Weer of geen weer?

Ik ben het er helemaal mee eens dat je nu makkelijk kunt rijden, totdat je 1 keer de pech hebt dat je wel een glad stuk hebt in een bocht en met het zooitje plat ligt, dan bleek het toch niet te gaan. Tot die tijd kun je lekker blijven roepen dat je nu makkelijk kunt rijden.

Succes ermee................
 
Gister nog afgereden, alleen de bocht richting de oprit van de snelweg leek toch iets glad te zijn. het kontje van de motor gleed ineens een stukje opzij (cm of 10 gok ik maar voelde als een meter). gas dichtgedaan en hij had gewoon weer grip. Leverde wat hartkloppingen op (alsof je die nog niet genoeg hebt met afrijden) maar viel me op dat een motor toch verrassend vergevingsgezind is :)
 
Gister nog afgereden, alleen de bocht richting de oprit van de snelweg leek toch iets glad te zijn. het kontje van de motor gleed ineens een stukje opzij (cm of 10 gok ik maar voelde als een meter). gas dichtgedaan en hij had gewoon weer grip. Leverde wat hartkloppingen op (alsof je die nog niet genoeg hebt met afrijden) maar viel me op dat een motor toch verrassend vergevingsgezind is :)

Een lesmotor wel ja................. :X
 
pekel zouden ze een kleurtje moeten geven. ik word er ook gestoord van me elke keer af te vragen of het pekel of ijs is.
Vroegâh zag je nog wel eens van die roze gekleurde troep liggen :?

Overigens vond ik het vanochtend beter te doen dan gisteren. Maar dat kan ook komen doordat ik een uurtje of 2 later vertrok.

Wel nog een dom moment meegemaakt. Ga je onderweg, sta je 10 min. later bij de benzinepomp (onbemand), wil je gaan tanken, zit het slotgat van de tankdop dichtgevroren (niet vast, maar gewoon zo dicht dat je je sleutel er niet eens meer in krijgt) :( -O- . Ik weer naar huis, föhn erop, meteen wat troep erin spuiten, en wéér onderweg. Rij ik meteen door naar een duurder en wél bemand tankstation langs de A1, lampje inmiddels op reserve, wil ik daar weer gaaan tanken, kan ik mijn pasje niet meer vinden. Oh shit denk ik, die zal ik toch niet op mijn zadel hebben laten liggen. B|

Maar na goed zoeken en een paar minuten zweten toch gevonden onderin mijn tas. Al met al wél 3 kwartier later op mijn werk. B|
 
Laatst bewerkt:
bij twijfel: gas geven, is mijn motto :P
alvast RIP dan maar _O-

als ik twijfel rijd ik gewoon niet, want dan rijd ik ook niet zeker :) en heb één keer in de sneeuw gereden vorig jaar, omdat ik werd overvallen, en was er niet zo van gecharmeerd :X :+
 
Vroegâh zag je nog wel eens van die roze gekleurde troep liggen :?

Overigens vond ik het vanochtend beter te doen dan gisteren. Maar dat kan ook komen doordat ik een uurtje of 2 later vertrok.

Wel nog een dom moment meegemaakt. Ga je onderweg, sta je 10 min. later bij de benzinepomp (onbemand), wil je gaan tanken, zit het slotgat van de tankdop dichtgevroren (niet vast, maar gewoon zo dicht dat je je sleutel er niet eens meer in krijgt) :( -O- . Ik weer naar huis, föhn erop, meteen wat troep erin spuiten, en wéér onderweg. Rij ik meteen door naar een duurder en wél bemand tankstation langs de A1, lampje inmiddels op reserve, wil ik daar weer gaaan tanken, kan ik mijn pasje niet meer vinden. Oh shit denk ik, die zal ik toch niet op mijn zadel hebben laten liggen. B|

Maar na goed zoeken en een paar minuten zweten toch gevonden onderin mijn tas. Al met al wél 3 kwartier later op mijn werk. B|


hijgen :+
maandag nog bij mijn contactslot moeten doen, kreeg de sleutel er ook niet in.

ben blij (en hoop) dat niemand dat heeft gezien :P
 
Ik ben het er helemaal mee eens dat je nu makkelijk kunt rijden, totdat je 1 keer de pech hebt dat je wel een glad stuk hebt in een bocht en met het zooitje plat ligt, dan bleek het toch niet te gaan. Tot die tijd kun je lekker blijven roepen dat je nu makkelijk kunt rijden.

Succes ermee................

Ik ben het er helemaal mee eens dat je in de zomer makkelijk kunt klaverbladrijden, totdat je 1 keer de pech hebt dat je wel een glad stuk hebt in een bocht en met het zooitje plat ligt, dan bleek het toch niet te gaan. Tot die tijd kun je lekker blijven roepen dat je makkelijk kunt rijden.

nofi
 
Ik ben het er helemaal mee eens dat je in de zomer makkelijk kunt klaverbladrijden, totdat je 1 keer de pech hebt dat je wel een glad stuk hebt in een bocht en met het zooitje plat ligt, dan bleek het toch niet te gaan. Tot die tijd kun je lekker blijven roepen dat je makkelijk kunt rijden.

nofi
:Y :} _O-
 
Gister nog afgereden, alleen de bocht richting de oprit van de snelweg leek toch iets glad te zijn. het kontje van de motor gleed ineens een stukje opzij (cm of 10 gok ik maar voelde als een meter). gas dichtgedaan en hij had gewoon weer grip. Leverde wat hartkloppingen op (alsof je die nog niet genoeg hebt met afrijden) maar viel me op dat een motor toch verrassend vergevingsgezind is :)

Gefeliciteerd! *O* :] *O*
 
ook ik wilde gewoon naar mn werk gaan zodirect op de motor.. stukje op de trapfiets gedaan net maar :N overal gladde plekken

dan maar een keer met de bus want koekblik heb ik niet :W
 
Ik heb de motor dit jaar nog niet laten staan. Gisterochtend bij de 1e rotonde voelde ik mijn achterwiel wegglijden, ondanks dat ik al zeer rustig reed. Als een slak de rest van de rotondes opgereden. Maar goed ik ben er weer gekomen. Je leert je rijstijl wel aanpassen aan de weersomstandigheden. Het is gelukkig nog steeds droog, want als het nu gaat regenen zijn we allemaal de sigaar.

Het is wel errrrrg koud de laatste dagen, gelukkig heb ik verwarmde handschoenen, anders is een rit van 100 km pas echt afzien :+
De motor ziet er niet meer uit, die heeft een wasbeurt verdient.

Nog effe en ik heb er dit jaar ruim 36.000 motorkilometers opzitten :W

De winterperiode heeft een behoorlijk hoog fungehalte, heel anders dan de zomer dat wel, maar het blijft genieten!
 
Laatst bewerkt:
'K ga eind januari wel verwarmde handschoenen halen op de motorbeurs.
Van die binnenhandschoenen denk ik, die kan ik in m'n huidige handschoenen doen.
Ik zou geheel verwarmde handschoenen kopen. Die zijn niet overdreven dik en zijn echt supercomfortabel. Dan blijf je tenminste een goed gevoel in de handels houden. OK, ze kosten maar liefs € 159,--, maar dan heb je ook wat :Y
 
Oh ja, ik had jullie nog een update beloofd ;) Maar als eerste: trip *O* GEFELICITEERD !! *O*

Vanochtend eerst even de weg voor het huis geprobeerd met de voetjes, dat voelde prima. Het rijden naar mijn werk ging ook prima, extra voorzichtig door de bochten heen, dat wel, maar ik ben op geen enkel moment weggegleden. Er lag ook geen witte zut op de weg. Blij dat ik toch gegaan ben :)

Kou viel mee. Maar zoals ik al eerder zei, ik rijd maar drie kwartier max op de snelweg. Het laatste stuk van de A28 werd wel frisjes, ik voelde mezelf langzaam afkoelen, maar het was allemaal nog prima te doen.
 
Laatst bewerkt:
gewoon opstappen als er geen ijzel waarschuwing is. er is prima te rijden.

wel altijd voorzichtig zijn in bochten en met remmen!!

enne, warm inpakken :+
 
Het grootste probleem bij dit weer vind ik het gedrag van mijn medeweggebruikers die zoals bv automobilisten lekker achterop rijden omdat het niet snel genoeg gaat in de bochten! :N
Verder vind ik het prachtig weer om te rijden, je kunt goed uitzicht halen aangezien bomen en struiken kaal zijn, neemt natuurlijk niet weg dat ik wel anders rijd dan normaal ( wat normaal te noemen is :+ )
Als het ijzelt of sneeuwt moet ik met de fiets, ongemoteriseerd of course, en dat heeft veel minder charme dan een eenzame lone rider strak in het pak trotserend de omstandigheden...........I just love to look danger in the eye, dont ask me why !
 
Je rijstijl aanpassen is natuurlijk een pre.

Ik rij elke dag op de motor naar mijn werk en alleen met sneeuw of dikke ijzel zal ik niet opstappen en voor de rest karren met dat ding tussen de files door *O*

Moet er niet aan denken om in de file te staan :N

Lekker warm aankleden, als een oude sok door de bocht en makkie an remmen. Dan moet het gek lopen om zomaar op je plaat te gaan........
 
Ik ben het er helemaal mee eens dat je in de zomer makkelijk kunt klaverbladrijden, totdat je 1 keer de pech hebt dat je wel een glad stuk hebt in een bocht en met het zooitje plat ligt, dan bleek het toch niet te gaan. Tot die tijd kun je lekker blijven roepen dat je makkelijk kunt rijden.

nofi

Wanneer zou het risico groter zijn in de zomer of in de winter? :?
Zoals ik al zei ieder zijn ding, maar als ik er niet mee weg hoef, ga ik er ook niet mee weg en kies ik lekker voor een paar wielen meer en wat veiligheid meer................ By the way............ wat betekent nofi??
 
Wanneer zou het risico groter zijn in de zomer of in de winter? :?
Zoals ik al zei ieder zijn ding, maar als ik er niet mee weg hoef, ga ik er ook niet mee weg en kies ik lekker voor een paar wielen meer en wat veiligheid meer................ By the way............ wat betekent nofi??

:? No offence intended :?
:? nu opzouten fucking imbeciel :? :+

Geen id eigenlijk..
 
eerste hit bij google:

NoFI
1. afkorting van no flame intended
2. afsluiting van post, bedoeld om te ontkomen aan de negatieve gevolgen van het beledigen van een mede-Forummer, zie Toch

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/NoFI"
 
Ik zou geheel verwarmde handschoenen kopen. Die zijn niet overdreven dik en zijn echt supercomfortabel. Dan blijf je tenminste een goed gevoel in de handels houden. OK, ze kosten maar liefs € 159,--, maar dan heb je ook wat :Y
Dan heb je ook gerbings.
Die van temp4all zijn 119 en worden gratis thuisbezorgd. (En nee, heb geen aandelen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan