Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 3 alweer!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Balhoofdlagers vervangen en weer een stukje opgebouwd.

Brommer nu aan het afstellen, eerst te grote sproeier erin, nu weer een te kleine, morgenvroeg afronden! en begrenzer erop zetten :)

Verder nog een paar mooie sponsor stickers op het achterspatbord gemaakt.

www.brommerforum.nl
 
Laatst bewerkt:
druk bezig geweest de CB500 ('74) van mn man weer toonbaar en rijd-baar te maken, als verjaardags-verrassing:
- roest van de uitlaatbochten schuren. helaas nog niet klaar, maar het is een gebed zonder eind vrees ik... maar het wordt wel al aardig toonbaar.
- mooie nieuwe achterveren gekocht, moeten er nog wel opgezet worden
- chroom gepoetst, eerst met staalwol(roest eraf), daarna met chroom-poets-middel. dat glimt weer mooi :)
- oude knipperlicht stangetjes vervangen: ben nog niet verder gekomen dan de oude eraf halen, want ik krijg de lampjes zelf niet van de oude stangetjes af... bankschoef nodig ofzo. komt later.
- eerder al nieuw zijkapje geregeld voor over de accu, die nu zwart gespoten. moet wel nog een keer.
- "CB500Four" logo's besteld voor op de zijkapjes.

eerder al:
- de voorrem weer aan de praat gekregen. remblok zat vast...(maar nu lekt ie weer olie langs t remblok??!! klopt nog niet helemaal)
- accu vervangen, nu start 'ie weer!

en ondertussen staat mijn eigen motor al tijden met een kapotte spiegel en een lekkende voorvork, maar daar heb k nu geen tijd voor.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het is suf, maar omdat er zoveel XJ600's zijn, je zou in plaats van je vork reviseren gewoon een andere poot insteken. (tot je de originele reviseert)

Rem op de CB500F. Ja dat lek is niet verrassend. Als je de remcilinder uit pompt, kan je die netjes met fijn, 2000 waterproof schuurpapier weer netjes maken. Dezelfde geldt voor de binnen kant van de remklauw. Daarna de rubber ringen in de klauw vervangen en jij bent klaar met remklauw revisie.

Succes, dat is een super cadeau!
 
Straks even starten na een paar weken en wat supplies ophalen om de navi op de GTR te bouwen en een nieuwe kilometertellerkabel voor de GTR, die breekt precies als we met alle werkzaamheden klaar zijn.
 
Vandaag nieuwe uitlaat er op laten zetten bij Pajic. Was al van plan eens te gaan doen maar dacht dat zal wel volgend voorjaar worden. Maar wat een weertje vandaag! Ideaal voor een tourtje richting oosten des lands. Ziehier het resultaat, 't is een Leovince Titanium geworden:
6h3ux0.jpg

(Mooie service bij Pajic. Veel keuze, nieuw, tweedehands en alles kan ter plekke passend worden gemaakt)
 
Vandaag nieuwe uitlaat er op laten zetten bij Pajic. Was al van plan eens te gaan doen maar dacht dat zal wel volgend voorjaar worden. Maar wat een weertje vandaag! Ideaal voor een tourtje richting oosten des lands. Ziehier het resultaat, 't is een Leovince Titanium geworden:
[afbeelding]
(Mooie service bij Pajic. Veel keuze, nieuw, tweedehands en alles kan ter plekke passend worden gemaakt)
Looking good!
 
Ja aan een bevestigingsboutje van mijn spatbord,de strip is er bijgeleverd.


Nou wil ik niet miepen, maar zo zou ik het niet opgehangen hebben. Reservoirtje hoort aan het frame gemonteerd te worden, dus op een afgeveerd deel. Word er in de beschrijving niets over verteld?
Zoals ie nu hangt is ie geen lang leven beschoren ben ik bang....

8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan