Wat zouden jullie doen? Auto verkopen voor motor?

heeft de zero s niet een max range van over de 200 km?


max ongeveer 211 gecombineerd dus krap genoeg voor mijn rit Anna Paulowna -> diemen (dat is nog tot einde jaar) dan kan het weer anders zijn dus waarschijnlijk langer.

Zero S Electric Motorcycle || ZERO MOTORCYCLES


ohja, kosten per km, kan een auto wel tegen een motor op dan?
ik doe op dit moment 12 cent per km namelijk ;)
zie link in onderschrift

Ik zit met de C1 op 9 cent de kilometer benzine dan komt nog onderhoud en afschrijving bij denk dan rond de 11-12 cent max en dat zit ik hoog. De motor zal gelijk zijn 10k motor verbruik 1:18 zelfde afschijving in 10 jaar dus dat is geen grote besparing alleen als je een NC750 neemt kan het wat goedkoper uitpakken maar dan is het iets van 9-10 cent ipv 11-12 cent per kilometer. Mijn voordeel zit hem nog eens dat ik hem zakelijk rij dus ik kan veel meer kosten aftrekken dus komt ik veel lager uit. en prive rijden kost me 200-300 euro net hoeveel ik nodig acht. :9
 
Nou... Dat valt eigenlijk nog wel een klein beetje tegen... :$

Terwijl de omstadigheden en de som der elementen toch wel positief is op het eerste gezicht: Dikke B-King met 1340cc, Laser X-treme systeem...

Maar toen die van mrs. Wasbeer voor het eerst zonder killer stond terwijl die draaide -en de buurtkinderen jankend dekking hadden gezocht- was wat ik hoorde:

ROMMELDEFROTFROTDOOMDOOMDOOMDOOMsptDOOMDOOMDOOMFROMMEL...

Sleutel omgedraaid...

"Yeah, I got this." 8-)

Startknop ingedrukt...

*D

:?

En ik aan m'n gashendel draaien...


...........................................................


:/


En mrs. Wasbeer: "Loopt 'ie al?!!" })


Got damm, I wanna divorce...

:(
_O- _O- _O-
 
max ongeveer 211 gecombineerd dus krap genoeg voor mijn rit Anna Paulowna -> diemen (dat is nog tot einde jaar) dan kan het weer anders zijn dus waarschijnlijk langer.
ik kan je goed begrijpen, als de omstandigheden veranderen zit je met een motor welke het niet haalt... zou jammer zijn.
Ik zit met de C1 op 9 cent de kilometer benzine dan komt nog onderhoud en afschrijving bij denk dan rond de 11-12 cent max en dat zit ik hoog. De motor zal gelijk zijn 10k motor verbruik 1:18 zelfde afschijving in 10 jaar dus dat is geen grote besparing alleen als je een NC750 neemt kan het wat goedkoper uitpakken maar dan is het iets van 9-10 cent ipv 11-12 cent per kilometer. Mijn voordeel zit hem nog eens dat ik hem zakelijk rij dus ik kan veel meer kosten aftrekken dus komt ik veel lager uit. en prive rijden kost me 200-300 euro net hoeveel ik nodig acht. :9
mijn punt was dat een motor het wel ging winnen van een auto.
jouw auto is qua kosten kennelijk vergelijkbaar met mijn motor. maar mijn motor wil wel harder dan 180 en is niet bepaal de zuinigste op de markt, neem een door jouw genoemde honda maar ook een 250/300 cc motor zal een stuk zuiniger zijn. in brandstof maar ook onderdelen zijn goedkoper (alleen banden al)

ik ga nog wel onder die 12 cent komen, heb al veel onderhoud gehad sinds ik hem heb, remschijven voor, kettingset... ook heb ik 24L olie gekocht waardoor ik de komende beurten daaraan geen euros kwijt ben.
sterker nog, tot het moment van het vervangen van de schijven voor zat ik al op 10 cent per km :P en die schijven gaan nog wel ff mee, net als alles wat ik al vervangen heb :)
 
Dat is een van de issues waarom de motor niet echt een groot voordeel (behalve tijd) had tegen over onze C1. Maar eindelijk doorgezet moet toch een keer beginnen (wel 8 jaar later dan het originele plan).

Maar nu kan ik eindelijk weer een toffe rit naar mijn werk heen en terug ipv een saaie rit.

Maar als de range gewoon op ongeveer 300 komt dan zou ik zo een zero halen dan is het de perfecte motor. Nu kan ik zelfs laden op het werk die heeft gewoon een stuk of 8 laadpalen staan. Maar ik ga nog wel even onderzoeken wat ik kan doen hij schijnt binnen een uur voor 95% opgeladen te zijn dus dat maakt het wel weer een betere keuze. Het zou super goedkoop zijn. Maar zoals ik het nu bereken komt de Zero + alle extra's rond de 3000-4000 euro goedkoper na 7 jaar gebruik (dus met benzine kosten en stroom kosten)
 
Ik zou de auto houden, in de winter op de motor in ijzel, regen is niet echt relax hoor ;) heb het ook gedaan afgelopen jaren maar een auto is wel heel prettig soms.
Gewoon om te beginnen een goedkoop motortje nemen en verder sparen
 
Het gaat ook prima het is alleen enorm zonde van je droomfiets al die saaie woon \ werk kilometers.

Dat zijn extra kilometers. Die staan de andere kilometers toch niet in de weg? Bovendien, mijn kilometers zijn bijna allemaal nuttige kilometers.
 
Ik heb eigenlijk elke motor wel gezien die ik mag rijden...

De mooiste die er echt uitspringt is dan nog de ER6n vanaf 2012, MT-07, Ducati Monster 696 of Aprilia Shiver SL750.

@Wasbeer77, die mag ik allemaal niet rijden. Maximaal 70kw orgineel en daarvan 35kw, dat mag ik.

Als je een monster mooi vindt, mijne staat te koop, is dan geen 696 maar een s2r800 met termignoni en onder de 6000 euro :)
 
Je hebt geen idee of je het wat vind, dat motorrijden....ja, zo even zo nu en dan, maar niet om dat iedere dag weer opnieuw te doen, niet alleen for fun, maar ook voor je noodzakelijke verplaatsingen.

Lijkt me niet handig dan al je auto weg te doen.
6.000 euro is rruuiimmsscchhoottss genoeg om een hele leuke motor te kopen om eens uit te vinden wat je ervan vind.
Kun je over een paar maanden altijd nog s kijken hoe je er dan over denkt.
 
Ik zou een elektrische fiets kopen.
Komt redelijk overeen met een 11 35kw motorfiets maar stukken goedkoper. Actieradius kan wel een issue zijn betreffende je ww-verkeer maar dan trap je maar een paar keer.





Toeddeeelssss


Edit: ok ok, ik zal een poging doen om op je vraag in te gaan. Ik zou de auto zeker niet wegdoen, als je straks met je 11kw 35kw monster de wegen onveilig loopt te maken met 3 graden in een heftige onweersbui zul je begrijpen waarom ik je dat aanraad.

Daarnaast zou ik een brikje kopen tot max 2k ofzo die ik af en toe op zijn kant kan leggen zodat ik mijn abrupte asfaltinspectie kan uitvoeren zonder dat ik daarna in foetushouding in een hoekje lig te huilen vanwege de financiële schade. Fysieke schade zal je sowieso laten huilen dus daar doe je niks aan. Buiten de asfalt inspecties kun je het brikje ook gebruiken (op de dagen dat je ballen er niet afvriezen) om lekker te toeren of eventueel ww-verkeer te doen.

En ik weet dat er op MF een aantal diehard rijders zijn die ALTIJD rijden en die dat het liefs elke keer aan je vertellen. Daarbij zullen ze verkondigen dat zij de echte mannen zijn onder de motorrijders.
Maar denk hier maar overna: Stel je rijdt op je dikke motor met 3 graden in een heftige onweersbui (ja die setting houden we erin) je hebt het koud, je ziet geen fuck, enige waar je aan zit te denken is de warme douche die op je staat te wachten als je thuis komt. Je piemeltje en je balletjes hebben zich zover teruggetrokken door de kou dat je aan je geslacht begint te twijfelen.

Terwijl het ook zo kan: in een aangenaam temperatuurtje van 21 graden die automatisch geregeld wordt, met je lievelingsmuziek op de achtergrond en je ballen verwarmd door je stoelverwarming zit je als een koning de Nederlandse wegen onveilig te maken (ok ok sta je in de file MAAR wel warm en je ballen verwarmd door je stoelverwarming)

Waar gaat je voorkeur naar uit?
 
Laatst bewerkt:
Als je echt goedkoop wil motor rijden dan zit je het beste met de suzuki GS500.
Kan de link niet meer vinden,maar heb eens een stuk gelezen waar deze motor als goedkoopste per km uitkwam.

Kan dat wel beamen.
altijd veel goedkope onderdelen te vinden.
goedkope bandjes,ketting sets etc etc.

Mijn GSje is alweer 21 jaar oud maar rijdt op lange stukken (zonder snelweg jekkeren) bijna 1:30 :P

Blokje is 25 jaar onveranderd gebruikt,dat mag wat zeggen.
Voorlopig blijf ik deze fijne fiets lekker rijden,al zou ik na een tijd sparen wel heel graag een Kawasaki er6n willen :P
 
Never nooit.. ik kan niet zonder auto. In pak naar een klant, in sportkleding naar sport, bezweet in motorpak naar huis? spullen vervoeren, klote weer, lange afstanden, meerdere mensen meenemen, boodschappen doen... en zo kun je nog wel even doorgaan.
 
Terwijl het ook zo kan: in een aangenaam temperatuurtje van 21 graden die automatisch geregeld wordt, met je lievelingsmuziek op de achtergrond en je ballen verwarmd door je stoelverwarming zit je als een koning de Nederlandse wegen onveilig te maken (ok ok sta je in de file MAAR wel warm en je ballen verwarmd door je stoelverwarming)

Pas wel op met te warme ballen, dat is weer slecht voor de kwaliteit van het sperma. :+
Voor de rest leuke tekst. :)
 
Er6f, sv650s, monster 620

allemaal te begrenzen en je houd geld over voor een leuke knalpijp ofzo
 
Ik denk dat je iets meer moet rondkijken, want deze uitspraak.... er zijn oudere fietsen(jaren 90 80 bvb) die het je dun door de broek laten lopen als beginner. Je hebt net je rijbewijs.

:Y Stap maar eens op mijn 1100. Veel vermogen, geen remmen en een frame van papier maché. Geloof me, ik heb net zoveel lol en snelheidssensatie als de eerste de beste op een SS.
Aan de andere kant, koop wat je leuk vind. Verkoop je auto, koop je droommotor, koop voor 300 euri's een Alto of Justy voor de winter en doe waar je zin in hebt ;)
 
Zou zeker niet me auto verkopen voor een droommotor als ik 6000 kan uitgeven zonder me auto te verkopen.

Als je voor 6000 geen leuke (EERSTE) motor kan vinden weet ik het ook niet meer
 
Ik denk dat je iets meer moet rondkijken, want deze uitspraak.... er zijn oudere fietsen(jaren 90 bvb) die het je dun door de broek laten lopen als beginner. Je hebt net je rijbewijs.

Zoals eerder gezegd, hou je autootje, koop een goedkope motor die je baas kunt, af en toe eens op zijn kant kan leggen en waar je echt op leert rijden. Spaar ondertussen verder voor je droommotor.


_O- _O- *O* _O-

says it all

Dat er hierna nog 7 pagina's doorgelult is vind ik absoluut een wonder.. te begrijpen, want dat doen we op M-F altijd... :X
 
Ik ga ook mijn c70 weg doen om dan met de motor (goedkope 2de motor) te rijden naar het werk maar we hebben nog de vriendin haar c4 wanneer het weer te vies wordt. Dit uiteraard omdat het praktischer is.

Mijn broer rijdt heel de winter door want heeft geen auto maar ik zie toch dat hij heel af en toe bij de moeder haar wagen moet lenen.

Advies zoals hier al is gegeven: als je geen beroep kunt doen op een wagen in noodgeval dan zeker uw wagen behouden en eventueel een goedkope motor voor erbij...
 
Never nooit.. ik kan niet zonder auto. In pak naar een klant, in sportkleding naar sport, bezweet in motorpak naar huis? spullen vervoeren, klote weer, lange afstanden, meerdere mensen meenemen, boodschappen doen... en zo kun je nog wel even doorgaan.
er zitten hier best mensen welke woon werk op de motor doen welke in pak verwacht worden zo af en toe
sportkleding past ook prima onder het motorpak hoor ;)
bezweet naar huis? alleen bij deze grafhitte of wanneer je vanaf je fitness toestel rechtstreeks de motor op stapt, hoeft toch niet?
spullen vervoeren kan prima maar wel tot een bepaalde grote/gewicht. hier wint de auto uiteraard wel
klote weer? je hebt toch een motorpak :?
lange afstanden :? wat is lang? 200km? dat is prima te doen hoor :Y
meerdere mensen mee nemen gat natuurlijk niet nee.
boodschappen doen, waarom zou dat niet kunnen met de motor?


naaturlijk, vaak is een auto veel makkelijker/luier/comfortabeler maar om nu te zeggen dat een hoop niet kan met de motor... nee
 
Terug
Bovenaan Onderaan