Dealer zegt dus nieuwe naalden en buizen van orgineel yamaha + dynojetkit.Dubbele kosten omdat bij dyno geen buizen zitten. Een van de problemen zijn het perfect afstellen (kan bij Frederiks) maar ook snellere slijtage naalden tevens en heeft hoofdzakelijk alleen effect bij hoge toerentallen bv op circuit.Dus niet voor het normale dagelijkse gebruik
Wat houdt een Dynojetkit nou pcies allemaal in?
Andere naalden, sproeiers en veren...en een beter lopend blok
beste paul ,ik denk dat ik in 5 jaar al 15x YZF750R MIKUNI buizen heb vernieuwd .
Op de testbank moet je toch wel.Heeft er iemand ervaring met het zelf inbouwen van een dynojet kit en K&N-fliter?
Wat zijn jullie bevindingen?
Tering. In 5 jaar 15x vervangendas meer sleutelen dan rijden Ben blij geen Yamaha te hebben
Heeft er iemand ervaring met het zelf inbouwen van een dynojet kit en K&N-fliter?
Wat zijn jullie bevindingen?
Tering. In 5 jaar 15x vervangendas meer sleutelen dan rijden Ben blij geen Yamaha te hebben
Op woensdag 07 augustus 2002 20:12 schreef Martin-S het volgende:Ik neem aan dat dit bij meerdere motoren is geweest hoor
Op woensdag 07 augustus 2002 22:31 schreef Boefje het volgende:Niet doen, je kan hem er wel zelf inzetten en laten afstellen op de bank. scheelt je in ieder geval iets van de kosten. Bij de dyno kit zit een beschrijving hoe je hem moet inbouwen...
Ik heb het ook laten doen, topsnelheid verbeterd, en loopt zuiniger, ook bij snel rijden. Waar een dyno volgens my voor gebruikt wordt:: (stage 1)
Nieuwere motoren hebben vaak een perfecte rechte vermogenslijn. Op het moment dat je met de luchtfilter of uitlaat gaat kloten, is die lijn niet altijd ff mooi recht meer, vaak pakt ie dan boven bijvoorbeeld beter maar onder/midden slechter of omgekeerd.. Met een dynojet kan je dit dan perfect corrigeren,...
Het idee is dat je met een stage1 kit in ieder geval beter oppakt (beter aan het gas hangt), en vaak net iets meer vermogen heeft. Vermogen verschilt wel per geval..
Ik ben geen carberateur expert, maar dit is wat ik ervan heb begrepen,,..