Wegmisbruikers, een walgelijk programma...eens/oneens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koos toejuichen is een beetje te veel van 't goede maar dat wát 'ie verteld is wel waar.... 't is alleen jammer dat de uitzendende organisatie er zo'n kleuterprogramma van maakt.

Blik op de Weg is een 100% gelijkwaardig programma (waar Koos Spee én alle regio's qua politie in het verleden d'r medewerking aan verleende voordat er commerciële belangen waren).

Blik op de Weg wordt wél goed gewaardeerd...
 
Ik vind het ook een slecht programma. Behalve dat scheinheilig gedoe voor de camera geven ze ook nog eens zeer storend commentaar en die Koos Spee verspreid soms zelfs foutieve informatie (file rijden bijvoorbeeld).

Ik kijk er dan ook echt bijna nooit naar.
 
Ik vind het wel een leuk programma ! De agenten zijn soms nog best redelijk. Alleen die vrouw, hoe heet ze..? Dat vind ik toch een zeikerd zeg.
 
Precies,
Het Jip & Janneke gehalte is veel te hoog.

bv:
Die dame die onder de spoorbomen doorkroop om nog even snel voor de trein over te steken.
Vraagt die kabouter wat het gevaar daarvan is. _O-
Vervolgens geeft koos nog een serieus antwoord dat er binnen enkele seconden een trein aan komt. :r

De uitleg over de schade die koperdieven veroorzaken vind ik dan wel weer iets om over na te denken. :Y


Mis trouwens het polletje in de o.p.
 
Laatst bewerkt:
het is een typisch SBS stijl programma, daar kan je het gewoon mee samen vatten een hoop sensatie zoekerij,
BODW is daarin tegen een fatsoenlijk programma waar dingen genuanceerd worden en niet geschreeuwd wordt dat een persoon "maarliefst 150" op de snelweg rijd ofzo en dat er daardoor in eens een paar honderd extra doden door vallen maarja.. (ok misschien overdrijf ik nu zelf ook wel een beetje haha :P)
 
Hoewel je gelijk hebt, je mag de redresseerstrook daar niet voor gebruiken, maar de wegmarkering aan de zijkant van de rijstrook heeft niet de functie van doorgetrokken streep. Dan zou je ook nooit de vluchtstrook kunnen bereiken.

Je hebt gelijk, en toch ook weer niet. Die meest linkse lijn op de meest linkse rijstrook staat inderdaad niets over genoemd zolang deze zich direct langs de rijbaanverharding bevindt. Is een beetje de vraag wanneer de redresseerstrook ook echt in juridische zin een strook gaat worden. In sommige gevallen is die snel een meter of meer breed.

Maar waar je geen gelijk in hebt, is je genoemde voorbeeld van de vluchtstrook. Dat is wettelijk gezien een rijstrook. En het verbod op het rijden op de vluchtstrook is ook daadwerkelijk gebaseerd op het feit dat je die doorgetrokken streep niet mag overschrijden.

Art. 76, lid 2a,regelt bijvoorbeeld dat dat in sommige gevallen wel mag.

RVV Art. 76
2. Het eerste lid is niet van toepassing als:
a. de streep wordt overschreden om een naast de gevolgde rijstrook gelegen vluchthaven, vluchtstrook of spitsstrook te bereiken of te verlaten;

Maar dat brengt me dan nu wel op vraag op grond waarvan het verboden is de redresseerstrook te gebruiken. Wellicht in de redenering dat als hij breed genoeg is om er op te rijden, de doorgetrokken streep niet meteen langs de rijbaanverharding ligt. Of misschien uiteindelijk toch gewoon op basis van artikel 5 en gangbare jurisprudentie.
 
Laatst bewerkt:
Doe mij maar blik op de weg dat kijkt fijn.

Soms hoor ik WMB beginnen en dan zet ik het gewoon af, alleen die stem van die kabouter al bah bah bah :r
Die Koos Spee die kan ook de halve tijd geen antwoord geven op de vraag en dan krijg je ineens een heel ander antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Wegmisbruikers is naar mijn mening een dom programma.
Maar sommige agenten daar zijn wel sociaal.
Zo ben ik een keer in dat programma gekomen met toendertijd mijn brommertje. En kreeg alleen een boete terwijl ik: buiten de bebouwde kom, op een 80 weg reed, en te hard. (zeg maar 2x het dubbele).
en kreeg alleen maar een boete, dus die agenten waren wel sociaal.
 
Wegmisbruikers is naar mijn mening een dom programma.
Maar sommige agenten daar zijn wel sociaal.
Zo ben ik een keer in dat programma gekomen met toendertijd mijn brommertje. En kreeg alleen een boete terwijl ik: buiten de bebouwde kom, op een 80 weg reed, en te hard. (zeg maar 2x het dubbele).
en kreeg alleen maar een boete, dus die agenten waren wel sociaal.
je reed us iets van 320 ofzo?
 
Hoe is het kijkerdichtheid van dit programma? SBS mikt programma's van de buis bij minder dan 450.000 kijkers.

Zeg SBS6 heeft WMB 450.000+ kijkers? Nee? nou mik dit programma dan direct van de buis. Die spee is allang exit naar France, dus die doet hier in NL niet meer mee. Terg ons kijker dan ook niet langer met zijn aanwezigheid op de teevee.
 
full

....Maar als dit programma van de buis gaat, gaan de televisie jodokussen ons wel weer met iets soortgelijks tergen.
Vroeger bijvoorbeeld had je al de Heilige koe B|, ook niet fijn hoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan