Daar zijn die banken voor bedoeld,maar het geeft een aardige indicatie,zeker als het de zelfde testbank is geweest.PK's meten is moeilijk en is vaak PK's vergelijken. Het blijft een acceleratiebank, een vermogensbank zou al gauw accurater zijn maar ook iets omvangrijker
Zelfs als doe je met dezelfde auto/motor 2 runs achter elkaar op dezelfde bank dan krijg je al kleine verschillen.
Heb mn auto's/motoren ook altijd op een bank laten afstellen per 500rpm. Dan krijg je de beste curve en ook de meest betrouwbare vermogens meting.
PK's meten is moeilijk en is vaak PK's vergelijken. Het blijft een acceleratiebank, een vermogensbank zou al gauw accurater zijn maar ook iets omvangrijker
Afstellen van de motor/ecu op interval, niet de vermogens metingBetrouwbaarheid van de meting is afhankelijk van de nauwkeurigheid van de meetketen en de kwaliteit van de instellingen (hysterese, non lineariteit, filters etc..) en niet van het interval (aantal meetpunten) waarop je afstelt. Je kan op 10rpm afstellen, als bovengenoemde niet op order is, is iedere 10rpm meting onnauwkeurig.
Mijne 0-100 in <2.9, weinig auto's die dit halen...X11 doet het in 2.5
wat is een X11?X11 doet het in 2.5
Vandaag vanuit huis naar werk, even om via de "gouden M" te Best...
Zo ongeveer vanaf Hier tot aan Hier... een zilver-grijze renault station die 'm steeds links (naast mij) zette en bij groen mij eruit probeerde te trekken....
Tsja, iedere keer was ik het kruispunt al over eer hij/zij wegreed...
Terwijl ik vMax rij kwam de auto bij een aantal stukken met ruim meer snelheid voorbij gesjeesd, om bij een rood verkeerslicht stil te moeten staan (links)
Waarop ik 'm gewoon weer netjes rechts stopte voor het verkeerslicht en bij groen hem er weer uittrok.... (gewoon zoals ik altijd wegrij als ik vooraan sta ook met de auto)
Maar dan ook nog eens stug links blijven rijden.... (daar waar mogelijk, ivm wegverbouwingen) van begin tot eind....Ik denk dat diegene het spreekwoord de aanhouder wint tussen zijn oren had..
Hoeveel gas hij gaf, ik denk alles wat die had. Ik moest in iedergeval echt hangen aan het gas om in de buurt te blijven.