressieverhouding, als je daar geen 98 of 95 icm octaanbooster ingooit dan zie je vaak dat ze gaan pingelen.
 
Die gaat het nooit meer doen, steek maar in de fik...
 
Mijn KTM 380 loopt prima op 95 benzine met MX5 erdoor, verhouding 1 op 40.

Hoe merkte je eigenlijk dat hij het niet deed? Viel hij na een stukje rijden op die benzine uit?

Of startte hij niet meer na het tanken? Wat niet echt aan de benzine kan liggen, tenzij hij echt leeg was. Anders zal hij nog starten op wat er voor het tanken inzat.
 
Laatst bewerkt:
dat hij niet start licht niet aan de brandstof.
zowel 98 of 95 (euro/super) wil in een motor.
verwacht hierdoor ook geen problemen.

zolang het geen diesel is niks aan de hand.
diesel en motorfiets gaat niet samen, weet er alles van
 
Tweetaktcrossmotoren hebben een hoge compressieverhouding, als je daar geen 98 of 95 icm octaanbooster ingooit dan zie je vaak dat ze gaan pingelen.


Haha, wist al dat deze discussie los zou barsten!

Een 2 tact heeft helemaal geen hoge compressie.
CR 500 heeft maar 7:1.
een 4 tact al snel 10: 1.
Pas vanaf 11: 1 heeft het zin om hogere klopvastheid benzine te gebruiken.

95 is best zat voor de meeste motoren dus.
 
Die loopt op allebei, als het maar geen diesel is :P
Tweetaktmotoren hebben veels te weinig compressie om voordeel te hebben aan hoog octaan gehalte.

Ik tank 98 in mij 2 takt omdat hij er echt merkbaar beter op loopt dan 95. :Y
Voor mij geen octaan 95 meer. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan