Waterschade: Kopen of niet?

Weer allemaal bedankt voor de reakties. Op de eerste pagina van dit topic wordt me het kopen van de motor door de meeste afgeraden, hier op de tweede pagina lees ik weer een aantal reakties van mensen die zeggen dat het gewoon het proberen waard is. Grappig, das nu net waar ik aan twijfel :)

Het gaat trouwens over een R1200RT, dus geen GS of cruiser. Hij heeft dat canbus systeem, en is inderdaad meer dan 7.000 euro goedkoper dan een nieuwe.
Hij staat te koop bij een handelaar.

Wat ik als positief zie, is dat ie gewoon goed loopt en natuurlijk de prijs! Ik ga d'r nog maar eens een nachtje over slapen en morgen proberen om wat meer info via BMW over de motor te krijgen (hoelang en hoe diep heeft ie gezwommen.....)
 
Weer allemaal bedankt voor de reakties. Op de eerste pagina van dit topic wordt me het kopen van de motor door de meeste afgeraden, hier op de tweede pagina lees ik weer een aantal reakties van mensen die zeggen dat het gewoon het proberen waard is. Grappig, das nu net waar ik aan twijfel :)

Het gaat trouwens over een R1200RT, dus geen GS of cruiser. Hij heeft dat canbus systeem, en is inderdaad meer dan 7.000 euro goedkoper dan een nieuwe.
Hij staat te koop bij een handelaar.

Wat ik als positief zie, is dat ie gewoon goed loopt en natuurlijk de prijs! Ik ga d'r nog maar eens een nachtje over slapen en morgen proberen om wat meer info via BMW over de motor te krijgen (hoelang en hoe diep heeft ie gezwommen.....)

Slapen :N kopen moet je :Y , zelf zou ik hem kopen, zeker weten :)
 
Als alles goed werkt dan zou ik het ook doen. Ik heb zelf ook een 1200 RT en de het is in ieder geval een hele fijne fiets om mee te (sportief) toeren en hij stuurt ook nog eens erg goed.

Gewoon een proefrit maken en alles (en dan bedoel ik ook echt alles) goed controleren.
Dus als er bijvoorbeeld ESA op zit of radio/CD, cruise control etc. controleer dat dan ook.

Tevens is het een goed plan om voor aanschaf onderstaande topics eens door te lezen:

BMW R1200RT ervaringen e.d.

BMW R1200RT ervaringen e.d. deel 2.

BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 3.

7000 euro onder de nieuwprijs is natuurlijk een hoop geld (ruim 15000 ouderwetse guldentjes), maar hou er wel rekening mee dat reparatie van de schade aan zo'n fiets ook niet echt goedkoop is.

Nogmaals succes!


Edit:

Het is toch niet toevallig die ex-overheidsfiets (politie) die een paar dagen geleden nog op marktplaats stond?
 
Laatst bewerkt:
Kopen, als er ooit iets aan komt garantie proberen en nix zeggen van zen zwemles.
Zien ze het, dan gewoon zelf laten maken en snel verpatsen.
Je zegt dat hij zo extreem goedkoop is
 
@ Goudlokje wel bij de les blijven he :X :+

@ JeDa, tussen de regels door lees ik dat de motor aangeboden wordt door een dealer. Ik zou me ook even achter de oren krabben bij welke dealer je deze motor koopt. Voorzover ik weet brandt een officiele BMW dealer hier niet zijn handen aan en sommige (auto)dealers zijn eenmaal niet te vertrouwen. Zeker bij schade auto's/motoren.

Het zegt ook al genoeg dat deze dealer je niet wil/kan vertellen hoe lang hij in het water lag en wat de precieze schade was. Hiertoe zijn ze wel verplicht...

Gast, eindelijk ook weer eens de weg naar MF gevonden _O-
 
Hallo,
Allemaal bedankt voor de tips! Ik heb hem uiteindelijk niet gekocht, was toch best een risico. Motor is trouwens wel verkocht, ik hoop dat de nieuwe eigenaar er geen problemen mee krijgt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan