wat is DE beginners fiets a +/-3000euro?

Weer die ouwe taart, daar wordt je toch niet goed van? :( Heb je nou al wat? ZR7, mooie motor voor weinig geld. Beetje gedateerd maar wel een feine fiets en sneller dan de ER5 :]
 
Ik heb gekozen voor een motor die niet echt een beginnersmotor is, maar ook zeker niet moeilijk te berijden is. Het voordeel: je kunt er een tijdje mee vooruit. Dus als ik uit jouw lijst moest kiezen dan zou ik voor de Fazer en SV650s gaan. De Thundercat is een sportiever alternatief voor de Fazer, maar zit wel verpakt in veel duur tupperware...
 
Hoi Dutchiekoi,

je hebt al aardig wat tips. Maar een en ander hangt toch ook wel af van bijv.:

1)
rij je altijd alleen of moet de motor ook geschikt zijn voor 2 personen?
(want dan moet je letten op het comfort van de passagier(e). goede buddyseat en voetsteunen die niet te hoog zijn. etc.)

2)
indien 2 pers.: ook voor weekendjes weg of vakantie met (veel) bagage?
(dan heb je wel een wat grotere motor met wat meer pk's nodig; zeker in bergachtig gebied)

3)
hoe lang ben je?
(een gpz500 is geloof ik niet zo geschikt voor mensen boven de 1.82. een African Twin niet voor mensen van 1.70??)

4)
voel je jezelf een hele rustige toerder of wil je ook wel eens wat sportiever
sturen?
(rustige toerder: hoger stuur, relaxt, comfortabel. sportiever sturen: geen motor met te zachte demping)

5)
ben je alleen een mooi weer rijder of wil je de motor ook gebruiken voor
woon-werk verkeer door weer en wind
(in eerste geval is ketting geen probleem. in tweede geval is cardan wel erg
fijn)

Geef eens antwoord op deze vragen en dan kan ik, maar vooral ook alle nog ervarener lezers van dit forum je nog beter advies geven!! :-))

gr.
alex
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan