Wegmisbruikers, een walgelijk programma...eens/oneens

Status
Niet open voor verdere reacties.
is 6 keer dat hij zei dat tussen de file door rijden Gedoogd werd genoeg? :P
Tja, het is maar hoe je het noemt, hij noemt het gedogen, maar het betreft een gedragscode die is opgesteld, er staat natuurlijk nergens in het RVV dat het mag. Spee heeft daar zelf aan meegewerkt, hij heeft ook het RVV herschreven, dus hij weet wel waar hij over praat.
Ik vind het programma "wegmisbruikers" trouwens bagger en als ik die twee hoor keuvelen krijg ik kromme tenen.
 
Laatst bewerkt:
Bah, koos Spee, de man die alle korpsen verbood om nog mee te werken aan blik op de weg omdat hij daar geen face time kreeg.. misselijke vent |(
 
Bah, koos Spee, de man die alle korpsen verbood om nog mee te werken aan blik op de weg omdat hij daar geen face time kreeg.. misselijke vent |(
Hij is een keer "gepakt" door Blik op de Weg toen hij zat te bellen in de auto, stond hij dus flink voor joker, daar zal het wel door komen denk ik.
In 2010 was Spee te zien in het televisieprogramma Blik op de Weg toen hij bekeurd werd wegens niet-handsfree telefoneren tijdens het rijden.Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Koos_Spee"
 
Laatst bewerkt:
Het word zo belerend gebracht en zo kinderlijk.

Een motorijder die een kneedown maakt op een zondag middag op een verlaten industrieterrein waar hij 50 maar 70 rijd.

Straks zien we hoe deze motorduivel de openbare weg gebruikt alsof het het circuit van Assen is!!!

Ach jezus.

Hoezo betuttelend!


Rijd ie 260 door een woonwijk? NEE!
 
Tja, het is maar hoe je het noemt, hij noemt het gedogen, maar het betreft een gedragscode die is opgesteld, er staat natuurlijk nergens in het RVV dat het mag. Spee heeft daar zelf aan meegewerkt, hij heeft ook het RVV herschreven, dus hij weet wel waar hij over praat.
Ik vind het programma "wegmisbruikers" trouwens bagger en als ik die twee hoor keuvelen krijg ik kromme tenen.

Juist het staat niet in t RVV, dus mag het. In de Nl wet staan de dingen die verboden zijn, niet die mogen. Zo is de hele Nl wetgeving opgesteld. Alles wat niet verboden is, is toegestaan. Er kan dus van gedogen geen sprake zijn, want dan zou het verboden moeten zijn. En de gedragscode heeft niets te maken met het feit of het al of niet verboden is. Dat zijn alleen wat afspraken om verzekeraars schade te laten afhandelen.
 
Juist het staat niet in t RVV, dus mag het. In de Nl wet staan de dingen die verboden zijn, niet die mogen. Zo is de hele Nl wetgeving opgesteld. Alles wat niet verboden is, is toegestaan. Er kan dus van gedogen geen sprake zijn, want dan zou het verboden moeten zijn. En de gedragscode heeft niets te maken met het feit of het al of niet verboden is. Dat zijn alleen wat afspraken om verzekeraars schade te laten afhandelen.
Natuurlijk was het altijd verboden, kijk maar bij de artikeltjes over inhalen, artikel 11 bv Tussen de files door mocht niet maar wordt nu geregeld in die gedragscode als je je maar aan die richtlijnen houdt. Maar ik vind het goed allemaal hoor....
 
Laatst bewerkt:
Het valt me mede door dit programma op dat de "Zorgstaat" waar het kabinet van af wil stappen alleen hetgene inhoud waar ze geen geld aan verdienen

Wegmisbruikers geeft hints richting een politiestaat, waar je ten alle tijden in de gaten word gehouden en zelfs de meest geringe uitspattingen als onvergeeflijk worden afgeschilderd

Wellicht licht overtrokken van mijn kant, maar het "Orwelliaans" gevoel van de 'show' is voor mij merkbaar
 
Nee Adriano sinds de invoering van het huidige RVV in 1993 staat het er niet in en is het dus toegestaan. Gedogen kan je alleen iets wat eigenlijk verboden is. Iets wat mag kan je niet gedogen. Het mocht inderdaad bijna 20 jaar geleden niet, maar sindsdien dus wel.
 
Het valt me mede door dit programma op dat de "Zorgstaat" waar het kabinet van af wil stappen alleen hetgene inhoud waar ze geen geld aan verdienen

Wegmisbruikers geeft hints richting een politiestaat, waar je ten alle tijden in de gaten word gehouden en zelfs de meest geringe uitspattingen als onvergeeflijk worden afgeschilderd

Wellicht licht overtrokken van mijn kant, maar het "Orwelliaans" gevoel van de 'show' is voor mij merkbaar
Dat is precies wat Spee wilde bereiken. De kijker het idee geven dat hardrijden geen zin meer heeft want je wordt altijd betrapt. In de praktijk valt het echter wel mee is mijn ervarng :+
 
Nee Adriano sinds de invoering van het huidige RVV in 1993 staat het er niet in en is het dus toegestaan. Gedogen kan je alleen iets wat eigenlijk verboden is. Iets wat mag kan je niet gedogen. Het mocht inderdaad bijna 20 jaar geleden niet, maar sindsdien dus wel.
Toch maak je een denkfoutje. Hoe er moet worden ingehaald staat wel degelijk in het RVV en ook hoe je je moet gedragen bij filerijden en daaruit kom je toch dat het tussen de files doorrijden niet mag. Daarom is die richtlijn gemaakt zodat het wordt toegestaan onder de genoemde voorwaarden. Lees de artikels in het RVV over inhalen en filerijden maar eens.
Anders zou je dus ook met een erg smal autootje tussen de files door mogen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met iedereen eens dat het programma betuttelend is, Spee die net doet of hij de wereld opnieuw uitvind en die kabouter met zijn denigrerende commentaren op iemand die net een kleine overtreding heeft begaan, ik ben het niet eens met al die opmerkingen over naaiende agenten die het verkeer handhaven, de oplossing ligt , hoe dan ook, in onze rechterpols en als je een keer gepakt wordt, hoe klein de snelheidsovertreding ook mag zijn( ze moeten toch ergens een begin maken) met je niet ze zeiken maar gewoon betalen.

Hoe kloten dat ook altijd weer is, want het komt natuurlijk nooooit uit!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Sphyrnidus .....

Gefelciteerd met je verjaardag trouwens *O*
:^
Ik kijk voor Antionette. :o
:+
Verder irriteer ik me ook regelmatig aan moraalridder Koos en kampioen domme vragen stellen André, maar ik ga dan vaak even wat drinken pakken oid. Ik vraag me af of de heren er zo langzamerhandzelf niet doodmoe van worden om elke keer dat toneelstukje op te moeten voeren.
 
Laatst bewerkt:
Sensatie programma, verder heb je er nul-komma-niks aan. Hoe Dre en Koos converseren helpt niet echt, of beter: echt niet.

Blijft: heb je een hekel aan politie die in de bosjes staan? Volg dan lekker de regels. Wil je hard gaan? Ga lekker hard, maar zanik niet over een prent dan, probeer een vent te wezen (sorry dames) en betaal die gewoon zonder gezeik. Want ik moet zeggen: het ruikt hier nu een beetje naar zeik...

(oh jee, ik voel een hoop reacties op me af komen... :') )

Leuk.. Duidelijk geschreven om aandacht of mensen over de (zeik) te helpen...
:/ en btw wat grappig dat je nu zelfs een vent moet wezen om boetes te betalen... Voel me al een vent als ik smorgens me nest uitkomt met een ODOL, voor mij al een aardige indicatie van.


Snap dat er wetten en regels bestaan. Maar krijg soms meer het gevoel dat het een sport is voor ze!.
 
Laatst bewerkt:
Toch maak je een denkfoutje. Hoe er moet worden ingehaald staat wel degelijk in het RVV en ook hoe je je moet gedragen bij filerijden en daaruit kom je toch dat het tussen de files doorrijden niet mag. Daarom is die richtlijn gemaakt zodat het wordt toegestaan onder de genoemde voorwaarden. Lees de artikels in het RVV over inhalen en filerijden maar eens.
Anders zou je dus ook met een erg smal autootje tussen de files door mogen rijden.
Ja, inderdaad.. Alles wat zich op de snelweg mag bevinden, mag tussen de file door. Alleen mag je geen gevaar of hinder veroorzaken voor jezelf of anderen. En in de praktijk zijn het dus de motoren die dat lukt. ;)

En het enige wat er over filerijden in het RVV staat, is één van de uitzonderingen op het verbod om rechts in te halen. Je mag dus rechts inhalen en dat doen we op de motor.
Tot aan 1991 was er één bepaling die het eigenlijk verboden maakte. Namelijk het verbod om met twee motorvoertuigen naast elkaar in één baanvak te bevinden (iets in die zin). Die is er dus in 1991 uitgegaan en voila; tussen de file door is volkomen legaal. *D
 
Verder irriteer ik me ook regelmatig aan moraalridder Koos en kampioen domme vragen stellen André, maar ik ga dan vaak even wat drinken pakken oid. Ik vraag me af of de heren er zo langzamerhandzelf niet doodmoe van worden om elke keer dat toneelstukje op te moeten voeren.

De vragen worden voor de opnames doorgesproken :)

Tja, Koos Spee(d) zal maar per ongeluk iets doms zeggen :)
 
Ik vind het wel een leuk programma, vooral als er weer motorduivels terecht aangepakt worden. O-)

Wat ik niet begrijp, is dat er blijkbaar zo veel mensen naar kijken en zich er aan ergeren.
Dan kijk je toch gewoon ergens anders naar?
Ik denk dat ze het stiekem toch wel leuk vinden.
 
Dan ben ik de enige die het programma graag kijkt, denk ik :W
En ik moet eerlijk bekennen dat als er weer eens een koekblik aan m'n kont zit te snuffelen op de snelweg of ik met een rotgang wordt ingehaald door een van de 'buren' met het witte kenteken terwijl ik zelf 120 rijd, dat ik stiekum hoop dat er een dikke wagen met camera onder de spiegel net zo hard meerijdt!!!!!!! _O- *O*
 
Laatst bewerkt:
Toch maak je een denkfoutje. Hoe er moet worden ingehaald staat wel degelijk in het RVV en ook hoe je je moet gedragen bij filerijden en daaruit kom je toch dat het tussen de files doorrijden niet mag. Daarom is die richtlijn gemaakt zodat het wordt toegestaan onder de genoemde voorwaarden. Lees de artikels in het RVV over inhalen en filerijden maar eens.
Anders zou je dus ook met een erg smal autootje tussen de files door mogen rijden.
OMG er zijn nog steeds motorrijders die niet weten dat gewoon in de file links en rechts mag inhalen en dat het niet verboden is om je met meerdere voertuigen naast elkaar op 1 rijstrook te begeven |(
En in plaats van te lezen wat iemand je uitlegt (of het gewoon even na te zoeken), houd je vast aan je eigen denkbeeld (dat ooit correct was, maar nu niet meer!). Kom op!

Sorry Adriano, ik ben niet boos hoor, alleen een beetje teleurgesteld :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan