Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Zadel met gescheurd dek vervangen door een net exemplaar
20230115_094347.jpg
20230115_094520.jpg
 
Laatste weken is zoveel regen. Elke morgen en avond kom ik met doorweekte sokken op werk of thuis.

North face duffel bag voorzien van een horizontale verankering. Is niet de meest subtiele en mooiste oplossing.... maar het werkt.
Draag elke dag een zware abus slot op mijn rug. Laat de rugzak schouderlussen zo los mogelijk, zodat het op mijn motorzadel kan rusten.
De schouderlussen kwamen wel eens los van mijn schouder. Daar heb ik nu een oplossing voor gevonden. done!
Bekijk bijlage 1838864

Mijn Gerbing elektrische handschoenen schoongemaakt en wat onderhouden met een middel waar bijenwas in zit. Zo ruikt het tenminste...
Bekijk bijlage 1838868

Mijn oudere Evolution motor laarzen, 3.5 jaar oud, zijn aan vervanging toe. Het leer breekt overal open en is niet meer waterdicht. Heb het wel onderhouden, maar het leer was denk ik niet top kwalitiet. Kosten destijds ongeveer 160 euro. Best duur vind ik voor iets wat tegen water kan, maar geen watervaste membraam heeft. Was naar mijn lokale motorzaak gegaan die een enorme aantal laarzen, kleding, etc heeft.
Heb gekozen voor de Daytona motorlaars. Ze zijn peperduur. Maar Daytona motorlaarz schijnt bij goed onderhoud gewoon heel lang mee te kunnen. Had gehoord, korreltje zout erbij, 10 jaar. Nu ga ik dat eens op de proef stellen of ik er 10+ jaar van kan maken. Ik weet nu ondertussen wel, met motorkleding: goedkoop is duurkoop of zuur gezicht (soms). Nederlands weer was altijd al: regen, iets meer regen, heel veel regen, etc, etc.
goretex is dus geen luxe, maar bijna een vereiste. Elke dag kom ik doorweekt op werk en thuis. Maar zoals ik al eerder zei: Goretex pro kleding, droogt in 2 uur (ongeveer) zonder verwarming, met verwarming 45 minuten ?? Ongeveer. Echt top!
Normale goretex losse laag over de jack vastgenaaid: 12 uur, nog niet droog...... met verwarming duurt het nog lang. :o

Mijn oude Evolution motorlaars en beschadiging bovenkant voet, het schakelen met deze laars is wel fijn, je voelt de poke niet, gelukkig, komt
door de plastic stuk, dunne leren stukjes zijn niet zo vind ik :
Bekijk bijlage 1838872

Ik heb schoenen van Shima model thomson. Pools merk.

Nooit zweetvoeten, ademt echt leer, rits aan zijkant makkelijk instappen dus. Nooit natte voeten!

En normale prijs;)

Jas een Gore-Tex van Dane.
Uber jas! Water dicht ademt.

Alleen nu nog een goede broek. Mijn Rev it lekt bij de ritsen door..

Zit er aan te denken om een zeilbroek te dragen over mijn motorjeans broek. Lekker warm;)
 
M’n nieuwe helm ingeweid,CarPlay getest alles werkt. TomTom go werkt ook. Geinig alles via het display te kunnen bedienen.
Stukje gereden met m’n nieuwe Honda NT 1100 DCT.
 
Nieuwe knippers geplaats en de lelijke standaard plastic stokken eraf gehaald.

Leuk voordeel is dat ze een stuk feller zijn dan de orginele LED knippers.

Deze zijn met donker getint glas, stuk kleiner (maar goed zichtbaar) en van alu.

Eerste foto is orginele knippers.
20220930_174209.jpg

20230115_160416.jpg


 
Laatst bewerkt:
Hij doet het weer na een paar uur laden. Vanavond haal ik hem eraf. Voltage zit nu op 12,3. Ben helaas niet in bezit van een jumpstarter. Goede leer voor de volgende keer. Want had de accu sinds laatste rit (begin december) niet meer opgeladen.
 
Laatst bewerkt:
jumpstarter

Ik was een keer bij van Cranenbroek in Schijndel. (ik ging eigenlijk naar de Wit-tenten)
Een soort Winkel van Sinkel als de Action, maar dan voor tuin en technisch.
Alles goedkoop en niet echt kwaliteit. Maar voor een paar centen ben je er soms wel mee uit de brand.
Daar hadden ze een jumpstarter incl een compressortje liggen voor een paar tientjes.
Neem maar mee, je weet maar nooit?

Deze heeft me al enkele keren met de motor, maar ook met de auto gered!
Je moet 'm natuurlijk wel opgeladen houden, anders heb je er nog nix aan.
 
Even stukje gereden, maar na 20 minuten werd het me toch al snel te koud! Eerste rit van het jaar is tenminste weer gemaakt. 👍
 
Tommetje aangesloten.
Vindt het vanaf de voorkant niet het mooiste van de motor, maar het is effectief.
In de tijd maar een custom beugeltje maken.
 

Bijlagen

  • B8207057-1128-4B67-95EE-07D036A81C37.jpeg
    B8207057-1128-4B67-95EE-07D036A81C37.jpeg
    210,5 KB · Weergaven: 51
  • 4E3D87C4-8C44-40B0-9136-B92F20C4DD85.jpeg
    4E3D87C4-8C44-40B0-9136-B92F20C4DD85.jpeg
    265,7 KB · Weergaven: 48
Een stuk draadeind gekocht om een geïmproviseerde trekhamer mee te maken om de Asjes van de tuimelaars van de xt250 los te krijgen. Ene kant ging prima, andere kant zit erg vast en krijg hem zo niet los. Grrr. Binnenkort maar even langs bij de lokale metaalwerker die er ook een oude brikken hobby op nahoudt.
 
De locatie van het voorraadtankje van het kettingsmeersysteem veranderd. Nu dichter bij het pompje, en makkelijker navulbaar.
20230125_191214.jpg
 

Bijlagen

  • 20230125_191834.jpg
    20230125_191834.jpg
    247,4 KB · Weergaven: 13
Waarom niet lekker opnieuw laten bekleden?
Waarom zou je een krakkemikkig ingezakt zadel opnieuw laten bekleden als je ook een in nieuwstaat verkerend exemplaar van een sloper hebt liggen? ;)

Komt bij: het oude zadel was dunner. Mogelijk ooit opzettelijk gedaan door een vorige eigenaar tbv verlaging, maar ik heb vrij lange benen, dus 3cm dikker is wel lekkerder.
 
Waarom zou je een krakkemikkig ingezakt zadel opnieuw laten bekleden als je ook een in nieuwstaat verkerend exemplaar van een sloper hebt liggen? ;)

Komt bij: het oude zadel was dunner. Mogelijk ooit opzettelijk gedaan door een vorige eigenaar tbv verlaging, maar ik heb vrij lange benen, dus 3cm dikker is wel lekkerder.
Ik heb mijn zadel schuim meteen laten vervangen😊.

Beetje steviger en hoger meteen
 
Terug
Bovenaan Onderaan