Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Voor mij nog 42 dagen, vrijdag 2 mei vertrekken voor 10 daagjes in de Heimat. Lui en luxe deze keer, vast 3 hotels voor elk 3 nachten geboekt.
 
Ik ga deze zomer 10.000 km afleggen en tussendoor kamperen. Nog nooit gedaan, maar ik heb super veel zin om door al die prachtige gebieden te rijden. Ik heb alleen we één vraag voor degene die er wellicht ervaring mee hebben. Heeft iemand al eens zijn spullen meegenomen in vacuumzakken en werkte dat goed? ik wil namelijk zoveel mogelijk meenemen voor de kleine mogelijkheden die er zijn.
Alvast bedankt!
Vorig jaar gedaan met vacuüm zakken
Werkt perfect
Ik had bij Blokker een los handpompje en een elec pomp om mn luchtbed op te pompen.
Handpompje haalt het meeste lucht eruit zodat je bagage nog kleiner is
Neem wel een paar reserve zakken mee want soms raken ze lek
Overigens deed ik mijn tent ook in een vacuüm zak😇
 
Wie heeft er ervaring met Wales? Ik ga daar begin mei op aan. Vooral zo'n beetje met iets betalen, kan je daar overal terecht met een bankkaart, of moet ik nog een berg GBP gaan scoren bij de bank.

Internationaal paspoort heb ik deze week al geregeld op de gemeente, had ik ook bijna over t hoofd gezien, stomme brexit.
Gewoon pinnen, net als in de rest van West-Europa. Britse ponden en Welshe ponden kunnen door elkaar gebruikt worden. Inderdaad Snowdonia meenemen, Big Pit als oude mijn vond ik ook vrij indrukwekkend.
 
Gewoon pinnen, net als in de rest van West-Europa. Britse ponden en Welshe ponden kunnen door elkaar gebruikt worden. Inderdaad Snowdonia meenemen, Big Pit als oude mijn vond ik ook vrij indrukwekkend.
Welshe ponden? Nog nooit van gehoord, in Wales gewoon Britse ponden zoals je die ook in Engeland hebt.
Vroeger wel Schotse ponden, die dan in Engeland niet geaccepteerd werden.
In Wales kan het wel voorkomen dat het regent of mistig is en dat er in de heuvels/bergen witgrijze rotsen langs de weg liggen. Soms staat zo'n rots ineens op en steekt de weg over. Dan is het dus een schaap. Opletten dus.
 
Wie heeft er ervaring met Wales? Ik ga daar begin mei op aan. Vooral zo'n beetje met iets betalen, kan je daar overal terecht met een bankkaart, of moet ik nog een berg GBP gaan scoren bij de bank.

Internationaal paspoort heb ik deze week al geregeld op de gemeente, had ik ook bijna over t hoofd gezien, stomme brexit.
Je kan praktisch overal pinnen of met telefoon betalen. Vergeet ook je internationaal ziekteverzekeringsbewijs niet. De National Health Service (NHS) kan nogal moeilijk doen. Hopelijk is het niet nodig, maar toch.
 
Mooi om te lezen al deze plannen. Ik ga al vrij binnenkort (13 april) en wil uiterlijk de 24ste terugkomen (langer heb ik geen vrij), qua plannen ben ik er nog niet 100% uit, ik dacht richting oostenrijk/Italië (dolomieten) te gaan, ken de gebieden daar redelijk goed en ik ben vooral gek op rijden in de bergen (zowel met 4 wielen als met 2 wielen), misschien een stuk via Frankrijk te rijden op heen of -terugweg.

Maar het moeilijkste vind ik in te schatten nog hoe de reis gaat verlopen, ik wil kampeerspullen mee, maar als het echt niet meezit, dan zoek ik wel een B&B of dergelijk op.

Met de Tracer heb ik eigenlijk nooit echt grote afstanden gereden en ik ben zelf fysiek wel wat achteruit gegaan de laatste jaren, dus ik zal vast last van mijn kont /houding krijgen, daar had ik op de SP vroeger niet zoveel last van, maar nu soms al met een ritje van 150km. Dat is ook gewenning en niet zeuren maar doorgaan.

Als hier nog tips zijn voor 11dgn inclusief heen en terugrijden (liefst geen snelweg), wat raad je dan aan halverwege april voor gebied?

Keuzes maken... lastig hoor. ps ik ga alleen
Dus met jou ouderdom ongemakken word het bijna alleen de heen en terugreis.

Je zal dan waarschijnlijk ook pauze dagen in dienen te lassen , Neem ook Dikke Jassen mee het zal koud zijn.
 
Ik ben er vorig jaar geweest en ik had wel britse ponden bij me maar heb ze nauwelijks gebruikt. Ook op de meeste campings kon wel gepind worden. Maar niet overal. Dus een beetje cash kan geen kwaad. Maar je kan door ook 50 pond uit de muur trekken voor noodgevallen. En van wat je over hebt betaal je op de ferry een hapje en een drankje.

Thx, dus een beetje cash, maar kaart kan perfect. Scheelt wat kopzorgen, beetje gbp heb ik nog wel liggen van een vorige trip.
Alleen hapje en drankje op de ferry wordt moeilijk, ik kom normaal met de trein terug. :) (die moet ik nog reserveren, hou dat een beetje open ifv het weer)

Dit zou de trip moeten worden: (slapen doe ik in hotels/b&b's, ben niet zo'n tentmens (behalve festivals), en op een Brutale kan je ook geen oneindig bagage mee nemen.
1711090569509.png


En dit is de mode of travel: (alles wat daar niet in past heb ik niet nodig op vakantie :+ )
1711090644304.jpeg
 
Thx voor de reacties allemaal, ik ga er mijn voordeel mee doen. Jammer dat de passen grotendeels dicht lijken te zijn... ik kon nu vrij krijgen en dan moet je wat.... toekomstig wil ik er mogelijk vaker op uit trekken, ook voor kortere momenten (lang weekend etc)... dus dan zal er vast een moment komen dat ik alsnog passen kan gaan rijden.

Mogelijk maak ik de aanstaande vakantie dan toch wat korter zodat ik nog dagen over houd voor een ander moment.
 
Dus met jou ouderdom ongemakken word het bijna alleen de heen en terugreis.

Je zal dan waarschijnlijk ook pauze dagen in dienen te lassen , Neem ook Dikke Jassen mee het zal koud zijn.
Ik heb een goed motorpak, nog nooit koud in gehad... Ik zal wel koude vingers krijgen want ik rijd al 23 jaar met zomerhandschoenen, ik heb wel winterhandschoenen, maar dat heb ik altijd vervelend gevonden met rijden, dus ik gebruik ze niet.

Enige probleem wat ik fysiek heb, is mijn rug, maar dat heb ik ook met stilzitten op een bureaustoel, dus dat zal niet heel anders reageren op de motor, we zien wel.
 
Thx, dus een beetje cash, maar kaart kan perfect. Scheelt wat kopzorgen, beetje gbp heb ik nog wel liggen van een vorige trip.
Alleen hapje en drankje op de ferry wordt moeilijk, ik kom normaal met de trein terug. :) (die moet ik nog reserveren, hou dat een beetje open ifv het weer)

Dit zou de trip moeten worden: (slapen doe ik in hotels/b&b's, ben niet zo'n tentmens (behalve festivals), en op een Brutale kan je ook geen oneindig bagage mee nemen.


En dit is de mode of travel: (alles wat daar niet in past heb ik niet nodig op vakantie :+ )
Ik zie dat je in Liverpool passeert. Als je van vergane glorie houdt en een betaalbare plek om te overnachten zoekt: het Britania Adelphi Hotel is een aanrader. Je kan er ook je motor kwijt op de binnenplaats achteraan. Het is echt speciaal.

adelphi.jpeg
 
Thx voor de reacties allemaal, ik ga er mijn voordeel mee doen. Jammer dat de passen grotendeels dicht lijken te zijn... ik kon nu vrij krijgen en dan moet je wat.... toekomstig wil ik er mogelijk vaker op uit trekken, ook voor kortere momenten (lang weekend etc)... dus dan zal er vast een moment komen dat ik alsnog passen kan gaan rijden.
Het is gewoon te vroeg in het jaar en landinwaarts is het sowieso kouder en als je dan de hoogte ingaat is de kans op sneeuw groot. En op die hoge passen smelt dat pas eind juni weg, dus die passen moeten echt geveegd worden. Ik ben ook wel eens verrast in het Zwarte Woud eind april. Dacht lekker een paar dagen daar bochtjes te gaan rijden en vervolgens was ik helemaal ingesneeuwd.

Als ik jou was zou ik juist een stuk de kust afzakken, hogere temperaturen, geen kans op sneeuw. En bijvoorbeeld een paar dagen Normandië of Bretagne is ook goed. Of nog verder doorzakken tot zuidwest Frankrijk. Omgeving Bordeaux is het lekker warm. En een beetje daar tussen die wijnvelden over heuvels rijden is ook leuk.
 
Thx voor de reacties allemaal, ik ga er mijn voordeel mee doen. Jammer dat de passen grotendeels dicht lijken te zijn... ik kon nu vrij krijgen en dan moet je wat.... toekomstig wil ik er mogelijk vaker op uit trekken, ook voor kortere momenten (lang weekend etc)... dus dan zal er vast een moment komen dat ik alsnog passen kan gaan rijden.

Mogelijk maak ik de aanstaande vakantie dan toch wat korter zodat ik nog dagen over houd voor een ander moment.
Mijn post was gebaseerd op het klimaat tot nu toe. Het is best mogelijk dat er geen sneeuw ligt als april extreem warm wordt.
 
Mijn post was gebaseerd op het klimaat tot nu toe. Het is best mogelijk dat er geen sneeuw ligt als april extreem warm wordt.
Op de hoge passen in Oostenrijk en Italië gaat dat echt niet gebeuren. Er ligt misschien minder sneeuw dan gemiddeld, maar er ligt sneeuw en de passen zijn daarom gesloten.
 
Wie heeft er ervaring met Wales? Ik ga daar begin mei op aan. Vooral zo'n beetje met iets betalen, kan je daar overal terecht met een bankkaart, of moet ik nog een berg GBP gaan scoren bij de bank.

Internationaal paspoort heb ik deze week al geregeld op de gemeente, had ik ook bijna over t hoofd gezien, stomme brexit.
Al een keer of zes geweest, altijd wel wat cash bij me gehad maar vooral vorig jaar helemaal niet meer nodig gehad. Kon alles met de bankkaart. Zelfs de creditcard niet nodig gehad.
 
Zag laatst een fotoreportage over Gamvik, Noorwegen en nu lijkt het me leuk om daar eens heen te gaan; 2025 misschien een keer.
 
Nu 2 keer geweest. 2 keer 1 dag bagger weer gehad en de rest dikke prima.
Wil nog een keer een rondje doen maar dan met de boot naar Helsinki en dan langs de oostgrens omhoog en dan langs de kust van Noorwegen (en met wat uitstapjes door Zweden) omlaag.
Dit jaar staan echter renovatie werkzaamheden van het huis op het programma dus misschien ff een lang weekend naar de Ardennen of Duitsland of zo. Maar dat zien we dan wel weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan