Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik ben ook lid van ANWB, maar dan voor me auto, een beetje jammer dat je voor je motor ook weer een apparte lidmaatschap moet afsluiten
 
:?
Je bent lid op naam, niet op kenteken... ik wordt gewoon met alle voertuigen geholpen.

Dat stomme blad beland bij ons ook vaak ongelezen in 't oud papier. Ook maar eens een mailtje over sturen idd.
 
:?
Je bent lid op naam, niet op kenteken... ik wordt gewoon met alle voertuigen geholpen.

Dat stomme blad beland bij ons ook vaak ongelezen in 't oud papier. Ook maar eens een mailtje over sturen idd.
Krijg nou wat je heb gelijk👍
Ik had alleen het stukje gelezen hulp met elke auto waarin je rijd.

Dit staat bij veel gestelde vragen:
Is Wegenwacht Service persoonsgebonden of kentekengebonden?
Wegenwacht Service is persoonsgebonden. Dit betekent dat je recht hebt op pechhulp in elke auto waarin je rijdt.
Veelgestelde vragen |ANWB Wegenwacht®

Dat je ook hulp krijgt met je motor staat weer ergens anders.
 
Ik ben lid al sinds jaren en mijn ervaring met de anwb is ook prima. Kreeg op de snelweg een lekke band, door kunnen hobbelen over de vluchtstrook tot de eerste afslag en binnen een half uur stond de anwb er. Prop erin en nog een hele tijd mee door kunnen rijden.
Ik heb pechverhelping bij mijn auto, was er automatisch bij waar ik die kocht, en geldt in elk land dat op de groene kaart staat. Als ik het goed heb is het via VAB, maar krijg ik problemen in het buitenland, doen zij het nodige, zij contacteren de nodige diensten daar, tot aan vervangwagen en/of vlucht aan toe. Kan allemaal wel een aantal uren duren, maar zo erg vind ik dat niet, het kost mij dan geen cent. Zonder die pech hulp zou zulk iets stukken van mensen kosten denk ik ...

Maar ik kan er met de motor geen gebruik van maken. Zou is moeten kijken wat het me kost als ik dat erbij neem.
 
Gelukkig rijden we meestal met twee of drie. Dan kan er altijd wel iemand naar huis rijden om met auto en aanhanger het pechgeval op te halen. Voor een lekke band hebben we altijd een reparatiesetje bij. Daarmee kom je meestal thuis of tot de lokale bandenboer.
Bij een reis naar het buitenland sluiten we wel een reisverzekering af speciaal voor de motoren (meestal Touring). Pechverhelping, sleepkosten, repatriëring en zelfs ziektekosten zitten daarin.
 
The stripping continues. Had deze gekocht voor 350 euro. Helaas komen nu wel wat meer mankementen naar boven. Vooral roest en bricolage. Ook de kroonplaat is kapot B| Maar we leren bij! Allemaal nieuw voor mij :9

Bekijk bijlage 1358004


Hoe ontroesten jullie oude delen ? Chemische producten zoja welke ?

Is dat een CB500?. Roestende las frame-naden doe ik met staalwol, thinner/
Terpetine en dan Hammerite. Goed genoeg voor onze CB500 en XRV uit de jaren 90.
 
Elk jaar hetzelfde liedje.....
1551518663417.png
 
Vandaag de druppellader losgekoppeld. Die had er 24 uur aan gehangen.
Onder zijn hoes vandaan gehaald (ophokplicht voor 3 maanden)
Benzineslangen weer aangesloten (had die losgehaald en de carburateurs leeg laten lopen)
Benzinekranen open gezet en 5 minuten gewacht. Toen gestart.
Binnen 3 seconden liep hij weer keurig stationair op 2 cilinders :}*O*
Banden opgepompt tot de normale druk.

Ik ben weer een gelukkig mens *O*
 
Doe het niet zelf maar een maatje met een eigen zaak :)

Nieuwe Akrapovic linkpijp i.p.v. catalysator
beurtje
nieuwe banden
nieuw Puig ruitje

nu al zin om de bike op te halen :) *O*
 
Vandaag de druppellader losgekoppeld. Die had er 24 uur aan gehangen.
Onder zijn hoes vandaan gehaald (ophokplicht voor 3 maanden)
Benzineslangen weer aangesloten (had die losgehaald en de carburateurs leeg laten lopen)
Benzinekranen open gezet en 5 minuten gewacht. Toen gestart.
Binnen 3 seconden liep hij weer keurig stationair op 2 cilinders :}*O*
Banden opgepompt tot de normale druk.

Ik ben weer een gelukkig mens *O*
We zien de foto's wel verschijnen. ;)
 
Het voorste zitje van mijn Busa werd er met de jaren niet mooier op, begon zelfs wat te scheuren, en te lekken. Bij Heyman stofferingen in Zwolle deze week de bekleding laten vervangen, tot volle tevredenheid. Ouderwets vakwerk, ik ben er blij mee, en dat voor 45 euro....
 
Het voorste zitje van mijn Busa werd er met de jaren niet mooier op, begon zelfs wat te scheuren, en te lekken. Bij Heyman stofferingen in Zwolle deze week de bekleding laten vervangen, tot volle tevredenheid. Ouderwets vakwerk, ik ben er blij mee, en dat voor 45 euro....
Dat is geen geld!
 
Donker kuipruitje d´r op gezet en 4 nieuwe bougies + 2 nieuwe bobine's met een run op de testbank laten uitvoeren.

162 pk op 't achterwiel.. valt me niks tegen voor een beestje van 15 jaar oud :t
20190302_142018.jpg
20190302_145126.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan