Wat is er mis met Safe ?

Meestal mooie grote winkels met een ruim aanbod maar inderdaad niet goedkoop. En dat onderhoud.....
Een maatje liet z'n motor een beurtje geven bij Safe Amsterdam. Ik vroeg hem of ie dat wel vertrouwde. Ja hoor, waarom niet en het is lekker dicht bij m'n werk, zei die nog....
Hij had weken eerder al gebeld voorde afspraak omdat z'n choke kabel was gebroken, die zou besteld worden want ze hadden hem niet op voorraad. Komt ie de motor na de beurt ophalen, hebben ze de kabel niet, want Yamaha leverde zo slecht.... Bleek dat ze hem gewoon niet besteld hadden. Hij rijdt weg (kwaad natuurlijk vanwege die kabel) en na honderd meter stopt de motor ermee. Onder de motor een plas benzine. Waren ze vergeten de benzineslang vast te maken.....
Geen beste beurt van Safe......
 
iemand van safe wou mijn een safe ¨plus plan aansmeren voor een 996,Toen ik 16 was!!!!!!!!!!!!!!en dan zou mijn pa garant moeten staan en dan zouden hen em 25kw makenn,jajajajajja,klotezaak is et.onvriendelijk,als je alleen komt kijken kijken ze je niet eens meer aan.
 
Heb met safe geen ervaringen.Ga wel eens kijken in eindhoven, maar verder
niks. Met Motoport heb ik wel ervaringen. Probeer maar eens je motor
in te ruilen bij Motoport Den Bosch. Nou, je weet niet wat je hoort.......
Als je er iets wilt kopen dan is dat volgends hun allemaal top-materiaal en
je eigen motor breken ze helemaal af als een soort oud ijzer.
Nee hoor, ze zien mij daar noooooooit meer. :( de Losers! :( :( :(
Geef mij maar de kleinere motorzaak, waar ze tenminste nog tijd voor je hebben
als klant, ook voor kleinere dingen (vering afstellen bijv.)!

:} :} :}


Tja, bij die zaak heb ik toch heel goed kunnen handelen.
Ik kocht een VFR750 van 1992 voor 8750 gulden. Ruilde deze na dik 1 jaar in bij deze vestiging en kreeg er 12500 gulden voor terug. Ik kocht een overjarige Honda Transalp met 1500 gulden korting, geen afleverkosten en ook nog een middenbok.
Als klap op de vuurpijl hoefde ik pas 12 maanden later te betalen (het verschil van rond de 3000 a 3500 gulden.

Echt goedkoper kon ik nergens handelen!!!

Bij deze zaak wisten ze echter niet dat ketting spannen van een Transalp anders werkt als bij een racer, twee keer stond ie na een onderhoudsbeurt te strak.
Terwijl ik had gezegd dat ze eraf konden blijven.
Deden ze dus niet.
 
Helemaal niks :) vind safe zoetermeer helemaal perfect, koop er alles wat ik nodig heb.

Personeel altijd super aardig, onderdelen balie weet van hoe of wat, dus vind safe zoetermeer iig helemaal geweldig.
 
Ik heb een tijdje bij MotoPort R'dam gewerkt en ik moet zeggen dat ik het een erg goede zaak vind :) (puur uit een klant opzicht uiteraard O-) ). Ik zie dingen nu ook eens van een ander perspectief en moet zeggen dat sommige klanten voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten :( ! Uiteraard geldt dit niet voor alle klanten...
Ik ben pas bij Safe Z'meer wezen kijken en ik moet zeggen dat ik daar ook echt veel spontaan/aardig personeel zie rondlopen. Iets wat je niet zo verwachten na al die negatieve posts over Safe maarja...zoals altijd....ervaringen verschillen per persoon O-)
 
Ik heb bij safe eindhoven een 94er fzr 600r gekocht samen met een mqp combi, als ik de prijzen ip internet bekijk en ik zie wat ik betaalt heb heb ik zeker niet teveel betaalt.
De zipper van de rits was vrij snel afgebroken, ikke terug (heb garantie) oke geen probleem wordt besteld, week later telefoon staat in back order, ze hebben intussen nog 5x terug gebeld over de stand van zaken en komen nu met het volgende aanbod, ik breng mijn broek en hun laten er kostenloos een compleet nieuwe rist inzetten omdat het naar HUN zin telang duurt. VIND DAT TOCH BEHOORLIJK SERVICE.

Ik wordt er verder ook altijd netjes geholpen en te woord gestaan, en krijg een nette korting op kleding en dergelijken.
 
Safe Apeldoorn is OK. Die hebben me eens heel goed geholpen toen ik stil kwam te staan met mijn motor. Dit terwijl ze geeneens meer Suzuki dealer waren, net na de doorstart uit het faillissement. Safe Zoetermeer zijn aardige behulpzame lui. Safe Rotterdam zijn echter struikrovers die niet weten waar ze over praten. Schade afhandelen/repareren moet je zeker niet daar laten doen. Als je daar de inruilprijs voor je motor vraagt, wil je daarna zowat zelfmoord plegen. Over het algemeen koop ik bij Safe alleen wat schoonmaakmiddelen en olie o.i.d. Geen motoren, helms of pakken. Helms en pakken kun je beter bij Termaat Nijmegen halen. Ook geen onderhoud laten plegen bij Safe. Je weet maar nooit wanneer ze weer het loodje leggen.... :+
 
Heb goede ervaringen met SAFE Apeldoorn. Laatst een nieuwe SP1 gekocht en kreeg zonder zeuren € 5000,- korting. Op het laatste moment wilde ik nog wat anders bestellen(uitlaten) dan ik al had gedaan , en deden daar niet moeilijk over.
En wat is duur? liever iets meer betalen met goede garantie. Oude motor € 4000 voor gekregen en staat nu voor € 5490 te koop. Verdienen doen ze toch wel aan je :?
 
Accesoires zijn te duur, kun je ergens vaak goedkoper krijgen

Met safe rotterdam ook negatieve ervaring gehad ..ooit een keer nokkenas ketting laten vv.

Krijg hem terug dus ik check me bouten (ik kan de stand van mijn bouten dromen inclusief beschadigingen) Enfin ik zie dat er geen bout aangeraakt is ik weer terug nee is echt gedaan en ik maar doorzetten.

Dus ik "allemaal bullshit, neem iemand anders inde maling Laat die monteur maar komen want die heeft waarschijnlijk aan een andere bike gewerkt of zijn eigen bouten niet goed aangedraaid..was behoorlijk pissed"

3x raden...administratief foutje maar ja ik bijna op tilt..

 
Laatst bewerkt:
ik heb persoonlijk ook geen klachten over Safe. ik ga meestal naar Safe eindhoven, en wordt daat keurig geholpen. ik kreeg zelfs 2 maal korting! en goed geholpen, dus ik heb geen klachten over safe! :)
 
Safe zoetermeer is ok maar wanneer krijg ik die voorband nou een keer wacht al 3 weken..
 
Safe Apeldoorn, Service was best goed, aan het eind van de garantie werd ik netjes gebeld met de mededeling dat de garantie bijna was afgelopen en dat als er nog klachten waren ik die nog even moest doorgeven en een afspraak maken. :} Toen mijn spanningsregelaar overleed en ik de motor bij mijn eigen dealer wilde laten maken was dit ook geen probleem, kon zo het geld komen halen als de rekening maar op naam van Safe stond. :} De prijzen zijn behoorlijk aan de hoge kant, :( maar daar is best over te praten, zeker als je niets in te ruilen hebt. Onderhoud kan ik verder niets over zeggen want dat laat ik altijd in Rheden bij Roadrunner Motoren doen :} :} :} .

Ik heb ook niet te mopperen over Safe Apeldoorn.
Ik werd ook gebeld tegen de tijd dat de garantie afgelopen was. Met de vraag of er nog bijzondere dingen met de fiets aan de hand was.
Ik had inderdaad wel iets eigenaardigs opgemerkt, waarop de jongen tegen mij zei; Ben je morgen in de buurt kom dan maar ff binnen rijden. Zogezegd, zo gedaan.

Ze zijn er zeker niet goedkoop maar er valt zeker wel te onderhandelen.

Toen ik mijn fiets daar bracht voor een kleine beurt mopperde ik over mijn vrij-stand.... netjes andere olie erin..... probleem opgelost.

Echt ik heb niets te klagen over hun....

Ennuhhh Motopoort..... ook goed.
Heb daar al mijn kleding gekocht..... wat pech gehad met mijn motorlaarzen... zonder pardon nieuwe gehad.
Mijn motorbroek ging ook kapot..... zonder pardon de gehele broek vervangen.
Met zijn motoren vind ik hem superduur... maarja, weet niet of er wat te onderhandelen valt.... ben nog niet toe aan een nieuwe :+
 
Ooit eens bij Safe Rdam een ZZR 250 gekocht voor (ik meen) fl 8000,00. wou deze inruilen bij M'port Den Haag (inruil fl 2000,00). Bij R'dam gaven ze fl 2500. Overal zelfde excuus -> geen gewild model.
Uiteindelijk een week later bij Safe Z'meer kreeg ik ongezien fl 6000. Is dat kreng na een week weer door hun verkocht.

Volgens mij zijn de werknemers bij R'dam ex-Liekendiekers (auto-handelaar R'dam). Grootste boef in zijn branche.

Niets dan lof over de service en behandeling over de medewerkers van Z'meer.

Ga helaas voor onderhoud wel stiekum en alleen naar Groenewold in Delft. Hier tipt geen enkele Safe vestiging aan. *D
 
laat em maar niet een nacht staan!!groot risico :)

ik weet van safe in veenendaal dat et vroeger op zaterdag altijd superdruk was en buitenn supergezzelig enzo,maar nu loopt er op zaterdag meer personeel dan dat er klanten zijn,er is geen sfeer meer daar.en er lopen als et ware AUTOverkopers en geen motorverkopers.
 
Ik heb een tijdje bij MotoPort R'dam gewerkt en ik moet zeggen dat ik het een erg goede zaak vind :) (puur uit een klant opzicht uiteraard O-) ). Ik zie dingen nu ook eens van een ander perspectief en moet zeggen dat sommige klanten voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten :( ! Uiteraard geldt dit niet voor alle klanten...
Ik ben pas bij Safe Z'meer wezen kijken en ik moet zeggen dat ik daar ook echt veel spontaan/aardig personeel zie rondlopen. Iets wat je niet zo verwachten na al die negatieve posts over Safe maarja...zoals altijd....ervaringen verschillen per persoon O-)

Ben van Safe rotterdam naar Motoport gegaan, dat was wel even een verschil! Heb een korting gehad en ze hebben mijn devil uitlaat (wat nogal wat werk was) voor een zeer aantrekkelijk prijssie eronder gezet! Ben zeker tevreden over Motoport, maar Safe? :r
 
Zeer tevreden over Safe (Almelo)! Vandaag mijn R1 ingeruild en een Factory gekocht. Goede zaken gedaan, zeer correcte afhandeling, duidelijke afspraken gemaakt (zwart op wit), kortom uitermate tevreden.
 
Kom ik bij de kassa halen ze van dat bedrag gewoon even 475 euro af!!! Waarom? Dat zijn de expertise kosten!!! Dat je die kosten moet betalen oke, maar 475 euro betalen voor een motor waar ik afstand van doe schoot bij mij in het verkeerde keelgat. Zijn ze nou G^D helemaal gek geworden daar?!?!?!?
Heb ik ook een keer gehad (niet bij Safe).

Gewoon de verzekering gebeld en verteld dat dat kosten zijn die voorkomen uit de schade en dat zij die dus zouden moeten betalen. Gelukkig waren ze het met me eens ;) .

Als je een andere motor koopt of de motor laat repareren zal je die rekening voor expertisekosten niet snel zien!
 
ze zijn een tikje duur (mogen ze helemaal zelf weten), ze zijn net zoveel "motorhypotheekadviseur" als motorzaak.

ik bestel(de) er meestal onderdelen maar na een keer oeverloos lang onterecht wachten niet meer. ze zouden binnen een paar dagen leveren, maar dat liep uit, Yamaha was traag en daar moesten ze op wachten. ik had veel haast en dus Yamaha gebeld, erg goed geholpen, ze hadden alles wat ik nodig hadden in veelvoud liggen er was alleen niks besteld door safe Ehv. ik safe bellen (al 2 keer gedaan) het antwoord: "o ja sorry nu zie ik het ook, foutje, niet besteld nu de ik het opnieuw".

om een lang verhaal in te korten: drie weken later hadden ze het binnen. totaal vijf weken ipv de beloofde 1-3 werkdagen.

ik snap best dat je pas besteld als je een auto vol hebt, maar niet tegen mij liegen. :(
 
Het blijkt maar dat er veel meningen zijn. We verschillen allemaal van elkaar in onze verwachtingen :? Ik ben zelf een aantal keren in verschillende Safe vestigingen geweest in de afgelopen jaren en ben altijd goed en vriendelijk geholpen. Ook ben ik niet tegen het verschijnsel aangelopen dat er daar geen liefhebbers lopen. Servicegerichtheid en meedenken ben ik zeker ook meer dan eens tegengekomen. Ik mag er dus graag even binnenlopen :]
Voor wat betreft het inruilen: dat is voor alle bedrijven en dealers toch handel. Na alle positieve ervaringen bij de aanschaf van mijn laatste motor bij Safe Zoetermeer ben ik ook daar even langs geweest met de Suzuki TL1000S, die hij wilde inruilen. Een aantal (echte!) deskundige op- en aanmerkingen op de Soes en een negatieve uitkomst dat er geen interesse was. Vervolgens een aantal andere dealers langs geweest: overal een ander verhaal en lang niet altijd zinnig! |(
Nee, Safe (Zoetermeer) is zelfs daarbij niet door het ijs gezakt: ze hadden relevante opmerkingen en dat kon zeker niet van alle motorbedrijven en dealers worden gezegd.
Voor alle duidelijkheid: de kleine bedrijven blijven leuker om te bezoeken, omdat je daar al snel een persoonlijk contact hebt. Ik kom om die reden graag bij Rob's Accesoires in 't Zand (NH) en BMS te Purmerend en mijn zoon en zijn vriend bij Hoogland Motoren in Kwadijk (ff reclame mag op deze manier toch ook voor anderen). :}
 
Het blijkt maar dat er veel meningen zijn. We verschillen allemaal van elkaar in onze verwachtingen :? Ik ben zelf een aantal keren in verschillende Safe vestigingen geweest in de afgelopen jaren en ben altijd goed en vriendelijk geholpen. Ook ben ik niet tegen het verschijnsel aangelopen dat er daar geen liefhebbers lopen. Servicegerichtheid en meedenken ben ik zeker ook meer dan eens tegengekomen. Ik mag er dus graag even binnenlopen :]
Voor wat betreft het inruilen: dat is voor alle bedrijven en dealers toch handel. Na alle positieve ervaringen bij de aanschaf van mijn laatste motor bij Safe Zoetermeer ben ik ook daar even langs geweest met de Suzuki TL1000S, die hij wilde inruilen. Een aantal (echte!) deskundige op- en aanmerkingen op de Soes en een negatieve uitkomst dat er geen interesse was. Vervolgens een aantal andere dealers langs geweest: overal een ander verhaal en lang niet altijd zinnig! |(
Nee, Safe (Zoetermeer) is zelfs daarbij niet door het ijs gezakt: ze hadden relevante opmerkingen en dat kon zeker niet van alle motorbedrijven en dealers worden gezegd.
Voor alle duidelijkheid: de kleine bedrijven blijven leuker om te bezoeken, omdat je daar al snel een persoonlijk contact hebt. Ik kom om die reden graag bij Rob's Accesoires in 't Zand (NH) en BMS te Purmerend en mijn zoon en zijn vriend bij Hoogland Motoren in Kwadijk (ff reclame mag op deze manier toch ook voor anderen). :}

TUURLIJK mag dat... als je alle anderen ook maar noemt! :+
 
ach als ik het zo lees is er altyd wel wat te zeiken
en die ducati's zijn de ergste :X motors die er bestaan
alles gaat stuk aan die krengen
 
ach als ik het zo lees is er altyd wel wat te zeiken
en die ducati's zijn de ergste :X motors die er bestaan
alles gaat stuk aan die krengen
 
Terug
Bovenaan Onderaan