Wat is een motor waard met "beginnende" blokschade?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sloopprijs / onderdelenprijs / Kiloprijs.

Of.. je zoekt een tent , die ze voor auto's hebben als Jetcars ( tenzij het je buurman is )
en ruilt hem daar in.
( en nou hopen dat het barrel dat je meeneemt, niet op dezelfde manier daar is terecht gekomen )
Heb je iets meer.

Zo heb ik het gedaan met een koekblik met motorschade.
Kon je redelijk mee rijden zolang je maar onder de X aantal toeren bleef.

Wel even hun telefoon nummer in je gsm zetten met "niet opnemen" erbij. Met een paar dagen geven ze het wel op.


Dat is niet mijn stijl, ik zou er dan een schuldgevoel aan over houden.
 
:^

Tweedehands blok kost 1250 zag ik voorbij komen. Reken daar (natte vingerwerk en misschien nog te zuinig) €500 uurloon bij en haal dat bedrag van de dagwaarde af. Die kan je wel vinden door op MP naar vergelijkbare fietsen te zoeken en dan een conclusie te trekken.


Wat ik dan link vind is dat ik niet weet wat dat andere blok onder de leden heeft. Kom je ook pas achter als je m rijdend hebt.

De mijne is ook nog rijdbaar met slechts 37dkm. De carterdeksel zien er nog mooi uit zonder krassen ed.
 
Wat ik dan link vind is dat ik niet weet wat dat andere blok onder de leden heeft. Kom je ook pas achter als je m rijdend hebt.

De mijne is ook nog rijdbaar met slechts 37dkm. De carterdeksel zien er nog mooi uit zonder krassen ed.
Meestal krijg je bij een sloopblok wel garantie, afhankelijk van waar je hem koopt natuurlijk. Je kunt nette dekseltjes en zo gewoon overzetten als die op de donormotor niet mooi meer zijn.
 
Ik zou m zelf (laten) reviseren. Donorblok is vaak duur/andermans troep en als je m laat reviseren weet je dat ie weer goed is.
 
Ik heb al best wat donorblokkies ingebouwd, heeft nog geen slechte tussen gezeten... de grap is dat donorblokken meestal komen uit fietsen die om een andere reden zijn overleden.
 
Wat ik dan link vind is dat ik niet weet wat dat andere blok onder de leden heeft. Kom je ook pas achter als je m rijdend hebt.

De mijne is ook nog rijdbaar met slechts 37dkm. De carterdeksel zien er nog mooi uit zonder krassen ed.

Ik zeg niet dat je een ander blok moet kopen.

Het is een antwoord op de vraag een idee te krijgen wat jouw motor nu waard is.
 
Waarom ga je niet, zoals anderen ook suggereren, over tot revisie?
Ik ben bang dat inruil tranen met tuiten opleveren zal qua geld, en als de fiets goed bevalt...
37K is abnormaal laag voor revisie, je bent echt wel een lompe boer als je een blok dan al kapot krijgt tegenwoordig, maar helaas; ook ik ken de tikkende en bonkende supersports met lage kilometrages..
Revisie, al is het alleen lagerschaaltjes, kost je een rooitje of twee...heb je wel echt weer een frisse fiets (die goed ingereden moet worden voordat je de 'lompe boer' kunt uithangen).
De keuze is aan jou..
 
De kans is groot dat je er met alleen lagerschaaltjes niet bent. Met een beetje pech is de krukas ook ingelopen. Als deeltjes van de lagers een olie passage naar de kop blokkeren kunnen ook de nokkenassen en de kop schade hebben. Misschien is een ander blok de snelste en goedkoopste fix.
 
Bij echt "beginnende" blokschade zal de kop nog wel oké zijn hoor... Maar of het echt "beginnend" is weet denk ik alleen die monteur :)
 
Bij echt "beginnende" blokschade zal de kop nog wel oké zijn hoor... Maar of het echt "beginnend" is weet denk ik alleen die monteur :)


Lees de eerste post nog maar eens :"monteur ging kijken naar een tikje bij de cilinderkop...".

Dus een rammel uit het onderblok en een tikje bij de cilinderkop. Volgens mij ben je met wat lagerschaaltjes en een setje pakkingen niet klaar.
 
Waarom ga je niet, zoals anderen ook suggereren, over tot revisie?
Ik ben bang dat inruil tranen met tuiten opleveren zal qua geld, en als de fiets goed bevalt...
37K is abnormaal laag voor revisie, je bent echt wel een lompe boer als je een blok dan al kapot krijgt tegenwoordig, maar helaas; ook ik ken de tikkende en bonkende supersports met lage kilometrages..
Revisie, al is het alleen lagerschaaltjes, kost je een rooitje of twee...heb je wel echt weer een frisse fiets (die goed ingereden moet worden voordat je de 'lompe boer' kunt uithangen).
De keuze is aan jou..
Dat lompe boer herken ik niet voor mij zelf.

Ben een rustige rijder en heb deze motor gekocht omdat ik ooit een motor wilde hebben met seatpipes (dat had ik als sinds de NR750 en de eerste 916). Verder vind ik het lichte sturen en lage gewicht wel fijn). Ik denk dat ik ooit wel op een meer toermotor terecht zal komen.

Ik heb alleen plezier toerritjes en maak geen wheelies of burnouts oid. Ik rijd gewoon van A naar B (met de tomtom ingesteld op "spannende route"
 
Lees de eerste post nog maar eens :"monteur ging kijken naar een tikje bij de cilinderkop...".

Dus een rammel uit het onderblok en een tikje bij de cilinderkop. Volgens mij ben je met wat lagerschaaltjes en een setje pakkingen niet klaar.

Dat vrees ik zelf ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan