WD40 schadelijk ??

Van de WD-40 site:
What surfaces or materials are OK to use WD-40 on?
WD-40 can be used on just about everything. It is safe for metal, rubber, wood and plastic. WD-40 can be applied to painted metal surfaces without harming the paint. Polycarbonate and clear polystyrene plastic are among the few surfaces on which to avoid using a petroleum-based product like WD-40.

Dus het is géén goed idee om je helm ermee schoon te maken blijkbaar.

Vandaag ook zo'n potje gekocht, moet zeggen mijn motor ziet er weer als nieuw uit :)
 
Van de WD-40 site:Iets over dat je het op geverfd metaal kunt gebruiken
Hey gaaf, ik heb wat stevige olievlekken op m'n spatbord. (Iets te enthousiast geweest met m'n ketting inspuiten).

Enige (LOGISCHE) minpuntje ten opzichte van Belgom Chroom is dat het natuurlijk niet de roestplekjes verwijdert, maar het is wel beter met olievlekken te verwijderen.

Het werkt overigens met schilderen zelfs beter dan terpentine om half opgedroogde verfvlekken te verwijderen! *D
 
Klopt wd-40 is goed maar er zijn ook neven effecten hoor, bv aan de stang van eenstuurdemper moet je normaal af en toe effe en drupje olie opdoen
doe daar wd40 op en hij is binnen de kortste keeren naar de zak de dichtingen lossen op :( ik spreek uit ervaring!!
 
Er waren dus een paar spatjes WD40 op m'n remschijf terecht gekomen blijkt nu, holy hell wat schrok ik me de pleuris toen ik de eerste keer moest remmen vandaag. Gewoon bijna helemaal niks aan remkracht :X

Maar hééél erg voorzichtig verder gereden. Beetje jammer dat het zulk kloteweer was, mijn als nieuw uitziende motor ziet er nu weer uit als een oud brik :(
 
Zolang diesel nog geen euro de liter kost blijf ik bij diesel voor m'n velgjes..

Diesel+water=zeep.
Kijk je uit met je achterband...ik heb een keer op iemands blade met 40 km/u een 360 graden gemaakt nadat de eigenaar zijn achterband+velg had "schoon" gemaakt.

Een keer gehoord: van WD40 krijg je koppijn. Anyone?
 
krijg hoofdpijn van dit topic..je moet het trouwens niet inademen..krijg je rare effecten van..

wat vind je trouwens van mijn beertje?

full
 
Er waren dus een paar spatjes WD40 op m'n remschijf terecht gekomen blijkt nu, holy hell wat schrok ik me de pleuris toen ik de eerste keer moest remmen vandaag. Gewoon bijna helemaal niks aan remkracht :X

Maar hééél erg voorzichtig verder gereden. Beetje jammer dat het zulk kloteweer was, mijn als nieuw uitziende motor ziet er nu weer uit als een oud brik :(


Ohhhh....dus DAT was het eergisteren! Ik dacht al; wat remt-ie ineens bagger! (En dat terwijl ik vrij vlot een rotonde naderde)
 
Er waren dus een paar spatjes WD40 op m'n remschijf terecht gekomen blijkt nu, holy hell wat schrok ik me de pleuris toen ik de eerste keer moest remmen vandaag. Gewoon bijna helemaal niks aan remkracht :X

Maar hééél erg voorzichtig verder gereden. Beetje jammer dat het zulk kloteweer was, mijn als nieuw uitziende motor ziet er nu weer uit als een oud brik :(

Gewoon ff een lege weg uitzoeken en dan 80Km/H rijden en flink remmen totdat je steeds stil staat.
Na 5 keer is die WD-40 wel opgebrand en je remmen weer goed in geremd ;)
 
Gewoon ff een lege weg uitzoeken en dan 80Km/H rijden en flink remmen totdat je steeds stil staat.
Na 5 keer is die WD-40 wel opgebrand en je remmen weer goed in geremd ;)


Zo heb ik het ook opgelost ja, maar moest eerst een nogal druk Amsterdam door. En als fietser kan je wel keihard "NO BRAKES" gaan roepen, wat ook aardig veel voorkomt hier, maar ik denk niet dat iemand dat merkt als je dat onder je helm vandaan schreeuwt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan