Wat vond je lastiger?

Wat vond je lastiger?

  • AVB

    Stemmen: 169 73,5%
  • AVD

    Stemmen: 61 26,5%

  • Totaal aantal stemmers
    230
Gezonde voorzichtigheid is rekening houden dat er iets kan liggen/gebeuren na die blinde bocht naar rechts. Dat houdt in dat je bijv. een bocht in gaat met voldoende reserve om te kunnen reageren...

Als je met angst diezelfde bocht ingaat, dan is de kans groot dat het fout gaat, als je moet reageren... daar zit het verschil voor mij... ;)

Dan ben ik het met je eens :)

Maar wat heeft dat met examenvrees te maken? :P
 
Dan ben ik het met je eens :)

Maar wat heeft dat met examenvrees te maken? :P
Met gezonde voorzichtigheid een examen ingaan is verstandig, dan denk je tenminste goed na over de vragen. Met angst een examen ingaan is niet slim, dan denk je irrationeel na over de vragen, dat is een potentieel risico omdat je dan mogelijk je examen minder goed maakt dan als je er kalm in was gegaan :+
 
Laatst bewerkt:
Met gezonde voorzichtigheid een examen ingaan is verstandig, dan denk je tenminste goed na over de vragen. Met angst een examen ingaan is niet slim, dan denk je irrationeel na over de vragen, dat is een potentieel risico omdat je dan mogelijk je examen minder goed maakt dan als je er kalm in was gegaan :+

Maar die bocht is toch geen examen? Ik ben tenminste nog nooit iemand tegenkomen na een bocht die me een "certificaat ten bewijze van de kundigheid betreffende het hanteren van de juiste rijlijn" heeft overhandigd. Laat staan dat ik vooraf een bord zag met "Hier is de start van het bocht-examen".
 
Laatst bewerkt:
Nog ff niet weg dan...

faalangst is een angstvorm die je kunt trainen om te onderdrukken maar die ook zomaar plotseling kan opkomen als je voor een "zware" opgave komt te staan waaronder een examen.
Maar dat kan ook een toerrit zijn met onbekenden in onbekend gebied.
Je verwachtingen en angsten kunnen, lees nogmaals, kunnen dan de overhand krijgen waarbij je je zenuwen misschien niet meer in bedwang kunt houden.

voorbeeldje van Clown met een toerritje waarbij sommige te angstig rondreden en bijna geen haarspinbocht durfde te nemen.

Ik ga uit van extreme situaties...niet van de gezonde spanning.
Als je bij een examen al zoveel faalangst hebt dat je er minimaal 5x over moet doen dan moet je toch echt gaan afvragen of je daar geen hulp bij nodig hebt. Wie zegt dat het je niet nogmaals in een kompleet onbekende en onder druk voelende situatie weer voorkomt.
Nee sterker, wie garandeert dat :?
 
Laatst bewerkt:
Nog ff niet weg dan...

faalangst is een angstvorm die je kunt trainen maar die ook zomaar plotseling kan opkomen als je voor een "zware" opgave komt te staan waaronder een examen.
Maar dat kan ook een toerrit zijn met onbekenden in onbekend gebied.

Daar zou ik graag een onderbouwing van willen zien.

Bovendien vraag ik me af of faalangst en de zwaarte van de opgave met elkaar te maken hebben. Ik denk dat het meer te maken heeft met de specifieke omstandigheden van een examen.
 
Daar zou ik graag een onderbouwing van willen zien.

Bovendien vraag ik me af of faalangst en de zwaarte van de opgave met elkaar te maken hebben. Ik denk dat het meer te maken heeft met de specifieke omstandigheden van een examen.


Ha... zie ik graag jou onderbouwing waarom dat NIET zo zou kunnen zijn...
 
:?

Ik stel niks...jullie stellen dat faalangst niks te maken heeft met alledaagse voorkomenlijkheden...

Ik wacht af... :+

Nee, jij stelt dat examenvrees (want daar hadden we het over) te extrapoleren is naar situaties die niet gerelateerd zijn aan een examen.

Wees dan ook een grote jongen, en onderbouw het.


Sorry, het is vrijdagmiddag en er zit een klote-sales aan mijn kop te zeuren ... ik neem de relativeringssnoepjes straks wel weer :+
 
Nee, jij stelt dat examenvrees (want daar hadden we het over) te extrapoleren is naar situaties die niet gerelateerd zijn aan een examen.

Wees dan ook een grote jongen, en onderbouw het.


Sorry, het is vrijdagmiddag en er zit een klote-sales aan mijn kop te zeuren ... ik neem de relativeringssnoepjes straks wel weer :+

Dat kan jij zelf ook bedenken... ;)
Kom op... je kunt het...
 
Ik ben voor beide een x gezakt (wat volgens mijn instructeur bij avd toch echt aan de examinator lag. Bij avd had ik m'n kop er niet bij waardoor ik iets te dicht achter een auto reed), maar kan van beide niet echt zeggen dat ik ze echt moeilijk vond ofzo. Avb moet je gewoon ff leren, en op een gegeven moment kun je dat dan wel. Avd vond ik echt lang leve de lol. Dat is waarvoor je gaat lessen toch? Je bent tegenwoordig wel heel afhankelijk van het verkeer, das wel een groot nadeel. Had gister nog een kerel die blijkbaar een hekel had aan motorrijd(st)ers. Had geen voorrang, me wel gezien, maar kort voordat ik bij hem was draait ie er voor langs en zet hem stil op mijn weghelft. Had geluk dat ik bij voorbaat al niet het volste vertrouwen in hem had, anders had ik flink moeten remmen.

Maar wat ik daar dus mee wil zeggen. Zakken of slagen is heel erg afhankelijk van je medeweggebruikers wat avd betreft. (en van het humeur van je examinator)
 
haarspinbocht
Om het topic maar even helemaal te laten ontsporen voor ik naar huis ga (zie nu alweer op tegen het tussen de vrachtwagens door rijden):

Wat is een haarspinbocht? Is dat een samenraapsel van 'hairpincurve' en 'haarspeldbocht'? :+

(Ben overigens met de auto :+ )

Enne, ex-pommel, succes met je sales collega, altijd een leuk spanningsveld, sales en IT, gelukkig zit er bij ons nog een 'client implementation' laag tussen ;)
 
Enne, ex-pommel, succes met je sales collega, altijd een leuk spanningsveld, sales en IT, gelukkig zit er bij ons nog een 'client implementation' laag tussen ;)

Ja daaag, ik ben die client implementation laag B|


Anyway ... point proven ... ik was met mijn kop nog bij die klant (of eigenlijk datgene wat aan die klant verkocht is), rij weg, en hoor na een halve meter KLONK!!!

Slot vergeten |( |(
Dat kan jij zelf ook bedenken... ;)
Kom op... je kunt het...

Nee, dat zou nog eens de omgekeerde wereld zijn ...
 
Laatst bewerkt:
AVB is lastig... staan ze zo op je te letten
AVD is gewoon rijden. kun je het zien: gas erop! Zie je het niet: gas eraf.. da's alles.
 
AVB - Voor het examen erg gespannen. Doordat alles in het uurtje ervoor fout ging, werkelijk alles, had ik er niet veel vertrouwen in. Tijdens het examen ging alles juist heel simpel en soepel.

AVD - Voor het examen een relax gevoel, tijdens het examen een relax gevoel en na het examen een euforisch gevoel.

Theorie - 1ste keer niet leren (denken dat je stoer bent) 7 fout. 2e keer examens en theorie doorgenomen en met 1 fout weer naar huis.
 
Laatst bewerkt:
Hah, dolle pret! Tussen de eisen van sales en protest van IT, één groot feest :) Gelukkig is het weekend ;)

Tja ... veel IT'ers zijn nogal behoudende zekerheidszoekers, en veel sales doen letterlijk alles voor hun target ... en daar mag ik dan tussendoor laveren.

Ik zal mijn persoonlijke mening over verkopers maar even voor mezelf houden :P
 
Laatst bewerkt:
Om maar weer eens offtopic te gaan: Pommel is terug! Waarom dat? Vielen teveel mensen erover? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan