Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Ik ga deze zomer 10.000 km afleggen en tussendoor kamperen. Nog nooit gedaan, maar ik heb super veel zin om door al die prachtige gebieden te rijden. Ik heb alleen we één vraag voor degene die er wellicht ervaring mee hebben. Heeft iemand al eens zijn spullen meegenomen in vacuumzakken en werkte dat goed? ik wil namelijk zoveel mogelijk meenemen voor de kleine mogelijkheden die er zijn.
Alvast bedankt!
Neem je ook een stofzuiger mee dan?

Waar ga je heen?
 
Er is dit jaar wel bijzonder weinig sneeuw in de alpen dus misschien heb je mazzel.
Twee weken terug is er in Oostenrijk en Italië een hele berg sneeuw gevallen.

Bovendien ligt er boven de 1500 meter altijd sneeuw en die moet echt worden weg geveegd, die smelt niet vanzelf. Daar beginnen ze niet voor half april aan.
 
ik wil namelijk zoveel mogelijk meenemen voor de kleine mogelijkheden die er zijn.
Alvast bedankt!
Ik zou juist vooral zo min mogelijk meenemen. Ik denk dat ik bijna voor alle motorreizigers kan spreken als ik zeg dat bijna iedereen de eerste paar keer veel te veel mee had. Ook al ga je dat vacuüm verpakken, het blijft troep wat je al die tijd mee sleept en waarvan je de helft waarschijnlijk niet gaat gebruiken, of in ieder geval niet echt nodig hebt. Zeker als je van plan bent zo'n 10.000km te gaan maken kan ik je nu al zeggen dat je het na een een paar weken helemaal zat bent om spullen te gaan vacumeren en in/uitpakken die je eigen niet nodig hebt. Daarbij wordt het ook nog onnodig zwaar. Je hebt overdag je motorpak aan, dus voor die paar uurtjes in de avond hoef je echt niet elke dag iets anders aan.

Bedenk ook dat wat je thuis in alle rust op de keukentafel inpakt en vacuüm verpakt waarschijnlijk na 2 dagen al niet meer in dezelfde koffers past. Zeker als het wat vochtig is, of je staat in de stromende regen alles "snel snel" in te pakken. Of je hebt halverwege Frankrijk die warme trui niet meer nodig, waar ga je die laten als je alles strak hebt ingepakt? Of de boodschappen die je onderweg doet? Beter juist wat ruimte voor dat soort dingen overlaten, scheelt je onderweg een hoop irritatie. Alles wat je thuis laat is mooi meegenomen!
 
Wie heeft er ervaring met Wales? Ik ga daar begin mei op aan. Vooral zo'n beetje met iets betalen, kan je daar overal terecht met een bankkaart, of moet ik nog een berg GBP gaan scoren bij de bank.

Internationaal paspoort heb ik deze week al geregeld op de gemeente, had ik ook bijna over t hoofd gezien, stomme brexit.
 
Ik wil over 33 dagen vertrekken, alleen de motor wil niet.. :(

Hopelijk voor die tijd gemaakt, woenadag afspraak bij de garage.

Hele winter geen issues en nu ineens wel.

In deze staat kan ik er geen 4000km mee rijden. Een FZ6 werk niet echt lekkerr als part time 2 cylinder.
 
Wie heeft er ervaring met Wales? Ik ga daar begin mei op aan. Vooral zo'n beetje met iets betalen, kan je daar overal terecht met een bankkaart, of moet ik nog een berg GBP gaan scoren bij de bank.

Internationaal paspoort heb ik deze week al geregeld op de gemeente, had ik ook bijna over t hoofd gezien, stomme brexit.
Wales? Doen! Door Snowdonia park rijden.
Inderdaad cash meenemen, de rest met de kaart betalen.
 
Wie heeft er ervaring met Wales? Ik ga daar begin mei op aan. Vooral zo'n beetje met iets betalen, kan je daar overal terecht met een bankkaart, of moet ik nog een berg GBP gaan scoren bij de bank.
Ik ben er vorig jaar geweest en ik had wel britse ponden bij me maar heb ze nauwelijks gebruikt. Ook op de meeste campings kon wel gepind worden. Maar niet overal. Dus een beetje cash kan geen kwaad. Maar je kan door ook 50 pond uit de muur trekken voor noodgevallen. En van wat je over hebt betaal je op de ferry een hapje en een drankje.
 
Ik ben er vorig jaar geweest en ik had wel britse ponden bij me maar heb ze nauwelijks gebruikt. Ook op de meeste campings kon wel gepind worden. Maar niet overal. Dus een beetje cash kan geen kwaad. Maar je kan door ook 50 pond uit de muur trekken voor noodgevallen. En van wat je over hebt betaal je op de ferry een hapje en een drankje.
Ik heb in Engeland enkele keren gehad, dat mijn betaalpas niet werkte.
Gelukkig bracht de credit-card dan toch een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan