Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Banden op goede spanning gezet. Ketting gespannen (wel strak volgens het handboek) 0.5 tot 1.5 cm. Heb er maar 2 van gemaakt.

Ketting gesmeerd en spiegels even correct afgesteld.

Nu nog alleen die godskolere bout eruit halen van de db killer die natuurlijk in het buitenste mantel van de uitlaat is gevallen (kan dus niet in de motor komen)

Koop wel magnetische boutjes voor de killer :P
20200601_171431.jpg


Edit: boutje eruit met hulp van superlijm 🤣
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het Givi topkofferrek SRA6401 op de Tiger gemonteerd, en aansluitend de Givi OBKN42 erop geplaatst.
Handleiding van Givi is trouwens beneden de maat, moeten 4 stuks 17 mm gaten in de kunststof afdekplaat geboord worden, maar een papieren sjabloontje in de doos stoppen is blijkbaar te veel moeite, en als je goed naar het tekeningetje kijkt van de 2 pagina grote montage instructies, is het nog niet goed ook (was eerst van plan om dit te scannen en op juist formaat af te drukken om als sjabloon te dienen)
Dus maar zelf gemaakt van een stukje karton, beetje pielen en een voorbeeldje op youtube https/youtu.be/wGbUwUYWN98
Had geen 17mm boor in mijn gereedschapkistje zitten, zat al in de winkelwagen bij een webshop, maar bleek achteraf niet nodig. Eerst geboord met4 mm via het sjabloon, daarna met opgeruimd naar 10 mm en voorzichtig verder uitgefreest. Je ziet niks van een ietwat onregelmatige uitsparing nu de alu kofferrekplaat erop zit. O-)

Goed, dus er is nu ruimte om wat mee te nemen op de Tiger, zoals de binnenvoering van de jas of opbergen van de helm in geval van een terrasbezoekje...8-)
 
Vandaag het Givi topkofferrek SRA6401 op de Tiger gemonteerd, en aansluitend de Givi OBKN42 erop geplaatst.
Handleiding van Givi is trouwens beneden de maat, moeten 4 stuks 17 mm gaten in de kunststof afdekplaat geboord worden, maar een papieren sjabloontje in de doos stoppen is blijkbaar te veel moeite, en als je goed naar het tekeningetje kijkt van de 2 pagina grote montage instructies, is het nog niet goed ook (was eerst van plan om dit te scannen en op juist formaat af te drukken om als sjabloon te dienen)
Dus maar zelf gemaakt van een stukje karton, beetje pielen en een voorbeeldje op youtube https/youtu.be/wGbUwUYWN98
Had geen 17mm boor in mijn gereedschapkistje zitten, zat al in de winkelwagen bij een webshop, maar bleek achteraf niet nodig. Eerst geboord met4 mm via het sjabloon, daarna met opgeruimd naar 10 mm en voorzichtig verder uitgefreest. Je ziet niks van een ietwat onregelmatige uitsparing nu de alu kofferrekplaat erop zit. O-)

Goed, dus er is nu ruimte om wat mee te nemen op de Tiger, zoals de binnenvoering van de jas of opbergen van de helm in geval van een terrasbezoekje...8-)
Je YouTube link doet het niet
 
Dat treft, vandaag ook de "nieuwe" kentekenplaathouder gemonteerd nadat de oude samen met het kenteken is kwijtgeraakt.
20200601_213552.jpg
20200601_213602.jpg


Oude plaathouder bestond uit een flinterdun stukje metaal en is door de trilling eraf gebroken.
Nu 3.7mm dik staal en 2 M8 boutjes :)
 
Hier had de vorige eigenaar best stevige plaat en haaks daarop de rest gelast. Alles leek licht met gaten enzo...maar achter het kenteken een massieve plaat...dat met het getril (Ducati hé) en dempers enzo.. netjes afgebroken op de laspunten. De draad van verlichting hield alles nog tussen dempers en band stuiterend.
 
Hier had de vorige eigenaar best stevige plaat en haaks daarop de rest gelast. Alles leek licht met gaten enzo...maar achter het kenteken een massieve plaat...dat met het getril (Ducati hé) en dempers enzo.. netjes afgebroken op de laspunten. De draad van verlichting hield alles nog tussen dempers en band stuiterend.

Exact hetzelfde wat er gebeurde bij de mijne :')
Het was ook al eens gelast maar de lasnaden waren gebroken door de trilling. Op snelwegsnelheden nog ermee gereden en nog niet doorgehad. Pas toen ik aankwam was ie weg. Bij het nakijken van videobeelden hing die er dus nog nét aan de verlichtingsdraad vast.
Uiteindelijk toch ergens kwijtgeraakt, maar gelukkig enkel het nummerplaat en niet ook nog de verlichting.
 
Wielen gewisseld voor andere met verse banden want over een weekje of 2 waarschijnlijk stevige rit maken.
 
Transalp in basecoat gezet, met dit mooie weer droogt de spuitbusverf wel super *D
Morgen of overmorgen zal ik de glanslaag erop gooien (2K), dan laten uitharden en de week daarop de Transali in elkaar proppen.
 
De wielen van de FJ er weer onder gezet met de nieuwe banden....... Het ding kan zowaar bochten maken :+
 
De verse banden ingereden vandaag, nu het nog mooi en warm weer is.
 
Transali voor een stuk in elkaar gestoken. Wel speciaal kleurtje, motip nr. 55525
Metallic grijs, maar het heeft ook iets weg van goud en zilver, speciaal effect in de zon wel :) nu nog wachten op mijn pakjes van CMS...
Verzenddatum: 15 juni.. Are you kidding me? :')
Even zoeken in de ijzerwinkel of ik dan passende boutjes kan vinden.

De 2K clear is nog steeds aan het uitharden dus zal moeten oppassen. Hyperpro zit er ook allemaal al in :)

20200603_192733.jpg
 
Ik heb een Belgische nummerplaat met kentekenplaathouder gevonden en ben gelijk overal met 299 km/u over de grenzen gereden.
In één dag heb ik de Belgische, Franse, Luxemburgse en Duitse grens gezien.
De douane zie ik nog met open mond kijken terwijl ik voorbij flits. :]

Daarna alleen nog even een ramkraak gezet.

Jullie nog iets gedaan van het weekend. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan