Wat heb je gemeld-topic

Pietel

MF veteraan
21 aug 2008
1.226
1
Amsterdam
Je leest het regelmatig op MF. Stoplicht reageert niet op de motor, of een onveilige wegsituatie; meld het bij de wegbeheerder. Misschien is het leuk, of wellicht zelfs nuttig, om er een centraal topic voor te openen.

Wie heeft er wel eens iets gemeld en wat? En bij wie ging je dat aangeven? Werd er iets mee gedaan?

Om af te trappen; ik heb o.a wel eens een niet-reagerend verkeerslicht gemeld bij een tegenoverliggend politiebureau. En een verloren lading zout van een strooiwagen die maar nooit werd opgeruimd gemeld aan de gemeente Haarlemmermeer.

En vorige week nog niet werkende straatverlichting in een bocht vol putdeksels (op-en afritten van de Johan van Hasseltweg/Nieuwe Leeuwarderweg in Amsterdam), vooral als je daar onbekend bent als motorrijder kan je naar verrast worden.

Alledrie deze zaken zijn vlot opgelost, waarbij ik bij de laatste zelfs feedback kreeg van de gemeente Amsterdam.
 
Een putdeksel dat verticaal stond in plaats van netjes op zijn plaats lag op de Loevesteinse Randweg op Schiphol (nabij P3 - lang parkeren). Achteraf had ik hem ook op zijn plaats kunnen trappen maar ik heb besloten dat de marechaussee wel even kon worden weggerukt van de koffietafel om het klusje te klaren.
 
Niet reagerende verkeerslichten meld ik bij de betreffende gemeente. Ook eens een nummerplaat op de afrit van de snelweg aangetroffen, een kilometer verderop kom ik een politiemotor tegen. Even zwaaien (hij zwaaide eerst vrolijk terug :W ) maar toch gestopt om uit te leggen.
 
Laatst bewerkt:
Als een verkeerslicht niet reageert op motoren, en je meld dat dan.. Word er dan überhaupt iets aan gedaan eigenlijk? :?
 
Nooit iets gemeld bij de wegbeheerder.. :N

Wel bij de PTT (heuull lang geleden, vóór de GSM-etjes en de PTT was nog niet geprivatiseerd).Stond er bij ons op de hoek een telefooncel maar die telefoon werkte niet. :(

Ik dat doorgegeven. Ze zouden er werk van maken maar er gebeurde niets.

Wéér gebeld, wéér niks. :(

Na een paar weken heb ik ze weer gebeld. :X
Ze zeiden wéér dat ze zo snel mogelijk zouden komen. |(

Ik heb tegen ze gezegd dat het niet meer nodig was, dat de telefoon weer werkte maar dat je er geen geld meer in hoefde te gooien. *O* *O*

Stond er diezelfde middag nog een monteur... -O- -O-

Overheidsdiensten... :r
 
Oliespoor van een paar honderd meter, over de gehele breedte van de rijbaan, afrit 1 A2, gemeld bij Rijkswaterstaat, ben je (zonder overdrijven) 2 en een half uur mee bezig, maar de volgende ochtend was e.e.a. keurig opgeruimd en kon ik de bochtjes weer als vanouds nemen

*O*
 
Oliespoor van een paar honderd meter, over de gehele breedte van de rijbaan, afrit 1 A2, gemeld bij Rijkswaterstaat, ben je (zonder overdrijven) 2 en een half uur mee bezig, maar de volgende ochtend was e.e.a. keurig opgeruimd en kon ik de bochtjes weer als vanouds nemen

*O*
:^

Rotonde vol met olie B|
Glibber glij.. gemeente gebeld en nog geen 10 min later stond de brandweer te soppe :+ Alles was na een paar uur weer ontvet en weer veilig ;)
 
Nooit iets gemeld bij de wegbeheerder.. :N

Wel bij de PTT (heuull lang geleden, vóór de GSM-etjes en de PTT was nog niet geprivatiseerd).Stond er bij ons op de hoek een telefooncel maar die telefoon werkte niet. :(

Ik dat doorgegeven. Ze zouden er werk van maken maar er gebeurde niets.

Wéér gebeld, wéér niks. :(

Na een paar weken heb ik ze weer gebeld. :X
Ze zeiden wéér dat ze zo snel mogelijk zouden komen. |(

Ik heb tegen ze gezegd dat het niet meer nodig was, dat de telefoon weer werkte maar dat je er geen geld meer in hoefde te gooien. *O* *O*

Stond er diezelfde middag nog een monteur... -O- -O-

Overheidsdiensten... :r

_O-
 
Nooit iets gemeld bij de wegbeheerder.. :N

Wel bij de PTT (heuull lang geleden, vóór de GSM-etjes en de PTT was nog niet geprivatiseerd).Stond er bij ons op de hoek een telefooncel maar die telefoon werkte niet. :(

Ik dat doorgegeven. Ze zouden er werk van maken maar er gebeurde niets.

Wéér gebeld, wéér niks. :(

Na een paar weken heb ik ze weer gebeld. :X
Ze zeiden wéér dat ze zo snel mogelijk zouden komen. |(

Ik heb tegen ze gezegd dat het niet meer nodig was, dat de telefoon weer werkte maar dat je er geen geld meer in hoefde te gooien. *O* *O*

Stond er diezelfde middag nog een monteur... -O- -O-

Overheidsdiensten... :r

Jaja je had zeker gebeld vanmuit diezelfde telefooncel...
 
:^

Rotonde vol met olie B|
Glibber glij.. gemeente gebeld en nog geen 10 min later stond de brandweer te soppe :+ Alles was na een paar uur weer ontvet en weer veilig ;)

Olie en diesel zijn ze erg alert op, ik kwam eens 2 motorrijders tegen waarvan er 1 net onderuit was gegaan op een dieselspoor en de brandweer stond daar erder de diesel weg te spuiten dan dat er hulpdiensten voor de ongelukkige motorrijder waren.
 
Overal in Amsterdam noord waar ik reed lag anderhalve week terug olie vlekken/vlekjes... Ook volgende keer maar is over bellen dan...
 
Een keer bij een Tinq getankt en een kapotte brandstofslang gezien. Gebeld met het nummer dat bij de pomp stond. Kreeg een bandje: dit gesprek kost 80 cent per minuut........en toen heb ik opgehangen. Bekijk het effe.
 
Een keer bij een Tinq getankt en een kapotte brandstofslang gezien. Gebeld met het nummer dat bij de pomp stond. Kreeg een bandje: dit gesprek kost 80 cent per minuut........en toen heb ik opgehangen. Bekijk het effe.
Daar zit hun winstmarge ;)
 
Last van overstekende eenden/ganzen, week later stond er een hek langs de oever.

En zo kan het dus ook :)
 
Dat van dat stoplicht is goed om te weten, zal hier ook het telefoonnummer eens opzoeken van de lokale wegbeheerder.

Heb er wel 2 of 3 die gefiksed mogen worden
 
Dat van dat stoplicht is goed om te weten, zal hier ook het telefoonnummer eens opzoeken van de lokale wegbeheerder.

Heb er wel 2 of 3 die gefiksed mogen worden

Er zijn er best veel die dat hebben. Alleen als het op de vaste ww route is of in het betreffende geval van een politiebureau in de buurt meld ik het. Anders is het gewoon 2 of 3 keer afwachten tot het overige verkeer aan de beurt is geweest en dan door rood, en bij boete bezwaar maken. Dat laatste is nog nooit voorgekomen.
 
Ging het om action olie of een ander merk?
_O- _O- _O-

Was wel leuk om 'n vriend van me nadat ik zelf een ZWIEP maakte (toen nog met de 50cc :$) achter me ook zwiepppp te zien doen met de motor _O- Echt wel strak dat zo wel ik als hij hem toen gehouden hebben :o
 
Ik heb eens 2 stoplichten gemeld bij de MAG en kreeg daar ook snel reactie van terug. Tot op de dag van vandaag reageren deze dus wel op de motor. Ik heb nu nog een verkeerslicht hier in de buurt die het niet doen, maar ik vergeet elke keer de nummers op te schrijven en op Google Streetview zijn ze slecht zichtbaar |(
Via de gemeente heb ik eens een melding gemaakt van puin op een rotonde, deze melding maakte ik om 1930 uur en toen ik er om 2115 langs reed was het al opgeruimd.
 
Laatst bewerkt:
- VKL gemeld bij de MAG. Snel gereageerd en door de gemeente opgelost.
- 2x politie (0800) gebeld uit de auto wegens verloren afval op de snelweg en een verloren verkeersbord wat ik onder de auto kreeg.
- Brandweer gebeld omdat ik niet verder kon met de motor - er lag een omgewaaide boom op de weg (Veluwe)
 
Na een avondje drinken de politie moeten bellen vanwegen losgebroken koeien. Snachts rond 2:30, sta je aangeschoten te bellen. _O- Maar gelukkig kwamen ze wel. Want op de fiets zagen we ze pas vanaf 10 meter. Weg er naast is 80km weg, dus gevaar was er wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan