Wat vinden jullie hier van?

Adwin

MF'er
25 jun 2003
75
0
Uden
Binnenkort (8 oktober) moet ik voor de eerste keer op voor mijn rijbewijs en ben ook al druk bezig met het zoeken naar mijn eerste motor.
Ik heb een GSX600F uit '98 gezien voor 3500 euro.
Is dit een goede beginnersmotor en is de prijs een beetje redelijk? Waar moet ik op letten bij de aankoop van deze motor? En is het mogelijk om een aankoop keuring te laten verrichten bij een garagebedrijf?
 
absoluut niet duur!
Is ie van een particulier of een dealer/handelaar?

Neem iemand mee die er verstand van heeft en ga er op rijden.
Omdat je zelf nog niet zoveel ervaring hebt,is dit wel zo verstandig om iemand met veel motor ervaring erop te laten rijden.
Let ff op de ketting en tandwielen (bent zo 150-300 euries kwijt)
de bandjes,zwetende kop/koelsysteem, eerdere evt schade/reparaties,krassen op de remschijven ed.
Op het eerste gezicht zie je vaak wel of "gebruikt"is (lees afgeragd)

ga er op rijden en laat bij ca 60-70 km/u je handen los,rijdt hij gewoon in een lijn door is ie nog strak qua rijwielgedeelte.

er zijn ook wel andere topics hier over, zoek maar eens, staan wel bruikbare tips op.
Veel succes

greetz Tom
 
De GSX is een goede beginners motor.

En ook erg betrouwbaar ;)

Succes met het lessen.
Het is inderdaad een heerlijke beginnersfiets.
Beetje zwaar. Maar dat went snel.
Motorisch is hij inderdaad heel betrouwbaar. Maar na een jaartje rijden had ik wel speling in mijn balhoofd en moest ik iedere keer als ik hem op zijn standaard wou zetten de standaard wel even controleren.
Dit was alleen op het 2002 model dus over het 98 model kan ik niet veel zeggen.
Dat 2002 model moet nu 5850 euro opbrengen. Dus 3500 voor het 98 model lijkt me zeker niet teveel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan