Wat is het goedkoopste ART4*-slot?

Dix

Die hard MF'er
1 apr 2006
633
0
Nijmegen
Beste MFers,

De zomer komt er aan en dat betekend voor ons alle dat de fietsen weer uitgelaten worden. De motor staat, in mijn geval, niet meer dagelijks in de garage maar zal alle plekken van Nederland te zien krijgen.
Uiteraard kan je niet altijd je motor in het zicht hebben staan en heb ik besloten om mijn Kawasaki ZX9R 1998 diefstal te verzekeren bij de KNMV.

Omdat de motor minder waard is dan 12500e moet ik alleen een goedgekeurd slot hebben.
Dit zijn ART 4 sloten en die kosten nog al wat.


Wat is het goedkoopste, goedgekeurde slot dat ik kan gebruiken hier voor?

Thanks !
 
Goedkoopste is misschien niet helemaal de juiste keuze, maar ikzelf heb een paar goede remschijfsloten. Die kan ik makkelijk in de motor zelf kwijt.
 
De goedkoopste is degene die het minste kost en toch aan de ART4 eisen voldoet en zo ook gecertificeerd is, voor prijzen/afmetingen/plaatjes zie het internet, dealer of motorshop.

:)
 
Goedkoopste is misschien niet helemaal de juiste keuze, maar ikzelf heb een paar goede remschijfsloten. Die kan ik makkelijk in de motor zelf kwijt.


Hoezo niet, als ze ook gewoon ART4 gecertificeerd zijn maakt 't niks uit. Sowieso worden sloten zo opengebroken, dus ik denk dat het meer voor de verzekering is.
 
Hoezo niet, als ze ook gewoon ART4 gecertificeerd zijn maakt 't niks uit. Sowieso worden sloten zo opengebroken, dus ik denk dat het meer voor de verzekering is.
Hij bedoelde denk ik dat een duurder klein slot handiger is dan een goedkoop kettingslot ivm meenemen.
 
als je een Xena koopt, koop er dan nooit 1 met alarm erop.
nachtmerrie dingen, iemand stoot tegen je motor aan en het alarm gaat alweer.

Volgens mij is dat een mooi bijkomend voordeel! Dat zal ze leren niet tegen je motor te stoten :)
 
als je een Xena koopt, koop er dan nooit 1 met alarm erop.
nachtmerrie dingen, iemand stoot tegen je motor aan en het alarm gaat alweer.

Het is ook niet de bedoeling dat iemand tegen mijn motor stoot ;)
Maar hoe lager je dat slot aan je schijf hangt hoe minder gevoelig, alleen aan het begin loeit hij bij mij even.

Maar zo'n power1 is het goedkoopste ART4 slot, je hebt hem trouwens ook nog van Protect ofzoiets, precies dezelfde.
Ik zou zelf voor betere kwaliteit kiezen, lijkt mij niet dat je wil dat je motor gestolen wordt.
Ik heb zelf een Vector SuperMax beugelslot, betrouwbaar en goed getest slot. Tevens heb ik ook een Xena XN15, ook tevreden over, alleen zijn die wat makkelijker open te krijgen naar mijn mening.
 
En ik neem aan dat ik ook met zn goedkoop slot diefstal verzekerd ben bij de KNMV?

Thanks voor alle tips alvast
 
Alles wat in het lijstje met 4 sterren staat aangeduid. Bewaar wel je bon, waar duidelijk op moet staan wat je gekocht hebt. Da's uiteindelijk het "bewijs" dat je een goedgekeurd slot erop had zitten.
 
Alles wat in het lijstje met 4 sterren staat aangeduid. Bewaar wel je bon, waar duidelijk op moet staan wat je gekocht hebt. Da's uiteindelijk het "bewijs" dat je een goedgekeurd slot erop had zitten.

Zit er niet bij de meeste sloten een code? Ik moest bij mijn verzekering de code doorgeven van mijn Abus slot. Aan de hand van die code kan de verzekering weer zien of het inderdaad een ART4 slot betreft en ik daar inderdaad de bijbehorende sleutel van heb.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan