wat is de ideale 25KW fiets? [POLL]

De ideale 25KW fiets is een:

  • 125cc 2t

    Stemmen: 15 12,1%
  • 125cc 4t

    Stemmen: 2 1,6%
  • 250cc 2t

    Stemmen: 5 4,0%
  • 250cc 4t

    Stemmen: 8 6,5%
  • 400cc of 500cc 4t

    Stemmen: 36 29,0%
  • 600cc 4t

    Stemmen: 54 43,5%
  • 750cc 4t

    Stemmen: 1 0,8%
  • Ik ben een mongooltje (meer dan 750cc 4t)

    Stemmen: 3 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Er is 1 mijn ogen maar 1 25kw 750cc'er en dat is de nieuwe kawa z750 :)
Oogt gaaf, moet denk ik goed sturen en zal geen massa's wegen...
Ik heb gestemt op 600 omdat ik daar zelf op rij en 500 2-cil kon me niet echt bekoren (of was dat omdat het honda was? :P )

Trouwens mij favo 25kw is nog altijd de SV :)
Jammer dat ik toendertijd geen redelijke kon vinden bij mij in de buurt :(
 
Laatst bewerkt:
Even zeuren: Waarom staat 306 cc 4 tact er niet bij?!! :(
;)

Maar goed Kawa z 305 Gp is leuke 25 kw'er. En lijkt nog op een echte motor ook *D
 
makkelijkste 25KW keus: 125cc 2-takt
als je nog wat over wilt houden na 25KW: 600cc 4-takt

voor in de stad en provinciale wegen: 125cc 4-takt
om lekker te leren sturen en niet gelijk na 25KW andere fiets kopen: 400c 4-takt

mijn mening :)


dus als ik het goed begrijp? ik woon in Rotterdam .. kan ik beter een 125cc 4-tak en dan na 2 jaar ervaring als ik zwaarder mag rijden een 600cc kopen? ... klopt dit?

edit offe .. gelijk maar een 400cc terug brengen naar een 25kw motor en na 2 jaar de begrensing eraf halen.
 
Laatst bewerkt:
...
dus als ik het goed begrijp? ik woon in Rotterdam .. kan ik beter een 125cc 4-tak en dan na 2 jaar ervaring als ik zwaarder mag rijden een 600cc kopen? ... klopt dit?

edit offe .. gelijk maar een 400cc terug brengen naar een 25kw motor en na 2 jaar de begrensing eraf halen.

Gewoon een testrit maken en kopen wat je leuk vind.
Elke motor kun je overal voor gebruiken.
 
mjah dat is een goed idee, ga ik zeke doen!
maar ik zit dus in twijfel

Ik wil graag een aprilia rs125 (25kw) maar ik heb et niet zo met dat 'brommer' geluid wat eruit komt (althans dat heb ik meerdere keren gelezen)
Wat me wel weer zint is dat hij lekker wenbaar is en ligt van gewicht, makkelijk om erop te leren rijdene nz. Wat wel weer een nadeel schijnt te zijn is dat hij pas goed lekker rijd in de hogere toeren (8000-10000) ... aangezien ik in de stad zal rijden haal ik dat niet vaak denk ik. En dat stukje snel weg (10,12 km) schiet ook niet op of maakt dat niet uit?

Andere kant is het ook makkelijk om een 400cc motor terug te tunen naar een 25kw en na 2 jaar op zn werkelijk vermogen gaan rijden (maar waar ik dan ook weer gelezen had dat hij zodanig is 'veslapt' dat hij nooit meer vol vermogen kan rijden) wat ik ook zonde van mn geld vind.. Vind het moeilijk om een goed punt te vinden wat me duidelijk zegt van dat moet ik nemen ... msshn is zown testrit geen slecht idee en voel ik idd wel aan of het me zint op niet! Iemand nog andere ideeen/opmerkingen/advies? Graag!
 
Als je de ringetjes uit zo'n 400cc haalt is hij gewoon weer op zijn originele vermogen lijkt me, dat wordt echt niet minder ofzo.
 
Als je de ringetjes uit zo'n 400cc haalt is hij gewoon weer op zijn originele vermogen lijkt me, dat wordt echt niet minder ofzo.

ik had dus ergens gelezen dat er iets met de cilinders op den duur aan de hand was zodat hij niet meer volledig vermogen kan rijden ... dus 190 max = 160 max enz ... kan iemand dat confirmen of tegenspreken?
 
nou ik wil hoe dan ook een SSer (vandaar ook de rs125 enz) maar ik heb nog niet voldoende verstand om te bepalen wat beter is in mijn situatie.. stad,nieuweling,nog geen 21 jaar enz.
 
gewooon een 4t! t2 is alleen voor mensen die van brommer afkomen en denken dat 2t veeel beter is dan 4t. Een 2t wil veeeeel meer onderhoud, heeft een veel smallere powerband (leuk voor in de stad (niet!)) en het zijjn gewoon brommers :P GA gewoon voor een 4t. En als je dan een ss wilt blijft er eigenlijk niets anders over dan een 400 of 600 SS
 
sorry dit wordt echt een reply op reply topic :(

Ok! duidelijk! ik hoorde net een filmpje van de rs125 en zn geluid, das triest B|
Ok 4t, 400cc, 600cc ... dan wil ik graag een yamaha (voorliefde) dus kom ik uit op een fazer? thundercat? of natuurlijk de 600cc R6!

lees ik net weer dit: 25 kw slecht for motor?

Zo kom ik er nooit uit =)!
 
Laatst bewerkt:
sorry dit wordt echt een reply op reply topic :(

Ok! duidelijk! ik hoorde net een filmpje van de rs125 en zn geluid, das triest B|
Ok 4t, 400cc, 600cc ... dan wil ik graag een yamaha (voorliefde) dus kom ik uit op een fazer? thundercat? of natuurlijk de 600cc R6!

lees ik net weer dit: 25 kw slecht for motor?

Zo kom ik er nooit uit =)!

Dt topic is onzin. het is trouwens wel zo dat als eje bijvoorbeeld een nieuwe r6 koopt en die direct op 25kw zet, je wel wat vermogen inleverd, maar het is zeer niet slecht voor je motor en we hebbn het hier maar over een paar PK.

Trouwens, als je een voorkeur voor yamaha( :r ) hebt kijk dan eens naar eens daar zo'n ding: TK >>> Fzr400rr-sp <<< Een fzr400 is een zeer leuker racer die ook perfect is voor 25kw. en nog goedkoop ook! voor tussen de 2000 en de 3000 kan je er makkenlijk 1tje vinden!
 
Ik ga voor de SV650S als beste moto om mee te beginnen. Zeer fijn om te rijden en heel wenbaar. Hij geeft je ook vertrouwen. Het enige minpunt ( van de vorige generatie) is de voorvering. Deze durft wel eens te stuiken. Je kn het probleem minimaliseren door andere olie en WP veren ( of een usd steken :9 ).
 
Waarom is bijna iedereen toch zo bang voor 2-tact. Overal hoor je van "OMG niet te lang vol gas" of vet veel onderhoud, viertakc is veel leuker.

Maar als je maar 25 kw tot je beschikking hebt dan is een 2-tact veel leuker, en lange afstandsritten lijken mij ook geen probleem, ok, misschien wat nerveuser dan een 4-takt, maar dat is juist leuk met 25 kw :9 . En als je goed met de motor omgaat krijg je echt niet zomaar een vastloper hoor. Ja, en het geluid, altijd nog beter dan zo'n tamme verminkte 4-takt.
 
Hmm, ik mis in de Poll de 350cc 4T

deze dus ;)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan