Wegmisbruikers, een walgelijk programma...eens/oneens

Status
Niet open voor verdere reacties.
On topic... WMB... ik ga er niet voor zitten, maar als ik erlangs zap, kijk ik wel. Koos Spee en die krullenbol behandel ik net als alle andere ongewenste zooi (o.a. reclame en Piets weerbericht) -> picture in picture aan en wegzappen. Swappen wanneer het leuke weer begint :)
 
De intermezzo's van Spee en de tuinkabouter vind ik eigenlijk het leukste van het programma. :)
 
De intermezzo's van Spee en de tuinkabouter vind ik eigenlijk het leukste van het programma. :)

Wel grappig dat die hobbit al diverse keren gepakt is voor drank achter het stuur en Koos Spee niet veul beter is met hard boeken..

Weg met Spee and his evil midget })
 
Dan ben ik de enige die het programma graag kijkt, denk ik :W
En ik moet eerlijk bekennen dat als er weer eens een koekblik aan m'n kont zit te snuffelen op de snelweg of ik met een rotgang wordt ingehaald door een van de 'buren' met het witte kenteken terwijl ik zelf 120 rijd, dat ik stiekum hoop dat er een dikke wagen met camera onder de spiegel net zo hard meerijdt!!!!!!! _O- *O*
Laten we het hopen, maar ik ben bang dat er nog meer van die kansloze figuren zijn zoals jij..
 
Wat het allerergste van het programma is, is dat het betaald wordt door Justitie.. Een deel van de opbrengst van je boete gaat dus naar het maken van dit programma.
 
De vragen worden voor de opnames doorgesproken :)

Tja, Koos Spee(d) zal maar per ongeluk iets doms zeggen :)
Voor domme uitspraken heeft ie twitter: _O-
Koosieeee12apr_gr.jpg
 
Ik vind het best een leuk programma, opmerkingen over 'motorduivels en -muizen' daargelaten.
De delen met Koos en André spoel ik altijd door, ik vind het alleen al irritant hoe die tuinkabouter naar voren leunt om maar dicht bij z'n vriendje (in) Spee te staan.
Superhandig dat interactieve tv gebeuren
 
:^


Zelfs de dienders lijken bij Blik op de weg sympathieker.
(Vaak buiten de randstad?)

Ja dat gevoel heb ik er ook altijd bij, het programma kan ik waarderen omdat ze redelijk objectief naar de zaken kijken, als de wetgeving onzin is wordt dat gezegd en ze begrijpen dat de beelden voor zich spreken en de kijker zelf ook wel kan zien hoe gevaarlijk iemand wel of niet bezig is geweest.

In blik op de weg zitten regelmatig beelden van korps haaglanden, heb de straten rond mn huis al een paar keer voorbij zien komen. :+
 
Toch maak je een denkfoutje. Hoe er moet worden ingehaald staat wel degelijk in het RVV en ook hoe je je moet gedragen bij filerijden en daaruit kom je toch dat het tussen de files doorrijden niet mag. Daarom is die richtlijn gemaakt zodat het wordt toegestaan onder de genoemde voorwaarden. Lees de artikels in het RVV over inhalen en filerijden maar eens.
Anders zou je dus ook met een erg smal autootje tussen de files door mogen rijden.


Je kent vast wel de MP3 LT, Large Track en dus een AUTO. Hiermee mag je gewoon mee door de file, dus je mag inderdaad gewoon met een smal voertuig tussen de files door rijden, of dit nu een motor, auto, of vrachtwagen is. Als het past en je veroorzaakt geen gevaarlijke situaties (artikel 5) mag het dus gewoon.

Maar ik merk dat ik met 1 grapje alweer een heel topic heb omgegooid tot een file-rijden discussie, sorry mods :$
 
Er bestaat ook nog de term tripleren...

Daarvoor moet toch ook iets van een uitzondering bestaan voor het file rijden...
 
Toch maak je een denkfoutje. Hoe er moet worden ingehaald staat wel degelijk in het RVV en ook hoe je je moet gedragen bij filerijden en daaruit kom je toch dat het tussen de files doorrijden niet mag.

Omdat jij niet iemand bent die zo maar in het wilde weg blaat, moet je bij deze uitspraak toch een bepaalde tekst uit het RVV voor ogen hebben gehad en ik ben benieuwd welke tekst dat is.

Ik kan in het RVV geen enkele aanleiding vinden dat tussen files doorrijden verboden is. Alleen in de WVW is er het bekende artikel 5, maar daarvoor hebben we op snelwegen in ieder geval het alombekende convenant dat in ieder geval richtlijnen geeft wanneer je artikel 5 met zekerheid niet overtreed.

Maar wellicht mis ik iets in het RVV.
 
Er bestaat ook nog de term tripleren...

Daarvoor moet toch ook iets van een uitzondering bestaan voor het file rijden...

Letterlijk genomen is "tripleren" het "inhalen van een voertuig, dat al aan het inhalen is". Op een rijbaan met 3 of meer rijstroken is daar helemaal niets vreemds aan. In die zin is tripleren dan ook helemaal niet verboden. Er staat ook niets in het RVV genoemd over tripleren.

In de volksmond wordt met tripleren vaak het inhalen door een motorfiets bedoeld uiterst links van de meest linkse rijstrook. Tussen ingehaald voertuig en vangrail zeg maar. Daar voor moet je de redresseerstrook gebruiken en daar mag je niet komen, omdat er een doorgetrokken streep ligt. Deze vorm van tripleren is dus wel verboden, maar niet dankzij een expliciet verbod op tripleren, maar gewoon omdat je ergens rijdt waar je niet mag rijden.
 
Die tuinkabouter schijnt nogal een arogante *** te zijn.
Een collega van me was eens bij een kijkdag van de domeinen, en daar was de tuinkabouter ook met zn vriendjes voor een programma.
Iedereen die daar was moest direkt maar even plaats maken voor hem, niet gevraagd maar gewoon opgeeist.
 
Die tuinkabouter schijnt nogal een arogante *** te zijn.
Een collega van me was eens bij een kijkdag van de domeinen, en daar was de tuinkabouter ook met zn vriendjes voor een programma.
Iedereen die daar was moest direkt maar even plaats maken voor hem, niet gevraagd maar gewoon opgeeist.
Da's normaal gedrag voor TV volk, zodra je de status van BN'er hebt bereikt, al ben je het gebruikelijk eencellig organisme ga je zo doen.
 
Het programma moet duidelijk maken dat IEDER ongeval te wijten is aan snelheid, waardoor de overheid kan blijven flitsen. Het heeft uiteindelijk weinig met verkeersveiligheid te maken.

:^

In België maken ze dat gewoon écht op een leuke manier duidelijk _O- Klikje...

En de muziek die er onder zit is al helmaal Ge-Ni-Aal _O-

Maar Neander rijdt nooit door de files, wél?? })
 
Laatst bewerkt:
Oneens..ik blijf het een leuk programma vinden, de dienders worden met de tijd steeds sympathieker en zelfs Koos Spee ga ik staan toejuichen *O*


:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan