Het stampt er inderdaad wel op los.Is gewoon onzin , wat olie verversen en een olie filter
Daarbij zijn er overal wel zaakjes waar ze zijn gespecialiseerd in harley’s met redelijke tarieven
De techniek stampt uit 1950 dus erg simpel
Volgens mij is niet zo simpel ik zie hier op het forum vooral bij de oude nogal ernstige kwaliteit problemen overmatige slijtage aan de motoren.Is gewoon onzin , wat olie verversen en een olie filter
Daarbij zijn er overal wel zaakjes waar ze zijn gespecialiseerd in harley’s met redelijke tarieven
De techniek stampt uit 1950 dus erg simpel
Heb mijn HD XG Street 750 net de deur uitgedaan en nee niet voor de kosten. Was gewoon een fijne motor maar de noden wijzigde een beetje in huis dus besloten om een all-road te kopen. Laat je in ieder geval niet gek maken want ik was bij de dealer niets duurder uit dan met mijn Honda of Triumph daarvoor. Beter goed en vertrouwd onderhoud dan bij de een of andere beun, als er dan eens iets is word je ook met open armen ontvangen. Dat is na 30 jaar tenminste mijn ervaring.Ik heb me laten vertellen dat er een 'Harley belasting' is. Hiermee bedoel ik dat de onderhoudskosten van een HD ontiegelijk hoog zijn. Chromen schroefje? 25 euro. Onderhoudsbeurt bij de harley dealer/algemene motordealer? Ik hoop dat je bereid om flink te dokken.
Klopt dit wel? Ligt het allemaal niet wat genuanceerder? Is het niet een beetje overdreven door de mensen die geen Harley hebben?
Over een halfjaar ga ik mijn A2 rijbewijs halen, en ik ben erg geïnteresseerd in een Harley, maar ik moet het mij als student wel kunnen veroorloven als er een keer iets gerepareerd of onderhouden moet worden.
Heb mijn HD XG Street 750 net de deur uitgedaan en nee niet voor de kosten. Was gewoon een fijne motor maar de noden wijzigde een beetje in huis dus besloten om een all-road te kopen. Laat je in ieder geval niet gek maken want ik was bij de dealer niets duurder uit dan met mijn Honda of Triumph daarvoor. Beter goed en vertrouwd onderhoud dan bij de een of andere beun, als er dan eens iets is word je ook met open armen ontvangen. Dat is na 30 jaar tenminste mijn ervaring.
Nee er is gewoon nog een sportster te koop volgend jaar..niet op de Aziatische markt..
En de Sportster verdwijnt ook alleen van markten waar Euro5 gehanteerd wordt..in the US of A kun je nog gewoon een XL bestellen..
Is het een Honda?Een street heeft ook helemaal niks met een Harley van doen
Gister mijn VFR 800 uit 2000 weer opgehaald van de garage, kom ik erachter dat ik hem al 2 jaar heb, kan nu zo weer een jaar mee en tot nu toe heeft hij me 850 eu aan onderhoud gekost.Het is ook maar net wat je er voor over hebt. Ik zou geen Harley aanschaffen als ik op de centen zou moeten letten. Je wilt hem denk ook netjes houden, toch?
Sterker nog, je zou helemaal niet op je centen moeten letten wil je een motor van wat voor merk dan ook. Een motor bezitten is in zijn algemeenheid gewoon een dure hobby, hij is nooit ‘af’. Net een bodemloze put
Het scheelt natuurlijk wel als je onderhoud zelf doet. Maar dan zit je nog altijd met de aanschaf voor alles wat je aan onderhoud überhaupt nodig hebt.
kunt het ook eens vragen in het HD topic:
Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...
Je hebt er best wel een studie van gemaakt Heeft niemand die probleem op gelost Niet dat ik weet :/ Een achterbrug in dat frame zetten , waarbij de shocks dichtbij de achteras gemonteerd zitten ???? zou misschien een oplossing wezen ??? , maar dat gaat dan wel helemaal ten koste van de...www.motor-forum.nl
Heb dit artikeltje even gegoogled en idd niks op aan te merken. Tnx voor de tip.In de laatste motoplus staat een duurtest van de heritage classic. Heb hem nog niet gelezen, maar volgens mij doet die het hartstikke goed.
De problemen zitten voornamelijk in de sleutelkunsten van de eigenaars.In de laatste motoplus staat een duurtest van de heritage classic. Heb hem nog niet gelezen, maar volgens mij doet die het hartstikke goed.
Verander NU van studierichting en ga verder in autotechniek of werktuigbouwkunde.Ik heb me laten vertellen dat er een 'Harley belasting' is. Hiermee bedoel ik dat de onderhoudskosten van een HD ontiegelijk hoog zijn. Chromen schroefje? 25 euro. Onderhoudsbeurt bij de harley dealer/algemene motordealer? Ik hoop dat je bereid om flink te dokken.
Klopt dit wel? Ligt het allemaal niet wat genuanceerder? Is het niet een beetje overdreven door de mensen die geen Harley hebben?
Over een halfjaar ga ik mijn A2 rijbewijs halen, en ik ben erg geïnteresseerd in een Harley, maar ik moet het mij als student wel kunnen veroorloven als er een keer iets gerepareerd of onderhouden moet worden.
Die snap ik niet helemaal, sleutelen eigenaren van harley davidsons veel zelf?De problemen zitten voornamelijk in de sleutelkunsten van de eigenaars.