Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

De carbs van de zomer motor afgetapt en toch maar eens op bokken gezet, verwacht niet dat ik er de komende maanden mee ga rijden.
Als de zon tussendoor een keer schijnt hebben we de pekelfiets nog.
 
De carbs van de zomer motor afgetapt en toch maar eens op bokken gezet, verwacht niet dat ik er de komende maanden mee ga rijden.
Als de zon tussendoor een keer schijnt hebben we de pekelfiets nog.
Leuk voor eind november of begin december??
Het is bijna januari geweest 8)7 last van een verkeerd afgestelde wekker? :+

Bomen, de vogeltjes en de schildpadden zijn ook al van slag nu het zo lang warm blijft. :Y

 
November en december had ik wat vrije tijd en waren er nog wat mooie dagen dus nog de hort op geweest :+
Had t eind december al willen doen, maar kwam elke keer wat tussen...
 
Blok xrv uitgebouwd. Morgen de aangever omwisselen en kleppen stellen bij expert.
IMG_20200123_165715093.jpg
IMG_20200123_165859594.jpg
 
Balhoofdlager laten vervangen door een conische.. Was wel nodig aangezien er een putje in het midden zat.. 290 euro lichter..maar wat een verschil nu met het sturen met het oude.. lijkt net of ik een nieuwe motor heb. :]
Das niet iets wat je zelf doet dus?
 
Ja, nee, maar een balhoofd is juist zo leuk om te doen. Ik kan me voorstellen dat het geen technische reden was dat je het uitbesteed hebt maar iets van tijd
 
Ja, nee, maar een balhoofd is juist zo leuk om te doen. Ik kan me voorstellen dat het geen technische reden was dat je het uitbesteed hebt maar iets van tijd

Ja voornamelijk tijd.. verder ook weinig sleutelplek in de tuin. ik vind sleutelen leuk en leerzaam. Dit Nog niet eerder gedaan. Dus dat wordt zeker een dagtaak. En nu nog met de kou is het ook niet heel lekker sleutelen. Komt wel een keer.

Voor dat geld had ik best wat kunnen gereedschap kunnen aanschaffen ervoor. 8)7

Komt dus eigenlijk op tijd neer. Nu ook 3 kleine kinderen. Dusja die willen ook aandacht.
 
Ja voornamelijk tijd.. verder ook weinig sleutelplek in de tuin. ik vind sleutelen leuk en leerzaam. Dit Nog niet eerder gedaan. Dus dat wordt zeker een dagtaak. En nu nog met de kou is het ook niet heel lekker sleutelen. Komt wel een keer.

Voor dat geld had ik best wat kunnen gereedschap kunnen aanschaffen ervoor. 8)7

Komt dus eigenlijk op tijd neer. Nu ook 3 kleine kinderen. Dusja die willen ook aandacht.

Die kunnen toch gewoon helpen, hou je ze lekker bezig.......








Al is het van de wal in de sloot, helpen kunnen ze best wel :+
Is ook nog leuk voor ze
 
@ey-dzeej Ik moest het voor dat kleine kind van me doen. Wel een beetje meer dan een dag bezig geweest omdat het oude lager niet loskwam
 
Groothoek perspectief, kijk maar naar de andere kant. :Y

Maar niets zeggen maakt het wel stoerder. :9~ ;)
Het ziet er goed uit trouwens, krijg er gewoon zin van. :]
 
Off topic:
Ik bespeur een kleine discrepantie tussen ontwerp- en gebruiksdoel 🤔
Dat is jouw perceptie :+
Voor mij is het een sieraad waar ik zo af en toe een rondje op maak en meestal slechts naar kijk :9

On topic:
Neemt niet weg dat ik mij soms wel verbaas over de krappe constucties:

DSC_4038C.jpg


Deze tank afwatering schiet los zodra je de tank omhoog haalt, maar zit wel verstopt achter een paneel met electronica. Niet handig.
 
De vloeistof van de hydraulische koppeling op de st1300 vervangen en ontlucht. (DOT4)
Aangrijpingspunt is niet meer zo vaag als ervoor.
24L getankt en 150km test gereden. (De zit op de middelste stand geprobeerd, hoogste stand was niet ideaal omdat de ruit dan niet hoog genoeg kwam in bovenste positie)

Het setje boordgereedschap is wel lekker compleet bij de Pan.
 
Als dat maar geen voorteken is... Als het ook nog snap on is staat je wat te wachten...
Neuh, origineel honda.
Maar de kruis schroevendraaier kan gebruikt worden als T-sleutel en daarmee kan je genoeg neerwaartse kracht zetten en draaien tegelijk zodat die schroeven van het vloeistofreservoir niet dol draaien.
Er zit (uit het hoofd):
-Kruis/sleufkopschroevendraaier
-ringsleutel 10-12
-Ringsleutel 22 met een verlengstuk
-bougiesleutel
-imbussleutel (kuipen losmaken)
-Tangetje
-Dop 8 met verlengstuk (tankbevestiging)
-T-handvat om te monteren op de schroevendraaiers en dop 8
 
Terug
Bovenaan Onderaan