Wat moet ik nou?

Oesie

MF veteraan
24 mrt 2003
1.817
0
Omgeving Leiden
Graag zou ik jullie mening is horen over...

Sinds 16-12-2002 ben ik in het bezit van mijn (lichte) motorrijbewijs (net voor mijn 20ste behaald) die ik in 1x gehaald heb. We zijn nu al geruim een jaar verder en heb sindsdien eigenlijk niet meer gereden : '(
Vorig jaar is er hier een 2de auto aangeschaft en heb daardoor ook geen motor gekocht (dat zou dan een brikkie zijn geweest).

Ik ben nu wel enorm hard aan het sparen voor een motor, iets in de richting van een Yamaha R6, Suzuki GSX600, Honda CBR600. Deze motoren zijn echter zo prijzig dat elke euro dubbel word omgedraaid. Ik werk in het weekend 's avonds. Ga niet zo vaak meer uit, waarschijnlijk niet op vakantie (studeer hiernaast gewoon, waarschijnlijk over 1 jaar afgestudeerd). Het voordeel hiervan is dat er aardig gespaard word en dat het bedrag voor 1 van de bovengenoemde motoren op 16-12-2004 er wel moet zijn.

Dat betekent dat als ik tot aanschaf overga rond die periode ik al 2 jaar niet meer gereden heb en de enigste ervaring mijn schakerbrommer en mijn lessen zijn geweest. Nu weet ik dat er mensen zijn die na het behalen van hun rbw op een ss zijn begonnen en het er goed vanaf hebben gebracht (op het forum gelezen). Zelf ben ik er niet zo bang voor om op een R6 te beginnen.

Maar wat extra ervaring kan nooit kwaad. Om nu een voor 8 maanden een motor aan te schaffen die ik niet helemaal super vind (het geld voor die andere is er nog niet) en voor deze korte periode te gebruiken vind ik een beetje geldverspilling, vooral omdat ik nog met 25kw regel zit en een auto hier heb staan. Ook een motor huren vind ik niet echt goedkoop. Zijn er nog andere mogelijkheden voor het bereiden van een motor (familie/kennissen met een motor heb ik niet)?

Het is misschien meer een verhaal dan een vraag maar ik word gewoon wanhopig als ik weer die geluiden hoor :9~ (binnenkort een rondje op een R1 rijden :9 ) en wou dit ff kwijt.
 
Doe zoals ik! Beleg in aandelen en (lange termijn) opties en verdien per maand bovenop mijn salaris zo'n 500 - 1500 euro.

Let wel ik ben een zogenaamd: korte termijn belegger. Per jaar zit je dus op een inkomen (naast vast inkomen!) van minimaal: 6000 euro.

Toch leuk! Zou leuk zijn als je ervan kan leven echter zou ik niet willen leven in onzekerheid... Want dat houd je toch in de beleggingswereld. Zie WTC, Saddam, Terrorisme etc. etc.
 
Doe zoals ik! Beleg in aandelen en (lange termijn) opties en verdien per maand bovenop mijn salaris zo'n 500 - 1500 euro.

Let wel ik ben een zogenaamd: korte termijn belegger. Per jaar zit je dus op een inkomen (naast vast inkomen!) van minimaal: 6000 euro.

Toch leuk! Zou leuk zijn als je ervan kan leven echter zou ik niet willen leven in onzekerheid... Want dat houd je toch in de beleggingswereld. Zie WTC, Saddam, Terrorisme etc. etc.
Heb al is in de aandelen gezeten. Is wel leuk, maar je moet er wel bijblijven, op dit moment is beleggen even geen optie.
 
Lees je eigen onderschrift nog eens na en neem tegen de tijd dat je de markt opgaat voor een SS nog maar 'ns flink wat lesjes. Ik vermoed dat veel rijders van de types die jij zo effe opsomt, het met me eens zullen zijn dat niet érg verstandig is om zo maar op zo'n ding te stappen.
Ok, die extra lessen kosten ook geld, maar beduidend minder dan de kosten die je maakt als je for the time being op een barrel gaat rijden.
Je geeft het zelf al aan: geen zin in compromissen. Kan ik alleen maar onderschrijven; blijft toch alleen maar jeuken.
 
Heb al is in de aandelen gezeten. Is wel leuk, maar je moet er wel bijblijven, op dit moment is beleggen even geen optie.

Ik snap het wel. Over 1 jaar afgestudeerd, dus druk druk druk. FEESTEN!!! FEESTEN! EN OH JA FEESTEN! Ja ik ben ook student geweest. ;)
 
Kan zat in een keer op zo'n ding stappen. Je kunt je rechterhand ook een beetje in bedwang houden.
 
Wanneer je je motor gekocht hebt, gewoon weer een paar lessen weer nemen. Kan je die lessen op je eigen motor doen. Leer je die gelijk ook kennen.
 
Kan zat in een keer op zo'n ding stappen. Je kunt je rechterhand ook een beetje in bedwang houden.
1ste zinnetje :?

Als ik een motor aanschaf ben ik niet van plan om deze gelijk te gaan gebruiken om naar werk o.i.d. te gaan rijden. Gewoon lekker rustig opbouwen.
 
koop gewoon een brikke voor een prikkie :+ en rij daar even op en dan als je meer gespaard heb een mooiere kopen...
 
laat die dikke r6 anders gewoon begrenzen zonder dat het op papier staat.
Je kan dan wanneer je zelf wilt de begrenzer er weer uit halen.
Zo kun je dus rustig wennen aan je motor.
Maar doe dit alleen als je op een zware motor MAG rijden!

(maar ik denk niet dat je zo'n begrenzer er lang in laat zitten als het ook niet moet)
 
Me zwager ging pas weer motor rijden na iets van 20 jaar ofzo niet meer gereden te hebben, hij heeft toen bij een rijschool een lesje genomen, just for the feeling ;)

Mischien een ideetje :?
 
Doe zoals ik! Beleg in aandelen en (lange termijn) opties en verdien per maand bovenop mijn salaris zo'n 500 - 1500 euro.
Dit lijkt toch wel verdomd veel op dat verhaal wat in die spammailtjes staat die je tegenwoordig per kilo toegestuurd krijgt. :+

Oh ja.... No offence... :z

Maar om even on-topic te gaan... Als je echt graag wilt rijden, zou ik toch serieus een oud brikkie overwegen. Als je een niet te dure hebt en je houdt 'm netjes bij, dan hoef je er nauwelijks op achteruit te gaan als je 'm weer verkoopt. Zeker niet als je handig genoeg bent om 'm enigszins op te knappen indien nodig. Op deze manier doe je wat ervaring op, en kun je komende zomer tenminste rijden. Ook kun je een jaar eerder beginnen aan het opbouwen van no-claim op je verzekering en das toch ook mooi meegenomen als je op jouw leeftijd zo'n dure motor wilt gaan verzekeren.

Huren zou ik idd nooit doen, tenzij het echt niet anders kan. Dat is echt onbetaalbaar.
 
Laatst bewerkt:
Graag zou ik jullie mening is horen over...

Ook een motor huren vind ik niet echt goedkoop. Zijn er nog andere mogelijkheden voor het bereiden van een motor (familie/kennissen met een motor heb ik niet)?

Het is misschien meer een verhaal dan een vraag maar ik word gewoon wanhopig als ik weer die geluiden hoor :9~ (binnenkort een rondje op een R1 rijden :9 ) en wou dit ff kwijt.

Men neme een aantal kilo staal,aluminium,gietijzer,kunstof en rubber en brengt dit tezamen tot een mooie fiets :+

Maar ff zonder gekheid,ik denk ook dat als huren er niet inzit je toch iemand moet zoeken van wie je een motor mag lenen.
Of je ga motorzaken langs voor proefritten,en een proefrit van een uur is helemaal niet vreemd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan