Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Deel 3 alweer!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reserve reservoir wat afgetapt van de koelvloeistof bij mn vriendin dr brommert..
Had wat last van overdruk en spuugde zo nu en dan wat eruit..

Ondanks dattie niet boven de F gevuld was... :/
Vandeweek maar eens ontluchten, kijken oftie zin hebt om belletjes te blazen :W
 
Vorige week telt ook nog?
Nieuwe voorremblokken, nieuwe olie en filter, schoon luchtfilter en nieuw voortandwieltje op de CRF. Allemaal voor drie dagen Polen.
Helaas de eerste dag op m'n giechel gegaan en m'n duim gekneusd met een gat in m'n hand....... Dus vroegtijdig weer naar huis gegaan. Balen dus.

8-)
 
Voorvorkolie ververst! :9~

Rechts niet zo spannend..

DSC_0529.jpg


Links opvallend.. :(

DSC_0531.jpg


:r

Een fractie betere veren erin uit een andere voorvork. :Y

DSC_0524.jpg


Nog even pimp my (Jawa)ride! 8-)

DSC_0533.jpg


En vanmiddag laat tot in de avond over 60 km weggetjes gescheurd. *O* :]
 
hmm. vandaag de carbs uit mn xj gesleuteld, om het vlotterniveau nog eens goed na te kijken: na wat puzzelen en meten (documentatie is niet 100% duidelijk) tot de conclusie gekomen dat het allemaal precies klopt.

toch loopt de motor niet goed, zuipt teveel, bougies worden pikzwart en als ik de mengselschroeven wat indraai valt de trekkracht bij lage toerentallen bijna helemaal weg. Compressie is aan de lage kant (rond de 8, dit wordt als minimum opgegeven in de docu) maar zou dit niet mogen veroorzaken lijkt mij. Staat ook nergens wat de standaard instelling van de naaldsproeiers is...

colortune bougie geeft ook geen duidelijk beeld, bij ingedraaide regelschroef krijg ik geen lichtblauw/wit vlammetje te zien, blijft continu gelig. krijgt wel misfire als ik ze heel ver dicht draai.

m.a.w. ik snap er geen hol meer van :)

to do:
- distributie timing checken
- experimenteren met naald instelling
- geen resultaat: motor in de plomp rijden
 
hmm. vandaag de carbs uit mn xj gesleuteld, om het vlotterniveau nog eens goed na te kijken: na wat puzzelen en meten (documentatie is niet 100% duidelijk) tot de conclusie gekomen dat het allemaal precies klopt.

toch loopt de motor niet goed, zuipt teveel, bougies worden pikzwart en als ik de mengselschroeven wat indraai valt de trekkracht bij lage toerentallen bijna helemaal weg. Compressie is aan de lage kant (rond de 8, dit wordt als minimum opgegeven in de docu) maar zou dit niet mogen veroorzaken lijkt mij. Staat ook nergens wat de standaard instelling van de naaldsproeiers is...

colortune bougie geeft ook geen duidelijk beeld, bij ingedraaide regelschroef krijg ik geen lichtblauw/wit vlammetje te zien, blijft continu gelig. krijgt wel misfire als ik ze heel ver dicht draai.

m.a.w. ik snap er geen hol meer van :)

to do:
- distributie timing checken
- experimenteren met naald instelling
- geen resultaat: motor in de plomp rijden

cbr600 kopen?? :P :9
 
Hoop niet dat je valse lucht hebt dan. ;)
Want zou je brommert niet automatisch ontluchten?
Deed de mijne iig wel.

Volgens mij wel, en dat zal wel in het overdruk reservoir terecht komen ;)
Maar vandeweek word het pis weer dus dan doet ik niks :/
 
Net accubakkie van het Jawa span ook aangepast om mijn ZX-10R accu erin te kunnen zetten. :)
(deel met tape aangegeven)

DSC_0546.jpg


Vreemd dat deze standaard smaller is dan bij de andere Jawa. :?
En hij was al ingezaagd en open aan één kant, terwijl de standaard 5 Ah accu prima past.

DSC_0548.jpg


Was al de meest omslachtige dingen aan het bedenken om het vast te zetten.
Boutjes van onderen en beugel van boven, trekbandje in het geheel verwerken.. :z
Zo even laten en volgende week een alu beugeltje voor de zijkant op het werk scoren. :)

DSC_0556.jpg

Bij de andere Jawa is de bak gewoon dicht. (en zondag lekker gereden na de mod *O* )
Maar goed hij was dus al open en heb genoeg regenbuien gehad zonder probs. :P
 
Laatst bewerkt:
Net via de post van mijn werk binnengekomen een tankpad uit China. *O*

tankpad.jpg


Wel apart als je het geplakte inlegvel weghaald..

tankpad2.jpg


BMW erachter. B| :+

Maar hij zit er netjes op en past goed bij de motor. *O* En gelijk een krasje weggewerkt. :9

DSC_0573.jpg


Garminnetje zit alvast klaar voor de natte ochtend. B|

DSC_0575.jpg


Extra gemierenneuk in een regenjasje. Hij is waterdicht. :+
 
Als het maar werkt toch?
Ik had een TomTom One ook op de CB gebouwd en met een ritsrats diepvrieszakje was ie ook beschermd tegen de elementen hoor! Geen probleem.

8-)
 
ik zie geen zak meer op het schermpje van mijn Navman, als ik er een plastic zakje over heen trek en het gaat regenen :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan