#!@ weer een fiets van eigenaar gewisseld

Dynom

MF'er
2 mei 2003
193
0
Utrecht
Een collega van me moeder kwam thuis van het stappen
en ze Fireblade was weg uit de schuur..

Hier kan ik me ZZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO KAPOT! aan ergeren he
WAAROM blijven die #!@# gasten niet met hun poten van je spullen!!!

Ik baal altijd al als ik naar een vriendin in Amsterdam ga.
Ik heb gewoon 20 kilo aan staal bij me alleen dat ze hem ALSTUBLIEFT willen laten staan, het is toch idioot!

Zoiets als dit is al 1000x keer voorbij gekomen..
maar ik moest het even van me hart..

Ik heb d'r maar aan een extra ketting gelegd vanacht,
dan slaap ik vanacht tenminste gewoon lekker.
(ook al zit dat tussen me oren natuurlijk)



BAH! :(
 
enige wat er tegen helpt is een vette all-risk met een portie geluk.
of een stelletje dobermanns in je garage :)
 
das idd kl*** dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven

[me]Rml heeft het ID dat hij in een minder crimineel plaatsje woont, Fryslan boppe :+ [/me]

Enne de hond doet ook zijn bijdrage })
 
enige wat er tegen helpt is een vette all-risk met een portie geluk.
of een stelletje dobermanns in je garage :)


nadeel daarvan is dat IK hem niet kan verzekeren tegen diefstal zonder alarm ala 400/500 euro.
en dat geld heb ik gewoon niet, ben ook maar een arm studentje '(
dus dan maar elke keer 5 minuten bezig zijn met alle sloten en altijd een 20kg wegende rugtas met staal alleen zodat ze er vanaf blijven (naja hoop je dan..)

ik :r op die gasten..

naja ik slapen..

*mopper*
 
Eh, het kan wel misschien aan mijn verzekerings tussenpersoon liggen hoor, maar WA+ is toch ook tegen diefstal :?
 
Ja met zo'n ketting in je rugzak is klote heb ik zelf ook, lijkt me ook gevaarlijk met een valpartij. Als ik 1 of andere haggo zou treffen die me lieverd zou willen stelen :r dan gaat ie 100% de Intensive Care in :9
 
Hier dan maar even een broodje aap verhaal over dit onderwerp;

Een nederlander, die de motordieven zo zat was, zou een systeem bedacht te hebben genaamd "dievenstopper"
Betreffende man was al 2x zijn motor kwijtgeraakt op de bekende manier.

het systeem werkte zo;
Op het voorwiel zat een mechanisme gemonteerd, die, als deze niet op "non-actief" gezet werd voor het rijden, automatisch na een kilometer of wat in één klap het voorwiel blokkeerde.

Waar of niet, effectief is het zeker.
 
Eh, het kan wel misschien aan mijn verzekerings tussenpersoon liggen hoor, maar WA+ is toch ook tegen diefstal :?

Dan moet je maar net het juist slot hebben, verzekeraars hebben er een handje van om niet uit te betalen als ze er onderuit kunnen komen. ik zou het voor de zekerheid maar navragen, bij mij blijkt een simpel schrijfremslotje wel te voldoen en mn dikke schakelslot(waarmee die ergens aan vast kan worden gezet)niet.
 
Zou je niet met een schakelaar de remmen van je motor tijdelijk kunnen deactiveren (niet zelf vergeten met wegrijden natuurlijk). Als dat schorem er op gaat rijden dan geen remmen.
 
Hier dan maar even een broodje aap verhaal over dit onderwerp;

Een nederlander, die de motordieven zo zat was, zou een systeem bedacht te hebben genaamd "dievenstopper"
Betreffende man was al 2x zijn motor kwijtgeraakt op de bekende manier.

het systeem werkte zo;
Op het voorwiel zat een mechanisme gemonteerd, die, als deze niet op "non-actief" gezet werd voor het rijden, automatisch na een kilometer of wat in één klap het voorwiel blokkeerde.

Waar of niet, effectief is het zeker.

Ik heb zo'n soort systeem wel een keer bij een of ander autoprogramma gezien, daar was het alleen in een auto ingebouwd. Systeem werkte zo dat als je het niet gede-activeerd had, het de eerste keer dat je een complete stop maakte (zeg maar de eerste stoplichten ofzo) de remmen niet meer los lieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan