Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Die pan is zo’n dertig cm in doorsnee, die drie bescheiden stukjes vlees samen 1,5 kg.
Ze liggen nu te sudderen in HertogJan waarvan de houdbaarheidsdatum tot oktober vorig jaar was. Smaakt nu naar een oud bruin, maar niet zo overdreven als Heineken oud bruin. Waarschijnlijk smaakt het gewoon oud.
Als je de volgende x eens een echt stuk vlees neemt, ipv die kleine brokjes,heb ik wel een koekepan liggen van diam. 100cm
 
Misschien een rare vraag of wellicht niet in deze bizarre tijden, maar maakt jouw Harley met zulke uitlaten niet ongelooflijk veel herrie?
Zo ene waarbij het gros van de omstanders denken als jij weer langsrijdt: dat is er ene die we moeten verbannen van Neerlands wegen......
Of valt het reuze mee met het geluid?
 
En even voor alle duidelijkheid, ik ben geen zeurende zeik-activist die hier loopt te miepen en sjanken omdat jouw dikke Harley teveel geluid maakt hoor.
Heb zelf een brommert die met zijn Yoshimura eronder ook flink kan blaffen waarbij ik soms wel eens denk: dit is net tegen de grens aan als ik weer eens afkeurende blikken van omstanders krijg.
Maar.......om heel eerlijk te zijn hoor en zie ik hier wel eens Harley’s voorbij rijden die werkelijk een Godsonterende takke herrie maken waarbij ik me afvraag of ze dat nou zelf ook echt prettig en mooi vinden.
Je kent het vast wel en van die schijt herrie waarbij het onprettig wordt voor de trommelvliezen.
Dus ondanks dat ik ook een herriemaker kan zijn met mijn kleine brommert en dikke blaffende Yoshimura, begrijp ik verdomde goed al die mensen die er klaar mee zijn als zo’n herriegebakje weer eens langs komt rijden.
 
Misschien een rare vraag of wellicht niet in deze bizarre tijden, maar maakt jouw Harley met zulke uitlaten niet ongelooflijk veel herrie?
Er zit een elke pijp een dubbele db killer, een die er af fabriek in hoort en een die ik zelf erin heb gemept. Ik had een filmpje gemaakt met allerlei verschillende dempers maar dat was vlak bij een muur dus er is haast geen verschil te horen.
Zo ene waarbij het gros van de omstanders denken als jij weer langsrijdt: dat is er ene die we moeten verbannen van Neerlands wegen......
Dat doen ze toch wel, no worries
Of valt het reuze mee met het geluid?
Het valt wel mee.
En even voor alle duidelijkheid, ik ben geen zeurende zeik-activist die hier loopt te miepen en sjanken omdat jouw dikke Harley teveel geluid maakt hoor.
Heb zelf een brommert die met zijn Yoshimura eronder ook flink kan blaffen waarbij ik soms wel eens denk: dit is net tegen de grens aan als ik weer eens afkeurende blikken van omstanders krijg.
Hij maakt meer geluid dan ik wil dus ik ben er wel mee bezig..
Maar.......om heel eerlijk te zijn hoor en zie ik hier wel eens Harley’s voorbij rijden die werkelijk een Godsonterende takke herrie maken waarbij ik me afvraag of ze dat nou zelf ook echt prettig en mooi vinden.
Het schijnt, heb ik gehoord, dat je er een enorme piemel van krijgt en je word onweerstaanbaar voor echt lekkere wijven, de lelleke lopen gewoon voorbij. Ik heb het niet uitgeprobeerd anders krijg ik ruzie met Doutzen. Ze wil de aandacht niet delen.
Je kent het vast wel en van die schijt herrie waarbij het onprettig wordt voor de trommelvliezen.
Dus ondanks dat ik ook een herriemaker kan zijn met mijn kleine brommert en dikke blaffende Yoshimura, begrijp ik verdomde goed al die mensen die er klaar mee zijn als zo’n herriegebakje weer eens langs komt rijden.
Ik ben er zelf ook klaar mee, ik open tzt een topic van wat ik eraan ga doen, of ik ga verder in een eerder geopend topic.
 
Verse allroad banden (Mitas E-08) gemonteerd op de ratseca.. ben benieuwd.
 
Klepspeling van de diesel gecontroleert/gesteld.. Beide konden iets strakker.. Denk voor het eerst dat ik ze echt bij moest/kon stellen.
1593442568709.png
 
Vandaag weer met de Monkey bezig, bij de bouwmarkt 22mm pijpenbuiger gehuurd, wilde het stuur bij buigen, niet gelukt, dus op naar plan B

Dan maar de nieuwe schakelaar monteren. Ik snap echt nix van stroom!
Oude schakelaars er 1 voor 1 af, alle kleurtjes genoteerdmet functie.

Nieuwe schakelaar, stekkervorm (dat witteblok) eraf, pinnetjes laten zitten extra lange kabels, want oude en nieuwwe schakelaar draad

Begonnen met claxon en knippers, werkt, dus netjes gesoldeerd, kabels ingekort, testen, werkt, krimpkous vast.
Lamp stap voor stap aangesloten, stadslicht werkt, dim licht werkt, vroot licht werkt.
Ik heb kabels over, want eerst 2 schakelaars, 1 om licht aan te zetten, 1 voor stads, dim, groot

Alles netjes ingekort en gesoldeerd, draadje vdoor draadje

Terug gemonteerd, .........
Shit, stads licht werkt niet, bij dimlicht brand stads en dimlicht, groot licht wel.

Dus alles weer los gehaald, nu kom ik er dus niet meer uit.
Lastige is, dat ik nu korte kabels heb, veel combi's geprobeerd, maar kom er ff niet uit, dus de boel in een hoek geflikkerd, andere keer verder -O--O-

Er staat me wat bij dat ik 1 kabel bij de proef wel had, en ergens tochniet gesoldeerd heb, maar snap het echt niet meer, alles stap voor stap en het werkt, dan 1 voor 1 solderen, en werkt niet meer.

Bij laatste check deed alleen de claxon het nog, ook de knipxprs niet meer.
Ben er ff klaar mee kut stroom

Tips welkom, maar kom niet vragen om schema's, kan ik niet lezen, kom ik echt niet verder mee, wordt trail and error
 
Een Sit&Fly haarnetje gespannen over het zadel van mijn VStrom. Via eBay besteld in Israël en snel geleverd.
Past goed en makkelijk te plaatsen met elastiek en klittenbandjes.

Binnenkort een wat langer proefritje maken en kijken of het doorzitten wat vermindert.
Stilstaand zat het al
8B887A41-057C-49FD-8117-43A3D1738A29.jpeg
71F89313-BFED-4661-8CD5-6EA61A08731E.jpeg
best goed.
 
De dag voor ik op mijn eerste "motor"vakantie ga nog even de ketting stellen, blijkt dat hij toch flink (ongelijk) versleten is. Ik hoop dat hij het nog 2000km volhoud, bij thuiskomst direct een andere erop...
 
Helemaal niks er aan gedaan. Ben er 6 jaar mee bezig geweest en een hoop er aan gedaan. Ben klaar ermee, helemaal niets wat ik er nog aan zou willen doen, verveel me dood... :/

Misschien morgen maar weer eens een ritje :]
 
Laatst bewerkt:
Had een aantal maanden geleden een pakketje met Proton 500 knipperlichten uit de VS geweigerd omdat de invoerrechten 2x zoveel was dan de waarde van het pakketje zelf. Kreeg vandaag een bericht binnen dat het pakketje opnieuw binnen was, dus gelijk opgehaald.

Dus zojuist de led sfeerverlichting-knipperlichten van de MT07 vervangen door de Proton 500 knippers.

Was....
DSC_0037.JPG


Is nu zo...
DSC_0038.JPG


Had ze nog even getest, komt echt gruwelijk veel licht vanaf. Telkens als ik mijn ogen dicht doe, zie ik de ledjes nog steeds... 🥴
DSC_0039.JPG
 
Niets, kwam net een vette bui over. Misschien een rondje na het eten want hij staat sinds zaterdag stil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan