Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik heb een Belgische nummerplaat met kentekenplaathouder gevonden en ben gelijk overal met 299 km/u over de grenzen gereden.
In één dag heb ik de Belgische, Franse, Luxemburgse en Duitse grens gezien.
De douane zie ik nog met open mond kijken terwijl ik voorbij flits. :]

Daarna alleen nog even een ramkraak gezet.

Jullie nog iets gedaan van het weekend. :?
Ik heb het gras zien groeien.
 
De Transalp "afgewerkt"
Morgen weer uit elkaar halen om de sproeiers opnieuw schoon te maken want toch weer wat problemen met optrekken en waarschijnlijk ook de vacuum benzinepomp monteren.

20200604_201024.jpg
 
De Transalp "afgewerkt"
Morgen weer uit elkaar halen om de sproeiers opnieuw schoon te maken want toch weer wat problemen met optrekken en waarschijnlijk ook de vacuum benzinepomp monteren.

Bekijk bijlage 1508683

Elke keer als ik foto's van je project zie blijf ik me storen aan dat enorme voorspatbord. Daar is in mijn ogen nog wel verbetering te halen..

Verder blijft het een leuk ding.
 
Elke keer als ik foto's van je project zie blijf ik me storen aan dat enorme voorspatbord. Daar is in mijn ogen nog wel verbetering te halen..

Verder blijft het een leuk ding.

Wees gerust :P Nieuwe kappenset komt binnenkort toe met een korter supermoto spatbord :)
 
Ik vind hem er echt te gek uitzien! :t
Dat spatbord... mja, tja... de verhouding tot het formaat van het voorwiel is wat vreemd inderdaad. Maar algemeen genomen vind ik hem goed gelukt. :)
 
Andere ketting op mijn shovel gelegd , had 2 jaar geleden als proefje de goedkoopste DID erop gelegd zonder o ringen
Die koste 32€ plus verzending
Proef was geslaagd ongeveer 12000 km mee gereden en dus een nieuwe weer 32€ en nu incl verzending
Moet er wel bij zeggen dat ik zo’n smeer systeempje heb
 
De Transalp getest, en blijkbaar rij ik op 1 cilinder :(
Een cdi is kapot (getest) dus nieuwe besteld bij Roukema :)
 
De Transalp getest, en blijkbaar rij ik op 1 cilinder :(
Een cdi is kapot (getest) dus nieuwe besteld bij Roukema :)
Is het niet een bekende kwaal bij de transalp dat de cdi's te dicht op het zadel zitten en door doorbuigen van dat zadel kapot gaan? Nu dacht ik mij te herinneren dat je ze soms ook zelf kon oplappen.

db
 
Is het niet een bekende kwaal bij de transalp dat de cdi's te dicht op het zadel zitten en door doorbuigen van dat zadel kapot gaan? Nu dacht ik mij te herinneren dat je ze soms ook zelf kon oplappen.

db

Oh ja hoor, maar die zaten op de correcte manier onder het zadel, maar door de trilling (en ouderdom) zal deze toch wel kaput zijn, nieuwe zou toch de beste(?) oplossing ijn ;)
 
Dat weet ik dan weer niet. Heb toen wel eea gelezen er over omdat ik naar een TA aan het kijken was. Is er echter niet van gekomen.

db
 
Andere ketting op mijn shovel gelegd , had 2 jaar geleden als proefje de goedkoopste DID erop gelegd zonder o ringen
Die koste 32€ plus verzending
Proef was geslaagd ongeveer 12000 km mee gereden en dus een nieuwe weer 32€ en nu incl verzending
Moet er wel bij zeggen dat ik zo’n smeer systeempje heb
Dat valt niet tegen, 12000 km.
 
Kleppen gesteld van m'n NC750.... was blijkbaar nodig zo na 66.000+ Km want alles stond veel te strak...
Een rechter arm vol krassen erbij, ontdekt dat de dingetjes die ik met tie-wraps weg gestopt heb...
de geknipte uiteinden van de tie-wraps makkelijk door je huid gaan...
 
Kleppen gesteld van m'n NC750.... was blijkbaar nodig zo na 66.000+ Km want alles stond veel te strak...
Een rechter arm vol krassen erbij, ontdekt dat de dingetjes die ik met tie-wraps weg gestopt heb...
de geknipte uiteinden van de tie-wraps makkelijk door je huid gaan...
Of koop een fatsoenlijke van knipex oid voor €18
Maar welke je ook koopt, ze zijn perfect om tyraps vlak mee af te knippen zodat ze niet meer vlijmscherp zijn 👌🏻
Heb de mijne een jaar of 6 geleden op ebay gekocht voor €1,29 incl verzenden. Gaat nog steeds als een trein!
 
Vijl erlangs is ook prima, of het scherpe deel smelten met aansteker.
 
Mwah, die Tie-wraps zijn m'n eigen schuld... Alles zit weer dicht, stukkie gereden....
en een nachtje geslapen en uitgerekend nou begin ik te twijfelen of ik de laatste 2 exhaust kleppen de moer wel van heb vast gezet....
*diepe zucht* Vanmiddag maar eens kijken of ik nog wat koelvloeistof in huis kan halen en dan maar weer open maken en controleren...

-edit:
Koelvloeistof in huis gehaald, maar weer naar de parkeerkelder en even sleutelen...
Die 2 euro voor koelvloeistof (en een uurtje "prutsen") is de potentiële reparatie rekening niet waard ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan