Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

De Tesla's hebben het voordeel dat het volledige koppel direct in bereik ligt terwijl de motor dit vaak pas bij een hoger toerental bereikt. Daardoor zijn ze bloedsnel weg en heb je de eerste slag al verloren.
Ligt eraan welke motor... ik ben in afwachting van mijn Zero SR en dan praten we verder ;)
 
Ja, als hij zo nodig sneller wil zijn en de ter plaatse toegelaten max snelheid (100) flink overschrijdt moet hij dat weten. Ik ga dan niet als een dolleman achter hem aan jakkeren om hem weer voor te komen. Zulke lui heb ik liever voor me dan achter me.
Na de 100 vind ik het geen sprint meer.
 
Ligt eraan welke motor... ik ben in afwachting van mijn Zero SR en dan praten we verder ;)

Niet zozeer dat het vermogen van mijn twin onderin niet voldoende is. Heeft meer met tractie te maken en het voorwiel aan de grond houden. Zo'n Tesla hoeft niet bang voor een wheelie te zijn en met 4WD en brede sloffen krijgt het apparaat eigenlijk altijd het vermogen goed aan de weg.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond nog een sportief uitziende Mercedes die het wilde proberen,
liet hij merken door al wat te 'drukken' toen het licht nog op rood stond.
Ik durf nog steeds niet vol gas weg te rijden in de eerste versnelling, dus bij groen de eerste 50 meter naast hem gebleven, toen wat gas bijgegeven.
Bij het volgende verkeerslicht kwam hij naast me staan, en stak sportief het duimpje omhoog.
Hayabusa - Mercedes: 1-0!
Hans

Je rijdt op een Hayabusa en je durft niet vol gas weg te rijden?
 
Een Dodge Ram RT... ik toen nog op een werkende R1100S.

Ik had niet eens opgemerkt dat hij links van mij stond tot "het" bij groen licht een enorm lawaai produceerde.

Het idee was om 'm even lekker naast me te laten zwoegen maar ik moest toch extra gas geven om er overtuigend voor te blijven. :+

Dit is wel een mooie lijst om te kijken hoe veel/ weinig of niet je met een vierwieler kan spelen voor de "kill".

http://www.autosnout.com/0-100kph-Times/0-100kph-in-less-than-7-seconds.php
 
Laatst bewerkt:
Leuk lijstje!, zie dat ik de eerste honderd er uit trek, nu hoef ik voorlopig geen stoplicht sprintjes meer te doen. ;)

Ik zou sowieso geen stoplichtsprintjes doen, tenzij je zeker weet dat fietsers en voetgangers ver weg zijn. Poos geleden wou een Nissan Skyline een sprintje doen, maar aan de overkant was een zebra en een fietsoversteekplek. In Amsterdam, waar een rood licht voor fietsers en voetgangers maar een beperkte betekenis heeft. Dan sta je misschien wel in je gelijk, maar het bloed van een paar schoolkinderen van je kuipruit moeten wassen is ook zo wat.
 
Ik zou sowieso geen stoplichtsprintjes doen, tenzij je zeker weet dat fietsers en voetgangers ver weg zijn. Poos geleden wou een Nissan Skyline een sprintje doen, maar aan de overkant was een zebra en een fietsoversteekplek. In Amsterdam, waar een rood licht voor fietsers en voetgangers maar een beperkte betekenis heeft. Dan sta je misschien wel in je gelijk, maar het bloed van een paar schoolkinderen van je kuipruit moeten wassen is ook zo wat.

Moet je door de kinderen van de scouts laten doen. Er was toch nog zoiets als een heitje voor een karweitje?
 
Laatst bewerkt:
3 weken geleden alweer, een 2015 Porsche GT3 RS. Tot de ~140 was ik nét iets sneller met mijn SV. Daarna had ik geen kans meer, maar toen kwam het volgende stoplicht al. *O*
 
Heb ooit bij het verkeerslicht achter een 2 takt racemotor gestaan (geen idee wat voor iets). ik stond erachter met een Integra Type-R, heb hem lopen uitdagen, toen het groen werd de motor uitgezet, man wat klinkt dat toch gaaf zo'n 2 takt!
 
3 weken geleden alweer, een 2015 Porsche GT3 RS. Tot de ~140 was ik nét iets sneller met mijn SV. Daarna had ik geen kans meer, maar toen kwam het volgende stoplicht al. *O*

Vergeet 't maar gerust als hij 'm vloert...moet jij wel ECHT een bliksemstart hebben gemaakt en hij 'm hebben verhoerd...
 
Gisteren een Lotus, volgens mij een Elise, in de buurt van Krommenie bij een stoplicht.
We gingen heel kort gelijk op... waarna hij opeens remde en achter een andere auto verdween. Moest zeker af ofzo want daarna heb ik 'm ook niet meer gezien.

Ik durfde trouwens 't gas niet echt open te trekken met het natte weer maar heb ook niet echt de illusie dat hij dat, ondanks de flinke ronk, wel deed.
 
3 weken geleden alweer, een 2015 Porsche GT3 RS. Tot de ~140 was ik nét iets sneller met mijn SV. Daarna had ik geen kans meer, maar toen kwam het volgende stoplicht al. *O*
De Porsche lag waarschijnlijk te slapen, want ik had al moeite met een audi RS3 voor te blijven toen we samen de autosnelweg opreden. (tot 140)
 
Het lijkt me sterk dat hij lag te slapen aangezien hij bij het stoplicht gebaarde om te racen. Een GT3 doet er wel iets meer dan 2,6 seconden over naar de 100. Misschien is 'ie op papier 0,1 seconde sneller, maar gelukkig reden we op afsfalt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan