Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

"Het gaspedaal is een pedaal dat in motorvoertuigen gebruikt wordt om het vermogen van de motor te regelen, door het beperken van de toevoer van brandstof en bij een mengselmotor lucht, te regelen. Hierdoor kan de snelheid van het voertuig verhoogd of verlaagd worden." - Gaspedaal - Wikipedia

Het woord gaspedaal is niet afhankelijk van de brandstof. Een diesel heeft ook geen gasklep die reageert op het gaspedaal, maar daar regel je de brandstoftoevoer met het gaspedaal. Dus eigenlijk een vloeistofpedaal. Het feit dat het een gasklep heet komt door de ouderwetse brandstofmotoren en dat woord blijft gewoon zo in de taal.

Moet zeggen dat een elektrisch pedaal of electriciteitspedaal (voor een Tesla) ook niet echt klinkt als iets waar ik mijn voet graag op zou willen zetten.
 
Ik stond laatst ook achter een Tesla........ als een speer zeg.....wouw......wat was díe snel.
Ik had steeds een grote mond tegen een kennis van mij met zijn tesla 3....
Totdat ik een stukje moest rijden.
Kolere...die hou je never bij met een motor (eventuele elektrische uitgezonderd).
Wat enorm hard trekken zo’n ding!
 
Moet zeggen dat een elektrisch pedaal of electriciteitspedaal (voor een Tesla) ook niet echt klinkt als iets waar ik mijn voet graag op zou willen zetten.
Meeste moderne brandstof auto's hebben een "elektrisch"pedaal.

Ik zou graag eens een sprintje doen met een tesla 3, lijkt me sterk dat hij sneller is.
 
Laatst bewerkt:
Een “lichtelijk” opgevoerde v40.... kansloos, maar bood leuk partij. Hij probeerde het iig.
( van buiten een oude bak, maar daar onder de kap zit iets wat niet standaard is, is schijnbaar een bekende verschijning hier in de polderhoofdstad, ik kende em nog niet)
 
Ik had steeds een grote mond tegen een kennis van mij met zijn tesla 3....
Totdat ik een stukje moest rijden.
Kolere...die hou je never bij met een motor (eventuele elektrische uitgezonderd).
Wat enorm hard trekken zo’n ding!

Pardon?
Samen met een maat op een R1 hebben we beide een tesla pakkie gegeven.

Laatst was er een Aston Martin Vanquish die ook tegen ons wilde racen die serieus doorvloog tot 250kmh. Verder een nissan Skyline, golf R en Subaru impreza de afgelopen tijd gezien en een paar gemaxpast.

Kwam laatst in Huizen een Yamaha TDM tegen en die trok ik eruit met de auto (bijna 400pk)
 
Een “lichtelijk” opgevoerde v40.... kansloos, maar bood leuk partij. Hij probeerde het iig.
( van buiten een oude bak, maar daar onder de kap zit iets wat niet standaard is, is schijnbaar een bekende verschijning hier in de polderhoofdstad, ik kende em nog niet)

Sleeper, als dat goed is gedaan kun je jezelf lelijk verkijken op iets wat er uitziet aan de buitenkant als een oud afgetrapt hok.
 
Tesla model 3 kun je wel verslaan met een motor, maar zeker niet met elke motor en je moet in de juiste versnelling/toerenbereik enz staan. Imponerend is vooral bij zo'n tesla (naast de snelle acceleratie an sich) dat je in een microseconde van relaxed stil toeren naar volle acceleratie kunt gaan. Voordat je op de motor teruggeschakeld bent naar de juiste versnelling om een kans te kunnen maken is de strijd al gestreden.

In ieder geval ben ik er wel eens uitgetrokken door een Tesla toen ik wat te laat reageerde en al had doorgeschakeld naar een hogere versnelling.
 
Tesla 3 performance ga je met een motor niet verslaan. De gewone 3 kan wel verslaan als je beetje kan launchen met een motor.
 
Ik zij al het type Tesla weet ik niet,ik heb geen verstand van auto,s,maar weet wel dat mijn motor enorm accelereert.
De kunst is het voorwiel aan de grond houden met de motor,daar heeft die Tesla geen last van.
Maar ik zou de motor graag zien die zo,n Tesla er uit trekt
 
Ik zij al het type Tesla weet ik niet,ik heb geen verstand van auto,s,maar weet wel dat mijn motor enorm accelereert.
De kunst is het voorwiel aan de grond houden met de motor,daar heeft die Tesla geen last van.
Maar ik zou de motor graag zien die zo,n Tesla er uit trekt

Tesla model 3 P is 3.5 sec tot 100 in het echte leven. Veel motoren halen dat wel.
 
Ik redde het in elk geval niet met mijn ktm superduke 1290r se
Vooral het stukje van wegtrekken kom je te kort
Vandaar dat ik vroeg wat voor motor het was
Kleine toevoeging ik heb er ook nog een 1 tands kleiner voortandwiel op,aan trekkracht geen gebrek
 
Ik redde het in elk geval niet met mijn ktm superduke 1290r se
Vooral het stukje van wegtrekken kom je te kort
Vandaar dat ik vroeg wat voor motor het was
Kleine toevoeging ik heb er ook nog een 1 tands kleiner voortandwiel op,aan trekkracht geen gebrek

Dat maakt echt geen reet uit, sterker nog ik denk dat je daardoor juist meer moeite hebt omdat je niet volgas kan gaan.
Met mijn GSXR kan ik volgas lanceren.

Naar de 100 maakt het sowieso vrij weinig uit, want een 600 cc R6 doet het ook in 3.5 seconden.

Snap de toevoeging van een kleiner voortandwiel ook niet op een Superduke. Koppel mist die niet, wel 2 cilinders :p
 
Tja, met speelse gemak en trappen op de potentiometer van een tesla hou je de eerste 100 meter niet bij...en jij als amateur motorrijder helemaal op scherp om niet de start te verkloten, zoals afslaan, wheelie ed ga je het gewoon niet redden tegen zo’n rijdende batterij. Ook onderweg mag je blij zijn dat je kunt aanhaken, hij is al weg voordat jij aan je gas draait....

En mede door ervaring tegen 500pk+ auto’s krijg je het met een snelle motor ook, tenzij je op een 1000cc supersport met 200pk op een lange stuk snelheid kunt maken. En dan wapper jij op je motor terwijl hij rustig ingeblikt zit en nergens last van heeft.

Succes om ze bij te houden.....:]
 
Al een paar jaar geleden, maar ik weet het nog goed want ik doe vrijwel nooit sprintjes. Stond naast een Seat Exeo ST die eruitzag als een gewone familie stationbak. Hij was zo aan het kijken dat ik dacht 'vooruit, moet een keer kunnen'. Ik reed met enige reserve weg omdat ik hem makkelijk dacht voor te blijven, mooi niet dus. Dat ding ging als een raket. Volgas kon ik nog net in de buurt komen. Hoorde wel een hoge fluittoon uit de Seat dus ik denk dat dat ding lachgas had oid :+
 
Tja, met speelse gemak en trappen op de potentiometer van een tesla hou je de eerste 100 meter niet bij...en jij als amateur motorrijder helemaal op scherp om niet de start te verkloten, zoals afslaan, wheelie ed ga je het gewoon niet redden tegen zo’n rijdende batterij. Ook onderweg mag je blij zijn dat je kunt aanhaken, hij is al weg voordat jij aan je gas draait....

En mede door ervaring tegen 500pk+ auto’s krijg je het met een snelle motor ook, tenzij je op een 1000cc supersport met 200pk op een lange stuk snelheid kunt maken. En dan wapper jij op je motor terwijl hij rustig ingeblikt zit en nergens last van heeft.

Succes om ze bij te houden.....:]

Als je met optrekken hem laat afslaan ben je amateur beginnend motorrijder. 2 of 3 x oefenen en je moet wel goed kunnen launchen, dan voel je de koppeling niet maar ervaar je hem.
Je geeft de Tesla (welk model) teveel credits denk ik. Hij is serieus rap maar het zijn geen supersport prestaties. 0-200 14.2 sec. Motor doet dat in sub 9 seconden.

Het is sowieso een scheef vergelijk natuurlijk.

Mijn ervaring is dat een Tesla ook sneller aanvoelt dan een vergelijkbare brandstof auto omdat dat vermogen wordt opgebouwd door de toeren heen en bij een Tesla is het instant waardoor je lichaam verrast wordt door de acceleratie.
 
Dat maakt echt geen reet uit, sterker nog ik denk dat je daardoor juist meer moeite hebt omdat je niet volgas kan gaan.
Met mijn GSXR kan ik volgas lanceren.

Naar de 100 maakt het sowieso vrij weinig uit, want een 600 cc R6 doet het ook in 3.5 seconden.

Snap de toevoeging van een kleiner voortandwiel ook niet op een Superduke. Koppel mist die niet, wel 2 cilinders :p

Nog nooit op een 2 cilinder gereden? Tandje minder kun je rotondes iets makkelijker nemen anders bokken ze zo. Heb ik met mijn Aprilia ook, je levert wat topsnelheid in maar krijgt wat een relaxtere motor voor terug in lage toeren.

Volgas lanceren met een gixxer? Waarheen? De maan....
 
Hmmm deze RSV4 red het iedergeval niet tegen deze Tesla,en dat is dus een serieus snelle motor.
En Tesla vs Zero,
 
Laatst bewerkt:
Wat het voortandwiel betreft dat zat er op toen ik hem kocht,en mij bevalt het prima,bij 240km/uur waai je er toch zowat af met een naked.
En er word hier gesproken over afslaan bij optrekken,nou dat gat mij niet gebeuren hoor,ik heb aan motorspeedway gedaan en kan echt wel starten hoor.
Jammer dat we het nooit kunnen zien ,wie het hardst optrekt de Tesla of de motor
 
Een “lichtelijk” opgevoerde v40.... kansloos, maar bood leuk partij. Hij probeerde het iig.
( van buiten een oude bak, maar daar onder de kap zit iets wat niet standaard is, is schijnbaar een bekende verschijning hier in de polderhoofdstad, ik kende em nog niet)
Was het een v40 station? En in Lelystad? Dan weet ik wie/wat en waar :)
 
Ik was gelijk aan het schrijven toen het filmpje binnen kwam maar wat ik al zij het eerste stukje red je het niet,duidelijk te zien in het filmpje,en zo,n aprilla trek ik er uit,maar ik red het niet tegen een Tesla
 
Terug
Bovenaan Onderaan