Wat zijn de kuipen van een CBR waard?

Bart82

MF veteraan
7 jun 2006
1.156
26
Hallo allemaal,

Ik denk erover om een naked van m'n CBR te maken..

Wat zouden de kuipdelen van de voorkant (topkuip, zijkuipen, kuipruitje, koplamp etc.) waard zijn bij verkoop van deze delen?

Heb al een beetje gezocht, maar kom vrij weinig tweedehands spullen tegen in deze staat. De delen zijn z.g.a.n. en uiteraard OEM, aangezien het de originele kuip betreft. Geen schades. Originele kuipruitje is ook nog aanwezig, deze is van MDI.

Foto's:
imag0074qk.jpg


imag0071j.jpg


imag0080d.jpg


Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik denk dat goed tweedehands kuipwerk meer waard is dan je er ooit voor zult krijgen.
 
zelf op zolder leggen

Hier heb ik ook wel over nagedacht, alleen moet 't geld om 'm te verbouwen ook ergens vandaan komen. In dit geval dus uit de mogelijke verkoop van de kuipdelen + koplamp enz.

Heb ook nog een ander project lopen (auto) en zal dus keuzes moeten maken. B|

Heb er vorig seizoen nieuwe banden onder gegooid + bij 8600 nieuwe NAKS, heeft 10.200 km gelopen, dus kan nog een hele tijd mee. Technisch weet ik nu wat ik heb..

Maar kwam op internet wel leuke plaatjes tegen die me inspireerden. Zijn zeker verbeterpunten zichtbaar, maar vind 't wel leuk om de uitdaging aan te gaan. Sowieso is de positie van 't stuur niet geweldig, gepolijst frame vind ik niets en zo zijn er wel meer dingen... Maar 't idee vind ik wel leuk })


Andrejs_003.jpg


Andrejs_001.jpg
 
Kan je niet beter de motor inruilen voor een naked ?

Lijkt me erg jammer om een smetteloze CBR te 'slopen'.
De verkoopwaarde gaat ook achteruit denk ik als je de kuipen niet meer hebt en de meerwaarde van de verbouwing is onzeker.
Daarnaast vraag ik mij af of zo'n CBR het technisch gezien wel leuk vind om gestript door het leven te gaan, aangezien de motor ontworpen is om met kuipen bereden te worden.
Als je nu een oude CBR hebt met kapotte kuipen is het een ander verhaal natuurlijk, maar bij deze zou ik het jammer vinden.
 
ik zou eerst sparen voor de centen :Y
maar dat was de vraag niet, heb geen flauw idee hoeveel exact.
 
Laatst bewerkt:
Met verkoop van de kuipen verlies je meer aan dagwaarde dan welke investering dan ook goed zou moeten maken.
Als je er een naked van maakt, hou m dan tot je m op hebt gereden. Het publiek kan hem mooi vinden, maar zal er nooit meer warm voor lopen om m te kopen. De relatie met schadebak is te snel gelegd.
 
Laatst bewerkt:
Met verkoop van de kuipen verlies je meer aan dagwaarde dan welke investering dan ook goed zou moeten maken.
Als je er een naked van maakt, hou m dan tot je m op hebt gereden. Het publiek kan hem mooi vinden, maar zal er nooit meer warm voor lopen om m te kopen. De relatie met schadebak is te snel gelegd.

Dat is dus ook een puntje waar ik wel bang voor ben.
Aan de andere kant, als ik 'm nu verkoop, wat zou hij dan opbrengen?
€4500,-? Denk dat het daar toch wel bij stopt? Ook al zullen ze meer in een motorzaak vragen voor een dergelijk exemplaar...
 
Kan je niet beter de motor inruilen voor een naked ?

Lijkt me erg jammer om een smetteloze CBR te 'slopen'.
De verkoopwaarde gaat ook achteruit denk ik als je de kuipen niet meer hebt en de meerwaarde van de verbouwing is onzeker.
Daarnaast vraag ik mij af of zo'n CBR het technisch gezien wel leuk vind om gestript door het leven te gaan, aangezien de motor ontworpen is om met kuipen bereden te worden.
Als je nu een oude CBR hebt met kapotte kuipen is het een ander verhaal natuurlijk, maar bij deze zou ik het jammer vinden.

Heb hier wel over nagedacht, staat hier ook een hele mooie op 't forum te koop (CB 600 hornet uit 2005), alleen moet ik eerst mijn motor kwijt, op een mooie prijs hopen, dan de hornet kopen (bijleggen) en vervolgens een grote beurt + banden (die inmiddels waarschijnlijk 6 jr erom liggen), dus dan ben je weer €1000,- tot €1300 verder..
 
Heb hier wel over nagedacht, staat hier ook een hele mooie op 't forum te koop (CB 600 hornet uit 2005), alleen moet ik eerst mijn motor kwijt, op een mooie prijs hopen, dan de hornet kopen (bijleggen) en vervolgens een grote beurt + banden (die inmiddels waarschijnlijk 6 jr erom liggen), dus dan ben je weer €1000,- tot €1300 verder..

Je kijkt wel erg negatief over het kopen van een motor.. Je kunt toch vragen naar de staat van de banden en de onderhoudshistorie?

Maar aan je manier van reageren is al te merken dat je niet wilt verkopen en kopen. Blijft echter wel een flink waardeverlies als je de kappen verkoopt.

Plus als je hem straks weg doet moet je de koper er nog van overtuigen dat deze transformatie niet het gevolg is geweest van een schuiver, wat het vaak wel is. De mogelijkheid hierop schrikt al potentiele kopers af en daarnaast zal de uiteindelijke verkoopprijs hier ook wel weer onder lijden.
 
Ik heb hem juist weer helemaal opgebouwd en vond het uiteindelijk niks. Nu gaat ie ook naakt door het leven. Rij-eigenschappen blijven hetzelfde. Maar een superbike stuur doet zoveel goeds voor de handling! Heerlijk. Ik ben er blij mee.
 
@ Jerry P: Gaat om een motor die hier op 't forum staat. 3500 km gereden. Lijkt me sterk dat daar niet de originele banden nog onder liggen. Vandaar dat ik in dat geval dus bandjes even meereken.. Misschien erg negatief, maar stel dat dat niet nodig is, dan is 't nog zo'n 700-1000 die ik niet even op de plank heb liggen. En wil misschien wel verkopen, heb alleen geen geld om daarna bij te leggen, dus daar zit een beetje het probleem B| Reden dat ik naked wil is een iets rechtere zit, wat betere handling en looks. Maar 't CBR-blok bevalt me zo ontzettend goed en staat bekend om zijn betrouwbaarheid, vandaar dat ik mogelijkheden ging zoeken om de motor te houden en toch naakt te rijden :Y

@ tuxracer:
"Daarnaast vraag ik mij af of zo'n CBR het technisch gezien wel leuk vind om gestript door het leven te gaan, aangezien de motor ontworpen is om met kuipen bereden te worden."

Vandaag even langs een monteur geweest.
Sowieso gaat het naked maken hem niet worden. Door de technische opbouw met luchtbuizen kan het goed zijn dat hij niet zal gaan lopen zoals hij nu doet, door veranderde luchttoevoer.
Dat risico wil ik dan niet lopen. Hij loopt perfect.

Toch maar gaan sparen voor een hornet dan... O-)
 
Dat is dus ook een puntje waar ik wel bang voor ben.
Aan de andere kant, als ik 'm nu verkoop, wat zou hij dan opbrengen?
€4500,-? Denk dat het daar toch wel bij stopt? Ook al zullen ze meer in een motorzaak vragen voor een dergelijk exemplaar...

Zitten geen stikkers op jouw motor dus is al een keer over gespoten? Dan vind ik 4500 best veel, zal eerder bij de 4000 liggen.
 
Zitten geen stikkers op jouw motor dus is al een keer over gespoten? Dan vind ik 4500 best veel, zal eerder bij de 4000 liggen.

Heb de stickers er zelf afgehaald ;)
Heb de foto's nog van aankoop, incl. stickers :Y

Heb een hekel aan stickers O-)
 
kan je niet beter een bandit kopen? Lijkt mij de makkelijkste oplossing, en heeft ook een betrouwbaar blokje!

gr Joost
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik denk erover om een naked van m'n CBR te maken..

Wat zouden de kuipdelen van de voorkant (topkuip, zijkuipen, kuipruitje, koplamp etc.) waard zijn bij verkoop van deze delen?

Heb al een beetje gezocht, maar kom vrij weinig tweedehands spullen tegen in deze staat. De delen zijn z.g.a.n. en uiteraard OEM, aangezien het de originele kuip betreft. Geen schades. Originele kuipruitje is ook nog aanwezig, deze is van MDI.

Foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alvast bedankt voor de reacties.
Zou ik niet doen met een 600.. Kun je beter verkopen en een iets oudere 1000 (of 900) kopen, zijn mooier om naked te maken. Of eentje kopen die al gefighterd is, dingen leveren meestal geen moer meer op.
 
@ Jerry P: Gaat om een motor die hier op 't forum staat. 3500 km gereden. Lijkt me sterk dat daar niet de originele banden nog onder liggen. Vandaar dat ik in dat geval dus bandjes even meereken.. Misschien erg negatief, maar stel dat dat niet nodig is, dan is 't nog zo'n 700-1000 die ik niet even op de plank heb liggen. En wil misschien wel verkopen, heb alleen geen geld om daarna bij te leggen, dus daar zit een beetje het probleem B| Reden dat ik naked wil is een iets rechtere zit, wat betere handling en looks. Maar 't CBR-blok bevalt me zo ontzettend goed en staat bekend om zijn betrouwbaarheid, vandaar dat ik mogelijkheden ging zoeken om de motor te houden en toch naakt te rijden :Y

Ah dan excuses, ik dacht dat je in het algemeen aan het praten was :Y

Het CBR blok ligt trouwens ook onder de CBF600S(A) (sportieve toer) en die hornet als ik het goed heb, alleen dan wat aangepast voor meer vermogen/koppel over het middengebied. Wat ik gelezen heb dan, maar misschien heb je er iets aan O-)
 
Ah dan excuses, ik dacht dat je in het algemeen aan het praten was :Y

Het CBR blok ligt trouwens ook onder de CBF600S(A) (sportieve toer) en die hornet als ik het goed heb, alleen dan wat aangepast voor meer vermogen/koppel over het middengebied. Wat ik gelezen heb dan, maar misschien heb je er iets aan O-)

Vandaar ook de overweging om naar een hornet te gaan, aangezien 't blok daar ook onder zit. Thanks voor 't meedenken :Y

@ Joost: Heb even gekeken, de bandit 650 is inderdaad ook een erg leuke motor! Thanks voor je suggestie :9

@ Sjorrit: 300/400 euro voor een stickerset? Hm... Dan moeten ze deze motor maar niet kopen O-) _O-

Deze cbr blijft in ieder geval "origineel", in de zin dat de kappen erop blijven.
Misschien een superbikestuur erop
En anders naked gaan rijden...

Alle genoemde argumenten om 't niet te doen inclusief de mogelijke technische problemen snijden zeker hout, thanks! :Y *O*
 
En volgens mij past een recht stuur / superbike stuur ook op jouw motor zonder de kappen eraf te halen. Heb je een rechte zithouding en ook nog bescherming tegen de wind op de snelweg.
 
4500 voor de cbr is ook wat optimistisch.
Een 954 model 2002/2003 gaat al in de verkoop voor dat geld.
Zelfs al bij dealers, dus een 'simpele' 600 zal iets van 4000 opleveren, met veel geluk...
 
4500 voor de cbr is ook wat optimistisch.
Een 954 model 2002/2003 gaat al in de verkoop voor dat geld.
Zelfs al bij dealers, dus een 'simpele' 600 zal iets van 4000 opleveren, met veel geluk...

Je moet me nu niet depressief maken he?? }) ;)
Maar als ik ga kijken naar Marktplaats of Motoroccasion, dan zie ik volgens mij heel veel te dure CBR's staan. :?


En een superbikestuur past wel, maar dan moet 't kuipruitje aangepast worden..
Maar het is zeker een optie.
 
Ze gaan dan gemiddeld genomen ook wel lang mee... :9

Wat heb je eigenlijk nodig voor zo'n superbikestuur? :$

- kroonplaat
- stuur
- koppelingskabel
- remkabels

Nog meer?

En waar kun je een setje aanschaffen voor een beetje leuk geld? :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan