Wat is een café-racer ?

Dit is een caféracer!!

grnvr880.jpg


Geen idee waar de naam vandaan komt, maar d'r zijn hier vast wel lieden die je dat kunnen vertellen! :P :P
 
Dus de belangrijkste kenmerken zijn:

- lager, sportiever stuur
- verder naar achter geplaatste enkele zit
- stereovering nog (?)

Ongeveer juist ?

Ik ben namelijk 20 en heb dus de jaren 60 en 70 gemist. |( ;)
En ik vind die café-racers er wel neig uitzien.

Wou misschien zelf is een maken uit nostalgie.
Vroeger zag alles er beter en mooier uit. :)
 
18024


de ultieme cafe racer. Met deze motor ben je het snelst van cafee naar cafee. De zg cafee race, wedden schappen tussen pubers..... ik ben er sneller bla bla


ook in cafe race branche staat de tijd niet stil!!! :}
 
Vroegah,.. reden ze vanaf een stamcafe een blokie om, om te kijken wie het eerst weer bij het cafe aankwam,...of niet aankwam...
Daar kwam volgens mij de naam "cafe-racer" vandaan, was/is vooral populair in Engeland...


Dit is best wel een mooi ding,..
full



edit: incl. stereo vering :P
 
Bij "caferacer" dacht ik zelf aan
een honda cb500 / cb750 type motor. Dus een een jaren 80 motor en nog een prima bike voor weinig geld waar je niet meer al te zuinig op hoeft te zijn. Je kan er ook zelf eentje samenstellen. Ik stel me er wel altyd een naked bike bij voor, kop dr veur duzzzzz :]

Op http://users.raketnet.nl/roadrocketclub/ gelezen dat het verwyst naar een motortydperk.

 
Laatst bewerkt:
Het verschijnsel café racer stamt uit einde jaren vijftig, begin jaren zestig. Dat was de tijd waarin de motorfiets (al dan niet met zijspan) nog vooral vervoermiddel van de gewone man was, goedkoop en saai. Om iets "eigens" te berijden moest je het zelf bouwen. Café racers zijn totaal individueel aangepaste straat-fietsen, gebouwd met slechts één doel: de superioriteit en individualiteit van de bouwer/eigenaar te manifesteren. Een café racer is per definitie niet in de winkel te koop. Het is een eigenbouw, passend bij de smaak en middelen van eigenaar, die zich ermee van café naar café verplaatst, liefst met een mooie meid in strak rokje in amazone zit achterop. Maar vooral ook om voor de kroeg stil te staan pronken, de trotse eigenaar achteloos erop geleund.
 
Laatst bewerkt:
Het verschijnsel café racer stamt uit einde jaren vijftig, begin jaren zestig. Dat was de tijd waarin de motorfiets (al dan niet met zijspan) nog vooral vervoermiddel van de gewone man was, goedkoop en saai. Om iets "eigens" te berijden moest je het zelf bouwen. Café racers zijn totaal individueel aangepaste straat-fietsen, gebouwd met slechts één doel: de superioriteit en individualiteit van de bouwer/eigenaar te manifesteren. Een café racer is per definitie niet in de winkel te koop. Het is een eigenbouw, passend bij de smaak en middelen van eigenaar, die zich ermee van café naar café verplaatst, liefst met een mooie meid in strak rokje in amazone zit achterop. Maar vooral ook om voor de kroeg stil te staan pronken, de trotse eigenaar achteloos erop geleund.

ik las ook ergens op een site dat ze ook voor de 100 mph gingen oa. door zoveel mogelijk gewichtsbesparing
 
Om iets "eigens" te berijden moest je het zelf bouwen. Café racers zijn totaal individueel aangepaste straat-fietsen, gebouwd met slechts één doel: de superioriteit en individualiteit van de bouwer/eigenaar te manifesteren. Een café racer is per definitie niet in de winkel te koop. Het is een eigenbouw, passend bij de smaak en middelen van eigenaar

eens soort chopper voor de sportieveling :)
 
Dit is IMHO de mooiste en best klinkende café racer

Triumph numero tre

full


oké geen stereo demping maar dat hoeft ook niet.
 
Vroegah,.. reden ze vanaf een stamcafe een blokie om, om te kijken wie het eerst weer bij het cafe aankwam,...of niet aankwam...
Daar kwam volgens mij de naam "cafe-racer" vandaan, was/is vooral populair in Engeland...

Psies, en dan binnen de duur van 1 rock'n'roll plaatje weer terug in de kroeg zijn. En dat mos dus snel&rap gebeuren. Dus een snelle en rappe motor was vereist. En natuurlijk hadden die mannen weinig geld. Dus moest er veel zelf geknutseld worre. Zodoende dus. 8-)

Aldus iemand die zelf de sixties ook gemist heeft :P
 
Caferacer: engelse versie van de amerikaanse bob-job, caferacer = een compleet gestripte motor die zo snel mogelijk moet. kenmerken zijn hoog profiel, smal, licht, (aluminium) tankdop met uitsparingen voor de knieen en een klein eenpersoonszitje met een hoog, bol racekontje. hieruit zijn later weer de streetfighters ontstaan
Dit is ook een mooie
barnys61raceglide.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan