Bobbel
MF veteraan
Ik ben het daar wel mee eens, ik heb als ouwe rot ook 17 jaar op BMW (overwegend lucht-boxers, een K100 en 2 vierkleppers) gereden, zowel prive als voor mijn werk. Moderne BMWs rijden heel erg goed en zijn wat betreft prijs ook veel concurerender dan vroeger maar de breekbaarheid van (vooral) de transmissies op mijn laatste 2 BMWs en de niet bepaald bijzonder goede afwerking "zoals vroegah" waren genoeg om ergens anders te gaan winkelen. M'n garage is nu gevuld met Japans, een Buell (ironisch genoeg) en binnenkort met een Guzzi... nog meer ironie?Ik ben begonnen op een R27, en heb in de loop der jaren ervaring met bmw, R50, R100. Allemaal puike motoren, ik kon er op vetrouwen door dik en dun. Het liep altijd onder alle omstandigheden en goed ook.
Op die basis heb ik in 2000 ook een nieuwe bokser aangeschaft.
Maar het is net of het een ongeteste versie is. Niet 1 toevallig maar ook de 2de. Wat is er fout gegaan bij BMW in al die jaren. Moeten ze tegenwoordig soms deadlines halen in de ontwerpfase ? En worden sommige punten daarom niet goed getest of erger, verhuld.
Ik zou zeggen, terug naar de basis.
Ik zou anders nog steeds interesse in een BMW hebben, niet ondanks- maar meer vanwege de remmen, erg effectief vooral in combinatie met hun prima voorwielophanging in plaats van antieke telescoop-vorken waar alle andere merken nog mee uitkomen. Bovendien lijkt BMW de (op een motor totaal misplaatste) rem-bekrachtiging niet meer te gebruiken, tenminste niet op een R1220R die ik laatst probeerde. Het wordt ooit nog wel wat met BMW