Veel minder Broaap.Mmmm na wikken en wegen....
Wellicht kun je beter wat anders aanschaffen, denk dat je beter af bent met een DRZ.
Alleen de Suzuki DRZ400 komt in de buurt, maar de WR450 is natuurlijk wel meer een echte competitie machine.Ah, oké. Dank voor die informatie.
Ik wil hem als daily driver gebruiken voor stukken tussen Arnhem en Nijmegen, maar ook voor de vrije tijd. Het enige offroad dat hij zal zien in een grasveld.
Na hoeveel kilometers moet hij een revisie krijgen? Olie vervangen en dergelijke kan ik zelf ook, maar reviesies en dergelijke.. Nee..
Ik ben eigenlijk wel naar zoiets op zoek. Als ik hem echter om de 5000 km's moet laten reviseren, dan zal ik waarschijnlijk om de drie/vier maanden geld daaraan moeten besteden..
Is er daarnaast iets vergelijkbaars dat wel veel kilometers aankan zonder een revisie nodig te hebben na een aantal duizen km's?
Dat zijn allemaal motoren van het type WR450, die veel onderhoud nodig hebben en niet gemaakt zijn om woon werk te rijden.Mocht iemand nog een motor weten van KTM, Yamaha, Kawasaki of Husqvarna, die rond de 115 kg weegt, rond de 40 pk's heeft en tweedehands voor rond de €3500,- te krijgen is, dan hoor ik het graag!
Of deze, weet je zeker dat je een motor hebt die niemand anders heeft (of wil).
Yamaha tt600 een optie, om zelf om te bouwen?
Elektrisch weet ik het niet, maar het blok is gewoon een betrouwbaar XT/SZR blok.Dit is dan wel een motor die geschikt is voor ts zijn gebruikswensen.
En met een "cross" voor spatbord en die rare beugel eraf is het ineens een hele leuke motor hoor.
Die indicatie is eigenlijk niet te geven, want afhankelijk van hoe jij de motor gebruikt. Bij competitiegebruik - waar die dingen voor zijn gemaakt - kun je denken aan olie+filter elke 10 draaiuren, kleppen controleren/stellen elke 2 dagdelen rijden, luchtfilter beoordeel je na iedere rit, zuiger om de 25 uur, en een blokrevisie na 75-100 uur.Ik las dat men doorgaans bij de WR450 om de 1000 km's een verversing van de olie en filters moet doen. Om de hoeveel km's/uren dient men de de kleppen na te kijken en wanneer moet een revisie worden uitgevoerd? Wellicht kan ik ermee leven.
De 510 is van hetzelfde type als de 450, licht, veel power, veel onderhoud. De 610 heeft elke 5000km nieuwe olie en controle van de klepspeling nodig (volgens het boekje dan) en elke 10000km een grotere controle.Ik heb geen andere keuze dan weer terug te vallen op de XT660. Dit keer komt de Husky 610 SM (of de 510) erbij kijken.
IK heb ook naar de FMX650 gekeken, maar die vind ik toch iets te ouderwets qua looks.
Het enige probleem is de beschikbaarheid van reservedonderdelen voor de SM610.
De XT660 heeft een serviceinterval van 10K, maar de Hus om de 3K.