wat hebben we allemaal al gedaan aan onze brikkies

hier nog even iets over mijn gs 550 L.
vandaag een nieuw kentekenplaat bestelt.
gelukkig wat kleiner dan de oude zie ik het achter spatbord ook weer eens.
oja dan nog iets het blok is er ook nog heb ook nog een ander blok liggen met kikstarter.
ga van de winter een blok helemaal reviseren plus tunen zodat die meer power krijgt. :]
is wel een leuke uitdaging. })
 
Ask een keer wat meer tijd heb maak ik wel een lijstje van wijzigingen tot nu toe!
Ben niet zo'n tiepmiep! :P

Komptie! :

Frame: Zwart geanodiseerd (+ achterbrug uiteraard)
Voorvork: Cpl binnenwerk vervangen door WP-spul + montage van een WP-stuurdemper!
Achterpoot: WP-race.
Wielen: Marchesini magnesium velgen.
Blok: standaard; nóg wel, heb ander blok liggen :}
Tank: Vervangen door carbon/kevlar exemplaar.
Kuip+ spatborden: Vervangen door carbon/kevlar resp. carbon.
Afdekkapjes: ook carbon.
Carburatie: Dynokit met K&N filter
Uitlaat: Arrow race-systeem met eigenbouw demper.
Ketting+tandwielen: Vervangen door 520 ketting + alu achtertandwiel.
3 kilo stalen bevestigingsbouten/schroeven+moeren vervangen door P60/65 aluminium
Remmen voor: standaard (wel stalen leidingen)
Remmen achter: eigenbouw remschijfje met Brembo-klauwtje
Rem/schakelset: Vervangen door eigenbouw carbonbrackets en alu steuntjes.
Rest: standaard.
Resultaat: Rijklaargewicht 176 kg (met volle tank)
Extra's : Datatool alarm en Sigma 800 teller.

Ps: zo werd het toch nog een brik :P
 
Laatst bewerkt:
Nu ik:
Gekocht: 22-12-2001
Nieuwe Claxons (2tonig)
Nieuwe voor/achterband (BT45)
Aantal nieuwe cockpitlampjes
2de hands uitlaat demper (stoer!)
Veeeeeel nieuwe benzine :P
Veeeeeel Chroom poets (glimt als de tering :9 )

Nog te doen:
Sterkere koplamp (nu 35W=te weinig)
Sport buddy
Stalen remleiding
Beteree afstelling
Deukje in tank bij werken
Meeeeer km's op de klok zetten (nu nog maar 14.000km/s)

Heb sins vandaag ook glimmende carters :)
 
Eindelijk die tering-achterbrug van de CB weer voor elkaar. Morgen maar weer effe knallen :P :P
 
En deze ook: "Zit die tering-achterbug er eindelijk in, trekt dat gretvergloeiende pokkeding weer niet lekker door!!!!!".

Je moet er wel genoeg benzine in doen natuurlijk... 8-)
 
Nieuwe olie, & filter
Nieuwe bougies
Rechter zijkap laten jatten
Nieuwe 'originele' spiegels gemonteerd
Nieuwe oliekeerringen voorvork
Vorkolie vervangen
Remvloeistof vervangen
Nieuwe boegiekappies
4-in-2 pijpen
Tomasselli Stuurtje d'r op gezet (móói!)
Rempomp F2 (bedankt ralfie!) geinstalleerd
'Nieuwe' tellers en cockpit d'r op. (mooie originele blauwe)
hééél veel gepoetst....

Dat was 't wel... Nog te doen:
Voor weinig geld een rechterzijkap en 4-in-4 pijpen op de kop tikken... :z
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat die remhandle er nog op moet :P

Ah, da's goed dat je 't zegt, want die heb ik dus niet meer nodig! heb d'r één op de kop weten te tikken in Hoogebroek (of all places) Samen met een originele cockpit en een mooie linker zijkap. (heb een rechter nodig, maar één voor de reserve is nie verkeerd natuurlijk!, € 7,5.... 's nie te veel toch?))

Ben wel in Zutphen donderdagavond, dus mócht je daar zijn op je CB dan wil ik 'm wel ff zien!
 
Ah, da's goed dat je 't zegt, want die heb ik dus niet meer nodig! heb d'r één op de kop weten te tikken in Hoogebroek (of all places) Samen met een originele cockpit en een mooie linker zijkap. (heb een rechter nodig, maar één voor de reserve is nie verkeerd natuurlijk!, € 7,5.... 's nie te veel toch?))

Ben wel in Zutphen donderdagavond, dus mócht je daar zijn op je CB dan wil ik 'm wel ff zien!

Laat je mij weer zitten met dat ding, en ij kostte maar 100 miljoen euro.

Bel maar even donderdag, ik kom 's avonds nog wel even naar Zutphen toe iig :)

Is die 7.5 euro voor alles bij elkaar of alleen voor de handle :P
 
Laat je mij weer zitten met dat ding, en ij kostte maar 100 miljoen euro.

Bel maar even donderdag, ik kom 's avonds nog wel even naar Zutphen toe iig :)

Is die 7.5 euro voor alles bij elkaar of alleen voor de handle :P

Zijkapje was 7,5 Euro. Is voor niks toch? Was voor alles bij elkaar (zijkapje, tellers & dashboard, Rem met handle, kilometertellerkabel met buitenkabel en een buitenkabel van de toerenteller) € 25,- kwijt. Aardige deal toch?? :}
 
En jochem remt die met het nieuwe potje al strakker??


nieuwste actie aan motor, accu aan gort(misschien door oude dynamo???)

nieuwe accu gehaald , varta,kosten: 38 euro
 
Ik heb er een Turbo op gezet
Hier ff wat ik aangeschaft heb en verandert

Uitlaatspruitstuk maken
Materiaal RvS bochten                                    
Bussen laten draaien/moer labda sonde      
Isolatie band bochten                                     
Turbo Garret T 2,5            )      
Waste gate                                                                         

Tussenstuk uitlaat
Eind demper                                                
Luchtfilter                                                                              

Interkoeler onder klein                                                      
Interkoeler boven groot                                    
Luchtslang
Tussenstuk aluminium /inlaat pijp                              
Carburateurs aangepast voor turbo op de testbank 42 runs
Pop Off Valve                                           
Labda sonde/brandstof verbranding uitlezing                  
Drukmeter      / glycol                                    
Brandstof pomp 4 bar (opel kadet )                        
Lotus brandstof drukregel klep met extra aansluiting / voordruk regelbaar
Terugloopklep/snelsluiting                                     

Onsteking
Dyna 2000             
Ontstekings verlater schakelaar             
Bobines 2,2 ohm                                          
Afstellen Nokkenas
Nokkenas timer/gradenschijf             
Nokkenas tandwielen vrezen voor verstelling/arbeidsloon       
Traploze nokkenas spanner       
40% meer smering nokkenas/verplaatsing dosering/extra koeling

Olie aanpassingen
Mr Oil By pass             
1 olie koeler extra      2 de hands                   
Diverse leidingen             
Diversen pakkingen                                     
3 x olie terugloopklep low press + aansluiting
Carter aanpassing terugloop olie van de turbo + inwendige klep      
Versnellingsbak extra smering/sproeier aangepast




Cilinders
Zuigers + honen + ring                                     
Vlakken kop + cilinderblok / bussen stellen             
Koppakking                                
2 x voetpakking +plaat 9,5:1             
Tapeinden       cil                                           
Moeren cil kop                                                
Drijfstangen                                                
Lagers /uitklonken                         
Koperen O ring cilinderbus                                    
Lagers blok vernieuwt + keerringen                        


Koppeling lock opp                   
Schakelklok aangepast 5/6
Schakelvork verchroomt                                     

Achtertandwiel verkleint
41 tands             

Veerring
Voorveerring WP inwendig                   
Achterschokbreker WP met hydraulische veerdrukinstelling       

RvS remleidingen       

Spuiten motor                                          
Poedercoaten frame + diversen
Poedercoaten wielen
Kuipruit                                                                                                                        
Lagers vernieuwt achterbrug/balhoofd                                                
      
Kroonplaat met stuur       

Kofferrek met 3 koffers
 
't is oud maar noodzakelijk :(

Vergeten, bij de vorige vervanging van HET veertje, de veerringen onder de bouten van de koppeling van de kardan te doen. |( |( |(
En ja hoor, enige tijd later was het zo ver: 1 bout eruit getrild de andere drie "gewoon" verne*ukt

En heb ik de motor weer lekker uit elkaar.
Gelukkig is de schade beperkt gebleven :)
Maar volgende keer eerst weer checken of alle veerringen overal zitten :}
 
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een M-stuurtje gemonteerd. En heb nog steeds geen nieuwe achterband dus ook nog niet kunnen testen.

Ik ben intussen aan het 'spelen' met glasvezel en hars. Binnekort ga ik een poging wagen een mal te maken voor een zijkapje van mijn brik. (yamaha XS750)
Als dat een beetje goed lukt wil ik uiteindelijk een reservetank maken voor mijn AfricaTwin. Maar of dit ooit gaat lukken?
 
Ik ben intussen aan het 'spelen' met glasvezel en hars. Binnekort ga ik een poging wagen een mal te maken voor een zijkapje van mijn brik. (yamaha XS750)
Dit ben ik ook van plan om aankomende winter te doen, alleen dan een mal maken voor de zijkapjes voor een honda CB750 K6, hoe ben jij van plan de mal te maken??, ik zat zelf aan klei te denken, deze in de vorm te maken en dan uitbakken in de oven, zodat er een goed opp ontstaat voor de glasvezelmatjes en de hars :) , ben benieuwd hoe jij het van plan bent te doen :P
 
Dit ben ik ook van plan om aankomende winter te doen, alleen dan een mal maken voor de zijkapjes voor een honda CB750 K6, hoe ben jij van plan de mal te maken??, ik zat zelf aan klei te denken, deze in de vorm te maken en dan uitbakken in de oven, zodat er een goed opp ontstaat voor de glasvezelmatjes en de hars :) , ben benieuwd hoe jij het van plan bent te doen :P

idd, klei was ook mijn idee. Het kapje aan de buitenkant bekleden met klei. en dan maar hopen dat het kapje weer een beetje goed los laat.
Als je netjes met de klei werkt kun je direct in de mal gaan werken met glasvezel. Als je supernetjes wilt werken bestaat er ook nog zoiets als een gelcoating die je eerst in de mal aanbrengt.
Let er op adt de hars zeer snel uithard als je de componenten eenmaal bij elkaar doet. Je moet dus alles klaar hebben liggen, vrij snel werken en niet alle hars die je nodig hebt in een keer aanmaken.
Ik raad je aan om eerst met een klein voorwerp te oefenen voordat je aan een zijkapje begint.
Een gasmasker o.i.d. is ook zeker geen overbodige luxe!

In dit document vind je een technisch verhaal over kunstof en glasvezeltechnieken.
 
Let er op adt de hars zeer snel uithard als je de componenten eenmaal bij elkaar doet. Je moet dus alles klaar hebben liggen, vrij snel werken en niet alle hars die je nodig hebt in een keer aanmaken.
Ik raad je aan om eerst met een klein voorwerp te oefenen voordat je aan een zijkapje begint.
'(

Door dit soort techniek is ons mooie motortype ten onder gegaan. Onder als 't gebakken plastic maak 't niet meer uit hoe 't eruit ziet, dus ontwerp maar raak voor 'n knaak. :+

Boetseer gelijk ook effe een volledige kuip, voor je brik. Wortie modern van. ;)
 
'(

Door dit soort techniek is ons mooie motortype ten onder gegaan. Onder als 't gebakken plastic maak 't niet meer uit hoe 't eruit ziet, dus ontwerp maar raak voor 'n knaak. :+

Boetseer gelijk ook effe een volledige kuip, voor je brik. Wortie modern van. ;)
dus geen zijkapjes voor Mr RDZ :?

Een volledige kuip? Heb ik eerst 600kg klei nodig.
Als je geen origineel hebt, krijg je het probleem dat je het moeilijk symmetrisch kunt maken, of heb je daar een een Dr. Snuggles oplossing voor?
Halve kuip valt te proberen ;)
 
Als je geen origineel hebt moet je eerst een model maken van klei. Je kunt ook de grove vrom maken van piepschum/purschuim en dan afwerken met klei.
Van dat model moet je een mal maken en daarin kun je dan pas met glasvezel/hars gaan knoeien.

Veel werk dus, maar een leuke hobby voor de wintermaanden.
 
'(

Door dit soort techniek is ons mooie motortype ten onder gegaan. Onder als 't gebakken plastic maak 't niet meer uit hoe 't eruit ziet, dus ontwerp maar raak voor 'n knaak. :+

Boetseer gelijk ook effe een volledige kuip, voor je brik. Wortie modern van. ;)
ik zou er niet aan denken om zelf te gaan boetseren als honda m'n zijkappies nog gewoon kon leveren tegen een nette prijs, of als ze op de sloop nog te krijgen waren, nu moeten we onze dure vrije tijd :P er weer in steken om te boetseren met klei ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan