Wat heb je vandaag aan je motor gedaan? [deel 2]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Nampus: precies hetzelfde gedaan hiero. Het weer liet het even toe dus gelijk even de motor in't soppie gegooid. Daarna gelijk ff wat anti-pekelspray eroverheen, alle vloeistoffen nagelopen en we zijn weer klaar voor de winter. :]
 
Staat nu in de winterstalling: bandjes vol opgepompt en beide los van de grond gezet, afgetankt enz.
Wat betreft de accu, die zat gekoppeld aan een soort slangetje. Aangezien ik te lui ben om te Google'n en jullie boordevol kennis zitten vraag ik hier maar wat daar het nut van is?
Als die aan de druppellader hangt, komt daar dan iets uit zetten wat kwaad kan?
 
Vanochtend een stukje wezen rijden, voor de laatste keer dit jaar en nu ben ik onderuit gegaan. Gelukkig niks ernstig en kon nog gewoon doorrijden, maar wel lastig als je een voetsteun mist :P Nu maar besloten dat de motor deze winter uit elkaar gaat en een nieuwe lak gaat krijgen, was ik sowieso van plan maar omdat die er nog goed uitzag heb ik het maar niet gedaan. En nu heb ik er een reden voor.
 
Schoongespoten en getectyled. Vervolgens multimedia houder gemonteerd en 12 volts aansluiting.

Daarna even rondje gereden om de accu weer wat juice te geven na 2 weken stilstand. Ook nog even de ketting gesmeerd ofc. En last but not least.. De MF sticker erop geplakt :D

Motor is er weer klaar voor.
 
vandaag eerst even de kuip gedemonteerd..motor warm laten draaien.. oliestop dr uit+olie..
oliefilter vervangen.. stop dr weer in.. olie dr weer op.. lekker laten draaien.. nog een x gekeken naar het pijl iets bijgevuld.. alles weer inelkaar en weer aan de druppellader gezet :D
 
Een schoonmaakbeurt gegeven. Resultaat:

fotopo.jpg
 
Na 3 weken eindelijk de motor even uit de garage gehaald, de haak waarmee het zadel vastklikt in mn buddy was al ff los. Dus vandaag een nieuw schroefje er voor opgespoort.

Erachtergekomen na het starten dat de motor een ratel heeft tussen de 2500 en 3000 toeren, dus daar gaan we even naar kijken als het weer wat warmer weer is. Misschien even naar laten kijken bij de grote beurt.

Verder m'n motor even een rondje straat gestuurd voor het gevoel, daarna geknuffeld.
Accu eruit getrokken en weg gezet.

full
 
Laatst bewerkt:
Nieuw plaatje gemaakt om mn SR mee te koelen. Voorzien van twee koelblokjes die ik op maat heb gefreesd. Vanochtend bezig geweest om de SR van mn motor los te maken, 1 van de 2 bouten zat vast, niet normaal meer. Uiteindelijk met een slijptol los moeten maken. Wat een cholera bout was dat, ik ben er echt een halfuur mee bezig geweest.

[afbeelding]
Neem een Mosfet Spanningsregelaar (FH008EE) uit een CBR600RR vanaf 2007, heb je die koelblokken niet nodig. Wordt amper heet.... :]
 
Laatst bewerkt:
als ik in de garage kom kijk altijd even naar mijn motor, wat stof er afgehaald.......
en was het maar weer voorjaar..........
de motor waar mijn vriend elke dag op rijd, ook met dat k.t weer vorige week, stond er niet, dus die van mij staat zielig alleen tussen de sleetjes, kinderfietjes en de sneeuwschep om de oprit sneeuw vrij te krijgen. gelukkig ligt er nu niks.......
 
Ik heb er even aan gedacht.

Zodra ik weet in het land ben, moet ik eerst wat onderdeeltjes kopen.
Denk dat ik hem eerst een keer zal starten. Wellicht heeft ze mij ook gemist :-P
 
Staat nu in de winterstalling: bandjes vol opgepompt en beide los van de grond gezet, afgetankt enz.
Wat betreft de accu, die zat gekoppeld aan een soort slangetje. Aangezien ik te lui ben om te Google'n en jullie boordevol kennis zitten vraag ik hier maar wat daar het nut van is?
Als die aan de druppellader hangt, komt daar dan iets uit zetten wat kwaad kan?

Zo'n slangetje hoort bij een gewone, niet onderhoudsvrije accu. Daar kan overdruk in ontstaan, dus zit er een opening in om lucht af te voeren en dat slangetje is ervoor om eventueel meelekkend accuzuur af te voeren naar de grond en dat het niet op je motor komt.

Dat zal niet snel gebeuren, dus niet iets om je zorgen over te maken. Wat wel belangrijk is bij zo'n accu is dat je controleert of het niveau in alle cellen nog hoog genoeg is, er staat een min/max aanduiding op. Zo niet dan bijvullen met accuwater (kost ca. 2 euro per liter bij de Halfords en je zult niet veel nodig hebben).

Accuwater is overigens gewoon gedestilleerd water en je kunt het ook bij de drogist halen bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gedaan aan mijn cbr600f4: (aangezien ik Beverwijk niet uit kwam vanmorgen :-) )

Distributieketting spanner vervangen
Olie ververst en filter vervangen
Koelvloeistof vervangen
Remmen gereviseerd (moeten nog op de motor)
Koppelingskabel vervangen (was al voor de helft doorgesleten zag ik net)
gaskabels vervangen (lukt niet erg, wat een gepriegel)
Bougies vervangen
S&N luchtfilter gereinigd

zo en nu een borrel!
 
Laatst bewerkt:
Achterwiel er even vanaf gehaald zodat ik die kan schoonmaken. Passagier voetsteunen er vanaf gehaald, tevens ketting geleiders van de achterbrug gehaald want die waren vies. Zometeen achterbrug schoon maken, en dan is het weer mooi voor vandaag :)
 
Gisteren:
- motorblok XJ wat nog buiten lag naar de garagebox gebracht.
- m'n fazer 600 vanuit mijn schuurtje naar de garagebox gereden
- m'n circuitmotor vanuit mijn garagebox naar mijn schuurtje gereden
- kuipwerk van m'n circuitmotor afgehaald zodat ik komende weken aan het motorblok kan beginnen
- accu's uit de fazer 600 en fazer 1000 gehaald en binnen aan de optimate gezet.
 
Gisteren
motor uit elkaar gehaald
alles gepoets en glimmend gemaakt.
kusje gegeven
voor de rest complimentjes ontvangen hoe ik me motor gepoets had
 
Poets zelf ook altijd grondig, maar heb er nog nooit de motor voor uit elkaar gehaald.
Doe ik enkel als er iets stuk aan is

ik doe dit 1 a 2 keer per jaar uit elkaar trekken en poetsen

En grondig doe ik normaal bijna 1 keer per week
kost wat tijd maar dan heb je ook wat.
 
Vandaag bezig geweest de achterbrug weer schoon te krijgen, pff wat een smerigheid zeg. Ik wil het eigenlijk zonder remmen reiniger doen, maar sommige vetplakaten zitten ZO vast dat ze gewoon niet weg zijn te krijgen. Ik kan tevens mn ketting er niet vanaf halen, dus dan komt daar ook remmenreiniger op wat ik niet wil natuurlijk.. hmm lastig :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan